  • 1. Data: 2009-08-24 21:55:03
    Temat: Faktura za usługi serwisowe
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam podpisaną umowę na stałe usługi serwisowe. Raz w miesiącu wystawiam
    fakturę za cały miesiąc. Do tej pory robiłem to ostatniego dnia i pisałem
    data sprzedaży = ten dzień. Czyli jako zakończenie danego miesiąca.

    Klient chce jednak dostawać faktury nieco wcześniej. Czy mogę pisać

    Data sprzedaży: sierpień 2009
    Data wystawienia faktury: 25 sierpnia 2009

    Czy też muszę podawać dzień? I czy mogę wystawiać przed zakończeniem
    miesiąca? Niby wszystko podatkowo jest identycznie, ale boję się jakiś
    niuansów. Jak mogę to sensownie zafakturować, żeby się nikt nie przyczepił?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 2. Data: 2009-08-25 06:25:34
    Temat: Re: Faktura za usługi serwisowe
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-24, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Data sprzedaży: sierpień 2009
    > Data wystawienia faktury: 25 sierpnia 2009

    IMHO możesz. A przynajmniej mnie się nie czepiali o to
    w czasie kontroli :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-08-26 10:52:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > IMHO możesz. A przynajmniej mnie się nie czepiali o to
    > w czasie kontroli :)

    a czy jezeli sie wykonuje uslugi ktore rozlicane sa na koneic miesiaca to
    jako date sprzedazy mozna wpisac
    date wystawienia faktury czy musi byc data sprzedazy w formacie miesiac
    rozliczeniowy /rok ?

  • 4. Data: 2009-08-27 08:22:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-26, wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> wrote:

    [...]

    > a czy jezeli sie wykonuje uslugi ktore rozlicane sa na koneic miesiaca to
    > jako date sprzedazy mozna wpisac
    > date wystawienia faktury czy musi byc data sprzedazy w formacie miesiac
    > rozliczeniowy /rok ?

    IMHO nie musi (patrz rozporządzenia), z tym, że data wystawienia faktury
    może przejść na kolejny miesiąc (bo masz na to 7 dni), a data sprzedaży
    nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-08-27 14:43:59
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > IMHO nie musi (patrz rozporządzenia), z tym, że data wystawienia faktury
    > może przejść na kolejny miesiąc (bo masz na to 7 dni), a data sprzedaży

    czyli rozumiem ze jako date sprzedazy moge potraktowac date konca okresu
    rozliczeniowego ?
    (obie daty daje w tym samym dniu by sobie zycia nie komplikowac :) )

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,