  • 21. Data: 2003-06-11 14:46:56
    Temat: Re: Faktury w platnym serwisie www - kasa fiskalna? - studium przypadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, WojtekW wrote:

    >+ Zróbmy sobie małe studium przypadku :)

    :)
    Ja się wtrące do połowy :)

    [...]
    >+ Pytania są dwa:
    >+ 1. Jak z VATem na tę usługę dostępu do serwisu (nazwijmy ją "abonament
    >+ dostępowy na xxx dni")?

    IMO normalnie.

    >+ Musi być zawarty (w i jakiej wysokości) przy każdej
    >+ z tych form płatności?

    IMO oczywiście.

    >+ Przy przelewach VATu przecież nie ma (usługi
    >+ finansowe czy jakoś tak?).

    A co ma sposób płatności do twojego przychodu "jako takiego" ??
    Opodatkowana jest *twoja* usługa, a nie usługa którą bank
    świadczy tobie i klientowi ! Bank - owszem - ma prawo skasować
    (najczęsciej płacącego[1]) "za przelew" i *ta* usługa będzie
    zwolniona. Twoja nie !

    >+ Czy nie ma to w ogóle znaczenia?

    IMO: oczywiście ! ("oczywiście nie ma znaczenia", żeby mi który
    się nie przyczepił negowania w j.polskim !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] wiadomym jest że wiadomy bank :) pobierał w którymś rodzaju
    kont opłatę za *przyjęcie* przelewu. Na p.b.b była rozważana
    akcja "100 przelewów po 1 groszu" (z mBanku :))

  • 22. Data: 2003-06-11 14:48:01
    Temat: Re: Faktury w platnym serwisie www - kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2003, WojtekW wrote:
    [...]
    >+ > że nie będzie sprzedawał na kartę. [...]
    >+ Dlaczego? W transkacji kartami występuje pośrednik, bramka autoryzacyjna,

    Znaczy: szukasz logiki w przepisach ?
    Owszem, zdarza się że występuje :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2003-06-12 10:58:26
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > ...chyba że owa sprzedaż załapie się na *inne* wyłączenie
    > wymienione w owym rozporządzeniu :), IMHO oczywiście.
    Mam prośbę o link do tego rozporządzenia, nie mogę znaleźć...

    WWWojtas

  • 24. Data: 2003-06-12 10:59:01
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Znaczy: szukasz logiki w przepisach ?
    > Owszem, zdarza się że występuje :)
    To nie jest odpowiedź na pytanie....

    WWWojtas

  • 25. Data: 2003-06-12 11:02:45
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > :)
    > Ja się wtrące do połowy :)
    No właśnie, czyli 22% VAT na usługę "dostępu", bez względu na formę
    płatności.
    Ale co z tą nieszczęsną kasą? Zrobiłem rozeznanie po znanych mi serwisach,
    nikt z nich nie ma kasy fiskalnej a swiadczy takie uslugi.
    Teraz szukam uzasadnienia prawnego....

    WWWojtas

  • 26. Data: 2003-06-12 20:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003, WojtekW wrote:

    >+ > ...chyba że owa sprzedaż załapie się na *inne* wyłączenie
    >+ > wymienione w owym rozporządzeniu :), IMHO oczywiście.
    >+ Mam prośbę o link do tego rozporządzenia, nie mogę znaleźć...

    A juści. Bezczelnie podam całą ścieżkę szukania, będzie
    dla potomnych (w googlu :) !):
    www.sejm.gov.pl
    http://isip.sejm.gov.pl/
    wybór:
    - obowiązujące
    - rodzaj
    -- rozporządzenie [pojawia się po wyborze: rodzaj !]
    - hasła
    -- podatek od towarów i usług

    *** SZUKAJ ***

    :)

    No i czytać owe 52 dokumenty :)
    Można na początek wybrać to:
    Dz.U. 2003 nr 35 poz. 293
    (Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2003 r.
    zmieniajšce rozporzšdzenie w sprawie kas rejestrujšcych)
    czyli:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU2003035029
    3?OpenDocument

    ...a w nim popatrzeć na listę aktów zmienionych :) i pójść
    do właściwego rozporządzenia:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20022
    341971

    W ten deseń (czytając "od najnowszego") masz pewne szanse
    nie przeoczyć jakieś niespodzianki sprzed tygodnia :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2003-06-12 20:51:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > >+ autoryzacyjna,
    >+ >
    >+ > Znaczy: szukasz logiki w przepisach ?

    Oczywiście. To jest dywagacja, czyli dyskusja w wykonaniu
    osób nieuprawnionych :)
    A formalną odpowiedź już dostałeś: "bo ustawodawca tak
    postanowił".
    Powinienem odpowiedzieć, że występowanie pośrednika
    i bramki to nie jest żaden argument podatkowy więc
    twoje sformułowanie było NTG :)
    Dura lex...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 28. Data: 2003-06-12 20:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ nikt z nich nie ma kasy fiskalnej a swiadczy takie uslugi.
    >+ Teraz szukam uzasadnienia prawnego....

    A jak przyjmują płatności ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2003-06-13 06:52:25
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > A jak przyjmują płatności ?
    SMSami, kartą kredytową i przelewem bankowym.

    Dołącząją wyciąg z konta do księgowości jako "paragon".

    WWWojtas

  • 30. Data: 2003-06-13 07:06:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "WojtekW" <o...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > SMSami, kartą kredytową i przelewem bankowym.
    >
    > Dołącząją wyciąg z konta do księgowości jako "paragon".

    To może nie przekraczają magicznej kwoty 40 tys. rocznie dla osób fiz. bez
    DG, od której trzeba zacząć prowadzić kasy fiskalne?

    Pozdrawiam,
    BaLab