  • 11. Data: 2013-08-13 23:25:16
    Temat: Re: Faktura za domeny a zawieszenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > I wliczyć w koszty można teraz, a nie "jak już odwieszę DG od września"

    Można.
    Tyle, że efektu to nie przyniesie :)
    (chyba że "teraz" dotyczy czwartego kwartału)
    Zaliczek na dochodowy się nie zwraca... chyba żeby chodziło
    o VAT, ale tam termin też chyba jest długi i implikacja
    kontroli spora.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-08-14 09:53:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > To nie słyszałeś o czymś takim jak strata z działalności?

    Ale wygenerowanie straty w środku roku podatkowego nie przynosi
    realnych korzyści.
    Sens wykazania straty jest jedynie na koniec, czy to w celu
    "odzyskania" nadpłaty zaliczek czy w celu odliczenia w latach
    przyszłych.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-08-14 09:57:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To pójdę dalej ;D Jak z telefonem (Oranżeee), który był opłacany przez okres
    > zawieszenia, bo umowa była podpisana i nie można było zrezygnować. Czy po
    > odwieszeniu można go zaksięgować? Jak tak, to na ile wstecz?

    IMO - "do skutku".

    > Choć tu jest pewnie ryzyko, bo był używany w tym czasie.

    Właśnie.
    W JAKIM CELU?

    Zauważ, że on nie musi być nieużywany - bo oczywiście można go
    używać we wszystkich celach przewidzianych przepisami, czyli
    przyjmowania reklamacji, powiadamiania "mam zawieszoną
    działalność", przeprowadzania czynności urzędowych itede.

    Ale jako że można się liczyć ze "szczególnym przyjrzeniem się"
    temu telefonowi, to chyba lepiej żeby z niego nie dzwonić
    do ciotek i szwagrów :>

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-08-14 10:07:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > I wliczyć w koszty można teraz, a nie "jak już odwieszę DG od września"

    Można, ale wliczenie teraz generuje zbędne koszty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-08-14 10:45:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale wygenerowanie straty w środku roku podatkowego nie przynosi
    > realnych korzyści.

    Zwłoka w zaksięgowaniu kosztu też korzyści nie przynosi.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-08-14 10:46:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Można, ale wliczenie teraz generuje zbędne koszty ;)

    Koszty związane z księgowaniem? Czy coś innego masz na myśli?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-08-14 19:16:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.08.2013 10:45, Liwiusz pisze:
    > Zwłoka w zaksięgowaniu kosztu też korzyści nie przynosi.

    No w tym wypadku tak, bo jeżeli mogę we wrześniu, to nie będę się bawił
    w papierkologię sierpniową, która nic nie daje. Więc korzyść jest w
    braku papierkologii.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2013-08-14 19:23:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > IMO - "do skutku".

    Ale VAT też? Czy raczej jeśli VAT to już trzeba było regularnie i
    składać VAT7 we wszystkich miesiącach.

    > Właśnie.
    > W JAKIM CELU?

    Osobistych klachów. Przy czym niezależnie czy te klachy są czy nie,
    abonament jest stały, a niewykorzystane minuty przepadają.

    > Ale jako że można się liczyć ze "szczególnym przyjrzeniem się"
    > temu telefonowi, to chyba lepiej żeby z niego nie dzwonić
    > do ciotek i szwagrów :>

    ATPO: A jak się przyglądają telefonom przedpłacanym? Bo np. mam jeden z
    mBanku i tam billingu ni cholery nie ma. Mogę go sobie księgować i to
    oni muszą mu udowodnić, że wykorzystałem na niecne cele czy też ja mam
    udowadniać, że wykorzystałem na cele właściwe?

    Albo jak się ma np. taki abonament jak ma znajomy, gdzie ma Darmowe
    Rozmowy Do Wszystkich. Czy jeśli billing mu wykaże, że wykonał
    100000000000 rozmów osobistych, to coś grozi? W końcu jakby wykonał 0
    osobistych to koszt byłby identyczny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2013-08-14 20:08:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Koszty związane z księgowaniem?

    Oczywiście :P

    > Czy coś innego masz na myśli?

    Nie! :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2013-08-14 20:19:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale VAT też? Czy raczej jeśli VAT to już trzeba było regularnie i składać
    > VAT7 we wszystkich miesiącach.

    A nie mogłeś po prostu przeczytać zalinkowanego artykułu?
    (mam nadzieję, że w tym wątku :>)

    > Osobistych klachów.

    No to tyle.

    > Przy czym niezależnie czy te klachy są czy nie, abonament
    > jest stały, a niewykorzystane minuty przepadają.

    Ale wykorzystanie było TYLKO na potrzeby osobiste, prawda?

    Jakby sobie leżało, spleśniało, zmarnowało się - to proszę
    bardzo, koszt jest. Ale "użyjesz" - to koszt należy do
    celu do którego "użyto".
    Skądinąd nie ma innej równie skutecznej metody zapobiegania
    takiemu "użyciu", bo Ty użyłeś telefonu, a kto inny "użyje"
    helikoptera, co się ma marnować, i tak największy koszt
    to odnowienie przeglądu technicznego :>

    > ATPO: A jak się przyglądają telefonom przedpłacanym?

    Nie mam pojęcia.

    > Albo jak się ma np. taki abonament jak ma znajomy, gdzie ma Darmowe
    > Rozmowy Do Wszystkich. Czy jeśli billing mu wykaże, że wykonał
    > 100000000000 rozmów osobistych, to coś grozi?

    Chyba tylko "podział proporcjonalny" poniesionego kosztu.
    W końcu taka metoda jest znana i akceptowana przez US od lat,
    i IMO nie ma znaczenia czy abonament wynosi 5 zł a rozmowa
    30 groszy od impulsu, czy abonament 100 i rozmowa zero.

    pzdr, Gotfryd