  • 31. Data: 2007-09-23 09:25:16
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-09-2007 o 11:21:22 picom <picom@[no_spam]esnet.pl> napisał(a):

    > Czyli z tym wypadku jeżeli ktoś mi nie zapłaci faktury w terminie i tak
    > będę musiał odprowadzić podatek?

    Dokładnie, podatek nie oznacza udziału państwa w żywej gotówce którą
    *posiadasz*,
    tylko w wirtualnym zapisie księgowym który musisz zmaterializować na czas
    :)

  • 32. Data: 2007-09-23 09:39:58
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 11:25:16 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Dokładnie, podatek nie oznacza udziału państwa w żywej gotówce którą
    > *posiadasz*,

    Bo też i usługa wykonana, a że nie zapłacona... :)

    > tylko w wirtualnym zapisie księgowym który musisz zmaterializować na czas
    > :)
    i tym ułatwieniem zapisu ma być Twoja faktura.

    A potem - windykacja należności, gdyby coś ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 33. Data: 2007-09-23 09:42:19
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    ... że się wtrącę ;)

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 11:23:48 +0200, s...@a...pl
    napisał(a):

    > Kupuję co jakiś czas co nie co u Ciebie. Czy
    > sugerujesz, że jeśli wpłacę ci bez powodu więcej o 500zł na Twoje konto, to
    > ty _musisz_ mi wystawić na te 500zł fakturę zaliczkową? Nie! Bo to nie jest
    > zaliczka!

    Nie? a co? Prezent?
    Niestety w świetle przepisów VAT, otrzymana i niezwrócona w przeciągu
    siedmiu dni kwota winna zostać opodatkowana, dlatego "zaliczka". No chyba,
    że darowizna... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 34. Data: 2007-09-23 10:06:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-09-2007 o 11:39:58 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bo też i usługa wykonana, a że nie zapłacona... :)

    Daj silniejszemu narzędzie a będzie drążył.
    Za 100 lat możemy dojść do punktu, w którym podatek będzie sie
    należał od rozpoczęcia wykonywania albo za cały rok z góry itd,
    w końcu spirala zadłużenia + apetyty socjunty rosną coraz szybciej.

    > i tym ułatwieniem zapisu ma być Twoja faktura.
    >
    > A potem - windykacja należności, gdyby coś ;)

    Faktura służy tylko docelów państwowych, ja miałbym na przykład ochotę
    wystawiać "rachuneczki BOLERO", a nie mogę, tzn mogę ale inni chcą fakturę
    dostać
    żeby VAT odliczyć :)

  • 35. Data: 2007-09-23 10:15:30
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 12:06:46 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Faktura służy tylko docelów państwowych, ja miałbym na przykład ochotę
    > wystawiać "rachuneczki BOLERO", a nie mogę, tzn mogę ale inni chcą fakturę
    > dostać
    > żeby VAT odliczyć :)
    :))
    Słuchaj, być może dla samej przyjemności otrzymania takiego rachuneczku,
    znajdzie się chętny do zrezygnowania z odliczenia VAT? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 36. Data: 2007-09-23 11:00:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 23 września 2007 11:23
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd5ba4$1ju$1@news.onet.pl>):

    > Dlaczego zaliczkową?

    Bo łapówki wręcza się poza oficjalnym kontem.

    > Jesli nie było umowy, że klient może płacić
    > wcześniej, to taka wpłata nie jest moim zdaniem zaliczką.

    A czym? Wpłata wcześniej to zaliczka właśnie.

    > Bo zaliczka musi
    > z czegoś wynikać.

    No. Z wpłaty wcześniej.

    > Jestem Twoi klientem. Kupuję co jakiś czas co nie co u Ciebie. Czy
    > sugerujesz, że jeśli wpłacę ci bez powodu więcej o 500zł na Twoje konto,
    > to ty _musisz_ mi wystawić na te 500zł fakturę zaliczkową? Nie!

    Ano nie. Mogę oddać albo jeśli jesteś osobą prywatną zaksięgować jako
    zaliczkę bezrachunkową.

    > Bo to nie
    > jest zaliczka!

    Łapówka? Darowizna?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 37. Data: 2007-09-23 12:50:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 23 września 2007 07:46
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd4utm$29h$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Co wyście się tak przyczepili tego wystawiania faktur?

    No bo dyskusja dotyczy tego, kiedy wystawiać....

    > Usługa wyświadczona? Tak.
    > To i tak przychód jest i bez faktury się haracze podatkowe należą.

    A ktoś mówi, że nie?

    > A jak klienci przestaną w ogóle płacić przez trzy miesiące,
    > to co? Nie będziesz płącił podatków?

    No to kwestia dyskusyjna :D Na pewno PITu nie, ale Vat raczej tak.
    Aczkolwiek pewnie wtedy zjedzie z ceną do symbolicznej i niższy Vat
    zapłaci.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 38. Data: 2007-09-23 12:51:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 23 września 2007 10:18
    (autor Jagna
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd57n9$3r8$1@mx1.internetia.pl>):

    > A ja tak sobie myślę, że dobrze by było ten moment wystawienia faktury
    > określić w umowie, co? ;>

    No ale co to zmienia, że ,,firmom'' ma wystawić do 7 dni?
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 39. Data: 2007-09-23 12:52:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 23 września 2007 10:49
    (autor Jagna
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd59hq$t28$1@mx1.internetia.pl>):

    > To tak na mój rozum, sprawa jest jasna. Czy wystawiłbyś fakturę, czy też
    > nie, dochód do opodatkowania masz, bez względu na to, czy kasa wpłynęła,
    > czy nie w tym miesiącu, w którym wykonujesz usługę.

    No ja go nie rozumiem, bo niedawno twierdził, że płacą z dołu, a teraz znów
    że z góry.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 40. Data: 2007-09-23 14:26:35
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 14:52:42 +0200, Tristan napisał(a):

    > No ja go nie rozumiem, bo niedawno twierdził, że płacą z dołu, a teraz znów
    > że z góry.

    Pewnie mają płacić z góry, ale płacą po terminie. Zgadłam? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna