  • 1. Data: 2004-02-06 09:53:39
    Temat: Faktura przed wydaniem towaru
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Eksportuję towar do EU. Teraz odbiorca chce EUR 1
    - swiadectwo pochodzenia towaru nie po otrzymaniu towaru,
    a razem z towarem. Ulatwia mu to procedurę celną.
    Ja natomiast, jako że przesyłam samolotem rano - muszę kilka dni przed
    wysyłką wystąpić do urzędu celnego o ten EUR. Ale oni
    każą dać im fakturę na ten towar wystawioną w dniu kiedy o ten EUR
    występuję. Ja towar wysyłam dopiero za kilka dni. Może tak się zdażyć że
    jednak tego towaru nie wyślę np. z powodów losowych.
    Coś mi tu nie gra. Czy można normalną fakturę wystawić w takim
    przypadku kilka dni przed wysłaniem towaru? Jeżeli tak to jaka data na
    fakturze?
    Proforma urząd nie chce przyjąć.

    Pozdrowienia
    Leser

  • 2. Data: 2004-02-06 13:18:04
    Temat: Re: Faktura przed wydaniem towaru
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "i" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysyłką wystąpić do urzędu celnego o ten EUR. Ale oni
    > każą dać im fakturę na ten towar wystawioną w dniu kiedy o ten EUR

    A wcześniej wystawiałeś zawsze EUR retrospektywne?
    UC się nie interesował dlaczego?

    Świadectwo EUR 1 jest na towar, a nie na fakturę.
    Nie rozumiem na jakiej podstawie żadają faktury do EUR.
    Faktura rzeczywista (lub faktura ze specyfikacją) jest potrzebna
    przy składaniu wniosku wtedy, kiedy opis towaru w polach
    świadectwa nie identyfikuje towaru jednoznacznie.
    Podanie na świadectwie nr faktury nie jest obowiązkowe,
    choć znacznie ułatwia weryfikację przy odprawach.

> [...]
    > Coś mi tu nie gra. Czy można normalną fakturę wystawić w takim
    > przypadku kilka dni przed wysłaniem towaru?

    Można. Jak nie wyślesz, to chyba nawet w takim
    wypadku możesz anulować. Masz oryginał, kopie,
    towar.

    Jeżeli tak to jaka data na
    > fakturze?

    Data wystawienia.

    > Proforma urząd nie chce przyjąć.

    W sumie słusznie, nic nie warty papier,
    ale jako dokument załączony do wniosku EUR
    powinien przejść.

  • 3. Data: 2004-02-06 16:58:50
    Od: "i" <l...@o...pl>

    Serdeczne dzięki