  • 1. Data: 2009-11-05 16:50:26
    Temat: Faktura wystawiona w USA
    Od: kamikadze <s...@w...pl>

    Witam,

    zakupiłem niedawno w Amerykańskim serwisie usługę. Jedyną fakturę jaką
    wystawiają to faktura, którą mogę sobie sam wydrukować ze strony. Czy
    mogę na podstawie takiej faktury wliczyć zakup usługi w koszty własnej
    działalności gospodarczej.

    Wiem, że w Polsce nie można wystawiać takich faktur bez kwalifikowanego
    podpisu elektronicznego.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2009-11-05 17:55:39
    Temat: Re: Faktura wystawiona w USA
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2009 o 17:50:26 kamikadze <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > działalności gospodarczej.
    >
    > Wiem, że w Polsce nie można wystawiać takich faktur bez kwalifikowanego

    U nich nich ma VAT, a koszty można zaliczyć na podstawie faxu ksera
    paragonu,
    więc takie najprawdopodobniej taka faktura jest zgodna z ich prawem - i
    tyle.

    Natomiasst każdy odpowiada za siebie :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-06 07:28:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 17:50:26 +0100, kamikadze napisał(a):

    > Wiem, że w Polsce nie można wystawiać takich faktur bez kwalifikowanego
    > podpisu elektronicznego.

    Wystawiać można, ale nie można na ich podstawie odliczać VAT/wliczać w
    KUP. W wypadku faktur z zagranicy w zasadzie dopuszczalna jest każda
    faktura wystawiona zgodnie z prawem kraju wystawienia. A więc nie ma
    problemu.

  • 4. Data: 2009-11-06 08:21:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:
> [...]
    > KUP. W wypadku faktur z zagranicy w zasadzie dopuszczalna jest każda
    > faktura wystawiona zgodnie z prawem kraju wystawienia. A więc nie ma

    A masz jakieś wsparcie na nie wliczanie w KUP?

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-11-06 08:35:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 06 Nov 2009 09:21:53 +0100, Piotrek napisał(a):

    > A masz jakieś wsparcie na nie wliczanie w KUP?

    Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów podaje jak ma wyglądać i co zawierać dowód
    księgowy. Wymaga ono podpisu wystawcy. Faktura VAT jest wyłączona z tego
    wymogu. To co np ściągamy w postaci pdf nie jest fakturą VAT i nie
    zawiera podpisu wystawcy, więc nie jest dokumentem potwierdzającym KUP.

  • 6. Data: 2009-11-06 08:52:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:

> [...]
    > wymogu. To co np ściągamy w postaci pdf nie jest fakturą VAT i nie
    > zawiera podpisu wystawcy, więc nie jest dokumentem potwierdzającym KUP.

    Rozporządzenie jest aktem niższej rangi niż ustawa (o PDOF).
    Definicje tego co jest KUP i co nie jest KUP masz natomiast w ustawie.

    W art 23 nie zostały literalnie wymienione wydatki dokumentowane
    fakturami w postaci elektronicznej bez podpisu certyfikowanego jako nie
    będące KUP.

    BTW, tu jest ciekawy wyrok
    Click-->http://tinyurl.com/kup-bez-kwitow

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-11-06 09:12:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2009 o 09:52:11 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > W art 23 nie zostały literalnie wymienione wydatki dokumentowane
    > fakturami w postaci elektronicznej bez podpisu certyfikowanego jako nie

    Pozostaje mi się zgodzić, ostatnio miałem trochę kosztów "bez faktur"
    i doradca podatkowy w pisemnej opinii mi napisał, że w przypadku
    gdy taki koszt w oczywisty sposób jest związany z przychodem,
    to mogę śmiało go wpisać do KPiR bo rozporządzenie nie może nadpisywać
    ustawy.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-11-06 10:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Nov 2009, jureq wrote:

> [...]
    > przychodów i rozchodów podaje jak ma wyglądać i co zawierać dowód
    > księgowy. Wymaga ono podpisu wystawcy. Faktura VAT jest wyłączona z tego

    Tak dla porządku: jednocześnie inne przepisy stanowią, że rachunek
    jest fakturą, chyba też MF w rozporządzeniu zapisał.

    pzdr, Gotfryd