  • 11. Data: 2003-08-13 12:57:57
    Temat: Re: Faktury VAT konsumpcyjne
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Nie, chyba się nie pomyliłem - to co piszesz poniżej to oczywiście racja,
    ale działało też w drugą stronę: firma 'płatnik vat-u' sprzedając innej
    firmie 'vat-owej' miała obowiązek wystawić fakturę vat. To jest oczywiste.
    Ale już sprzedając coś osobie fizycznej lub firmie nie-vatowej wystawiało
    się rachunek uproszczony, który w całości (brutto) był później wpisywany w
    przychód.

    Rozumiem, że teraz już vat z faktury wystawionej osobie fizycznej rozlicza
    się tak jak każdą inną fakturę?

    Marek

  • 12. Data: 2003-08-13 13:11:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    wystawiało
    > się rachunek uproszczony, który w całości (brutto) był później

    Jak to ktoś ostatnio napisał?
    Niejeden by się pożywił :-)

  • 13. Data: 2003-08-13 13:16:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > się rachunek uproszczony, który w całości (brutto) był później wpisywany w

    Ja rozumiem, czlowiek może sie mylić i nic w tym złego.
    Ale trwanie w błędzie, uporczywe i niepoparte żadnymi argumentami, to
    już zatwardziała ignorancja.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-08-13 13:38:34
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale już sprzedając coś osobie fizycznej lub firmie nie-vatowej wystawiało
    > się rachunek uproszczony, który w całości (brutto) był później wpisywany w
    > przychód.

    no cóż Marku, przepisy w tym względzie zmieniły się od 2000 r.
    raczej nie przeprowadza się już kontroli za 1999 r. i wcześniej...
    ale ja na Twoim miejscu nie spałbym spokojnie do końca 2004 !

    Darek SP2BZW

  • 15. Data: 2003-08-13 21:58:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2003, Marek wrote:

    Najpierw wKF: mógłbyś odpowiadać pod cytatem ?
    Łatwiej się komentuje...
    [...a to do Maddy...]
    >+ Oczywiście chodziło mi o wpisanie rachunku uproszczonego do przychodu, nie w
    >+ koszty. To było zwykłe przejęzyczenie, sarkazm jest nie na miejscu.

    IMHO lepiej jak grupowicze mają ubaw - niż UKS... :[

    >+ A faktura o nazwie 'konsumpcyjna' chyba jednak jest, bo taką pozycję
    >+ znalazłem w programie księgującym, który testuję... Więc może jednak jest?
    >+ :)

    Zapodaj co to za program i kto go wypuścił.
    Jesteś drugim egzemplarzem użytkownika programu (pojęcie "egzemplarza
    programu" dla odmiany zdefiniowano w Ustawie o prawach autorskich
    i pokrewnych, szczegóły na grupie .prawo, szukać postów Arka B.)
    który powołuje się na program niczym na Konstytucję, chcielibyśmy
    wiedzieć kto ma taką moc sprawczą :)
    Ad rem: można sobie wymyślać różne pojęcia (np. "faktura gwarancyjna",
    czyli taka na której wydrukowano również gwarancję :]), ale
    AFAIR ustawowo wyróżnia się:
    - f-ry VAT ("zwykłe")
    - f-ry VAT MP
    - f-ry VAT RR (a był tu taki co chciał się ze mnie wyśmiewać
    że sugerowałem iż wystawcą faktury może być odbiorca :))
    - f-ry VAT KOMIS

    Do wszystkich ww. dochodzi jeszcze korekta (f-ra korygująca)
    oraz nota. Jak coś pominąłem to z chęcią poczytam korekt ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 16. Data: 2003-08-13 22:00:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2003, Jureq wrote:

    >+ Marek wrote:
    >+
    >+ > Chodzi o sprzedaż osobie fizycznej.
    >+
    >+ Dokładnie tak samo ja sprzedaż firmie. Taka faktura różni się tylko
    >+ brakiem NIP-u.

    No patrzcie Państwo... znaczy wszystkie moje faktury dla
    osób fizycznych są nieprawidłowe ?? ;) (tam mam NIP, mało:
    na ogół wypełniony :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 17. Data: 2003-08-14 07:34:15
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No patrzcie Państwo... znaczy wszystkie moje faktury dla
    > osób fizycznych są nieprawidłowe ?? ;) (tam mam NIP, mało:
    > na ogół wypełniony :))

    No dobrze - uprościłem. Dla tych co nie wiedzą: chodzi o to, że osobie
    fizycznej nie prowadzącej DG (a ściślej - bo znów ktoś będzie miał
    zastrzeżenia - sprzedając towar lub usługę nie przeznaczoną do
    działalności gospodarczej) nie ma obowiązku wpisywania NIP.

    A tak z ciekawości: jaki proponujesz sposób odróżniania faktur dla OF
    związanych i nie związanych z DG jeśli na wszystkich masz NIP (np w
    celu liczenia obrotu do założenai kasy fiskalnej)?

  • 18. Data: 2003-08-14 10:37:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > A tak z ciekawości: jaki proponujesz sposób odróżniania faktur dla OF
    > związanych i nie związanych z DG jeśli na wszystkich masz NIP (np w
    > celu liczenia obrotu do założenai kasy fiskalnej)?

    W programie na którym pracuję (CDN KH i KP) moge okreslić kontrahenta
    jako osobe fizyczna lub firme w momencie dopisywania go do bazy a potem
    ustwic filtr do wydruku zestawienia sprzedaży :-)

    Istnieje małe prawdopodobieństwo żeby pan Jan Kowalski nagle okazał się
    firmą Jan Kowalski :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2003-08-14 14:51:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Jureq wrote:
    [...]
    >+ No dobrze - uprościłem.

    No dobrze, czepiałem się :)
    [...]
    >+ A tak z ciekawości: jaki proponujesz sposób odróżniania faktur dla OF
    >+ związanych i nie związanych z DG jeśli na wszystkich masz NIP (np
    >+ w celu liczenia obrotu do założenai kasy fiskalnej)?

    Podawanie nazwy działalności gospodarczej :)
    Przy którejś dyskusji o nazwach i nazwach skróconych ktoś (chyba
    Tristan[Przemek]) wyrzekał właśnie na takich co to mają DG bez nazwy
    (IMHO nieprzepisowo, ale są tacy co zeznają że tak mają :]) bo
    "mu się do limitu liczą" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 20. Data: 2003-08-14 14:55:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ jako osobe fizyczna lub firme w momencie dopisywania go do bazy a potem
    >+ ustwic filtr do wydruku zestawienia sprzedaży :-)

    To dobry program :), ale np. dla takiego Makro jestem klientem
    zarówno "DG" jak i "nie DG" :) Znaczy: i tak trzeba wpisać
    jak rozumiem (ewentualnie) w twoim programie dwa razy a później
    "ręcznie" dbać o właściwą klasyfikację.

    pozdrowienia, Gotfryd