  • 1. Data: 2002-11-16 18:22:36
    Temat: Firma z minimalnymi dochodami - nie można???
    Od: "=Marcos=" <m...@t...NOSPAMNOSPAM.com>

    Załóżmy, że sytuacja jest taka: studiuję, a po godzinach np. wyplatam
    koszyki, szyję buty... Jednym słowem - coś produkuję. Produkuję w niedużej
    ilości, może mi to przynieść dochód rzędu 300-400zł miesięcznie.

    Czy mogę legalnie to sprzedawać np. przez internet, nie posiadając
    działalności gospodarczej?
    Jeśli nie mogę, to co mogę zrobić? ZTCW, minimalna składka ZUS to ok. 500zł
    więc zbankrutuję... Czyli wynika z tego, że w naszym kraju nie można
    prowadzić zupełnie małej firmy?

    Streszczając: chciałbym wiedzieć jak mógłbym legalnie sprzedawać taki wyrób
    w niedużej ilości.
    Pozdrav :)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 2. Data: 2002-11-16 19:00:51
    Temat: Re: Firma z minimalnymi dochodami - nie można???
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 16 Nov 2002 19:22:36 +0100), "=Marcos="
    <m...@t...NOSPAMNOSPAM.com> był(a) napisał(a):

    >Czy mogę legalnie to sprzedawać np. przez internet, nie posiadając
    >działalności gospodarczej?

    Nie. Chyba że z każdym nabywcą będzisz spisywał umowę o dzieło.

    >Jeśli nie mogę, to co mogę zrobić? ZTCW, minimalna składka ZUS to ok. 500zł
    >więc zbankrutuję... Czyli wynika z tego, że w naszym kraju nie można
    >prowadzić zupełnie małej firmy?

    Ano nie można. Nasz kraj składa się z całej masy absurdów. Jak pisał
    Tuwim ze Słonimskim, żyjemy ,,W oparach absurdu''.

    >Streszczając: chciałbym wiedzieć jak mógłbym legalnie sprzedawać taki wyrób
    >w niedużej ilości.

    Dogadać się z kimś, kto już prowadzi DG i podpiąć się pod niego jako
    osobny dział. Odpalisz mu jakiś procent za proadzenie księgowości, a
    sam będziesz rozliczał się UoD.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-11-16 19:14:27
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ano nie można. Nasz kraj składa się z całej masy absurdów. Jak pisał
    > Tuwim ze Słonimskim, żyjemy ,,W oparach absurdu''.

    Może jeszcze starać się skałdke na ZUS legalnie zmniejszyć zostając małorolnym
    (ą) :)) skłądka w wysokości około 50 zl ale do tego trzeba się wykazać,
    chyba, 1 hektarem ziemi uprawnej a chodzą słuchy że i to mają zaostrzyć.

    Pozdr.
    Sark