  • 11. Data: 2010-03-17 14:01:11
    Temat: Re: Faktura wyslana faxem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-17 14:18, zly pisze:
    > Opiszesz te 5% różnic? :)

    Spróbuj sobie wydrukować tego samego PDFa na różnych drukarkach. Efekty
    wizualne czasami są widoczne nawet dla ślepego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-03-17 14:09:05
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 14:49), cef wrote:

    > Myślisz, że to 99% jest?
    > Ja myślę, że 50/50 - podobnie z odbiorem - nie drukuje się tylko
    > wędruje jako pdf do skrzynki.

    Myślę że tak. O faksmodemach słyszałem, o mail2fak i fax2mail także, ale
    jakoś z obserwacji wychodzi mi na to że dla znakomitej większości nie ma
    to jak porządne urządzenie, zintegrowane z telefonem i czymśtam jeszcze ...

    Może nie 99%, może 80%. Ale mogę się też mylić.

    p. m.

  • 13. Data: 2010-03-17 14:12:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 15:00), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale skąd wiesz, że nie opuściła? Ja np. wysyłam PDFem klientowi, a
    > potem dowożę drukowane z pieczątką i podpisem.

    > Można więc powiedzieć, że
    > dla tych klientów, co chcą, wysyłasz emilem, a drukowane do niszczarki,
    > jak nie odbiorą przez jakiś czas.

    I taka jest wersja oficjalna i takiej się będziesz trzymać. Ja się też
    takiej będę trzymać. Ale nie oszukujmy się - nie to się wysyła PDFy żeby
    marnować papier :). Poza tym, co innego faktura od Ciebie a co innego od
    jakiegoś Dużego Dostawcy.

    > Niekoniecznie. Są metody faksowania bez skanera.

    Są. Ale śmiem twierdzić że nie są szczególnie popularne. Tak samo jak są
    usługi mail2fax i fax2mail, tyle że jak 2 lata temu potrzebowałem wysłać
    fax, to nie udało mi się nigdzie znaleźć dobrze działającej usługi (z
    tych którzy twierdzili że mają taką usługę próbowałem Orange i coś tam
    jeszcze, zawsze do odbiorcy trafiało coś na kształt białej kartki).

    p. m.

  • 14. Data: 2010-03-17 14:13:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > to jak porządne urządzenie, zintegrowane z telefonem i czymśtam jeszcze ...
    >
    > Może nie 99%, może 80%. Ale mogę się też mylić.

    Nawet jeśli faktura będzie wydrukowana i przefaksowana, to przecież
    taki faks nie uprawnia do żadnych odliczeń (chyba VAT jest bardziej
    rygorystyczny niż dochodowy). Wszak trzeba mieć oryginał oryginału
    faktury, a nie jakiś faks oryginału :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-03-17 14:14:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.03.2010 14:34), Liwiusz wrote:

    > Np. faktura ma charakterystyczne zabrudzenia występujące na skutek
    > wadliwego tonera, akurat takie same, jak w drukarce sprzedawcy ;)

    Albo odwrotnie, wydruk ma charakterystyczne zabrudzenia/prześwity akurat
    takie jak w drukarce kupującego.

    p. m.

  • 16. Data: 2010-03-17 14:14:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > tych którzy twierdzili że mają taką usługę próbowałem Orange i coś tam
    > jeszcze, zawsze do odbiorcy trafiało coś na kształt białej kartki).

    Ja aktualnie korzystam z ipfon.pl (zarówno do odbierania i wysyłania
    faksów) i większych zastrzeżeń nie mam.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-03-17 14:15:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Albo odwrotnie, wydruk ma charakterystyczne zabrudzenia/prześwity akurat
    > takie jak w drukarce kupującego.

    Właściwie to miałem na myśli, tylko strony mi się pomieszały :)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-03-17 14:58:40
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Faktura jest dokumentem. Według naszego prawa faks nie jest dokumentem a
    więc i przefaksowana faktura może byc zakwestionowana.
    Jacek

  • 19. Data: 2010-03-17 15:04:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jacek pisze:
    > Faktura jest dokumentem. Według naszego prawa faks nie jest dokumentem a
    > więc i przefaksowana faktura może byc zakwestionowana.
    > Jacek

    Coś Ci się zupełnie pokręciło ;) Faks jak najbardziej może być
    prawidłową fakturą, pod warunkiem że będzie to sposób wystawiania
    faktury przez sprzedawcę (np. ktoś nie ma drukarki i drukuje sobie
    faktury na faksie i to przez telefon).

    Pomyliło Ci się chyba z formą pisemną i z podpisami, ale to ma dość
    luźny związek z omawianym problemem.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-03-17 15:06:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-03-17 15:13, Liwiusz wrote:
> [...]
    > faks nie uprawnia do żadnych odliczeń (chyba VAT jest bardziej
    > rygorystyczny niż dochodowy). Wszak trzeba mieć oryginał oryginału

    I tu wychodzi cała debilność regulacji dotyczącej faktur VAT polegająca
    na zbytnim przywiązaniu do nośnika faktury, a nie zawartej w niej
    informacji.

    Przecież nie ma zakazu wystawiania FV na - dajmy na to - obrusie w
    knajpie. Ale czteropak piwa dla tego, kto skutecznie z takiej faktury
    odliczy VAT.

    Przez skuteczne odliczenie rozumiem przepchnięcie takiej faktury przez
    kontrolę.

    Piotrek