  • 1. Data: 2009-09-05 04:49:26
    Temat: Faktura za samochów
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Witam,
    zakupiłem samochód w kredycie 50/50 na fakturze jest przykładowo treść
    "Do zapłaty: 60.000,00". Moja księgowa się upiera że treść musi być
    "Zapłacono gotówką: 60.000,00"
    Tłumaczy że przy środkach trwałych aby je odliczyć (VAT) musi być
    faktura zapłacona

    Czy tak rzeczywiście jest?

    Proszę o pomoc
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 2. Data: 2009-09-05 06:29:14
    Temat: Re: Faktura za samochów
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    haccp-polska.pl wrote:
> [...]
    > "Zapłacono gotówką: 60.000,00"
    > Tłumaczy że przy środkach trwałych aby je odliczyć (VAT) musi być

    Poproś ją o odpowiedni paragraf w przepisach,
    z którego wynikałby taki warunek.
    To zazwyczaj pomaga.
    Jesli korzystasz z normalnego terminu, to
    nie muszą być opłacone faktury.
    Warunek opłacenia dotyczy jedynie zwrotu w terminie
    przyspieszonym tj 25 dni, ale chyba nie składasz takiego wniosku.

  • 3. Data: 2009-09-05 06:47:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Poproś ją o odpowiedni paragraf w przepisach,
    > z którego wynikałby taki warunek.
    > To zazwyczaj pomaga.

    Tak przy okazji posprawdzałem przepisy i widzę, że przy zwrotach wypadły
    przepisy dotyczące ograniczeń kwoty zwrotu do poziomu 22%
    obrotu ze stawkami mniejszymi niż podstawowa (art 87.3 i 87.3a)

    Czy ktoś wie, gdzie można sobie posprawdzać
    jakie zmiany w VAT - od kiedy weszły?

  • 4. Data: 2009-09-07 07:53:11
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > obrotu ze stawkami mniejszymi niż podstawowa (art 87.3 i 87.3a)
    >
    > Czy ktoś wie, gdzie można sobie posprawdzać

    np. w Lexie ;)
    jeśli szukasz czegoś konkretnego, mogę pomóc

    art. 87.ust. 3-4 uchylono z dniem 1.12.2008

    pozdr,
    m.w.

  • 5. Data: 2009-09-07 08:08:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    my way wrote:

    > np. w Lexie ;)
    > jeśli szukasz czegoś konkretnego, mogę pomóc
    >
    > art. 87.ust. 3-4 uchylono z dniem 1.12.2008

    Akurat szukałem dokładnie tego.
    Na początku roku grzecznie poproszono mnie o korektę
    deklaracji, bo obrót do VAT policzyłem po staremu
    (wg kursu z dnia faktury) i przy tej okazji sprawdziłem wszystkie zmiany w
    VAT,
    które by mnie mogły dotyczyć i tego jakoś nie zauważyłem,
    albo miałem słabo zaktualizowany tekst.
    Za sierpień odruchowo dałem kilkaset złotych do przeniesienia,
    a tu niespodzianka. I tak czytam sobie art 87 i nie wiem, czy
    jeśli nie będę miał żadnych przychodów we wrześniu to te kilkaset złotych
    VAT
    mogę zadysponować na 60 dni do zwrotu w deklaracji za wrzesien czy muszę
    "wygenerować"
    jakiś drobny podatek należny - pamiętam, ze interpretacja organów była taka,
    że jak nie ma należnego, to nie ma różnicy, którą możnaby zwrócić.
    Nastąpił jakiś "postęp" w tej sprawie?

  • 6. Data: 2009-09-07 09:16:52
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > taka,
    > że jak nie ma należnego, to nie ma różnicy, którą możnaby zwrócić.

    przeczytaj sobie 87.5a
    masz do wyboru:
    - przeniesienie,
    - zwrot w terminie 180 dni od złożenia deklaracji i wniosku,
    - zwrot w terminie 60 dni od złożenia deklaracji i zabezpieczenia
    majątkowego

    te zmiany też od 1.12.2008

    pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2009-09-07 10:53:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    my way wrote:

    > przeczytaj sobie 87.5a

    Dzięki, my way.
    Ten artykuł 87.5a był na kolejnej stronie -
    a ja uznałem, że tam dalej nic istotnego już nie będzie.
    Wszystko jasne.