  • 61. Data: 2007-02-07 14:31:36
    Temat: Re: Faktura nie VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, Hikikomori San wrote:

    > Bingo. O to chodzi. Bo zaksegowac moge plytke ceramioczna z wyrytym na niej
    > milionem zlotych kosztow ;) i innymi znamionami rachunku. Ale kontroll zapyta
    > sie, czemu ten rachunek wyglada jak cegla ;)

    A bo wie Pani, jedni robią papier z jedwabiu, inni z papirusa, a mój
    kontrahent ma akurat swoje złoża szamotu i kaolinu ;)

    > Ale uzywaja w ustawach slowa "rachunek".

    To za mało. Brak słowa "pożyczka" na dokumencie również nie świadczy
    iż ów "papier" nie jest umową pożyczki.

    > Ale jakby nie bylo slowa pozyczka, a ktos napisal "zapomoga", to czy to dalej
    > bedzie pozyczka (spelnia kryteria pozyczki)?

    Tego nie wiem, bo to zalezy od RESZTY TREŚCI dokumentu!
    Dokładnie tak, jak przy niepodobającej Ci się "fakturze": należy czytać
    NIE (sam) tytuł, a resztę treści!

    > Dowod wewnetrzny to imho szersze pojecie, dowodem wewnetrznym moze byc
    > roznych swistkow ;)

    Widocznie "rachunkiem" też.
    Skoro ustawodawca postanowił że NIE wymaga słowa "rachunek", to
    zdefiniował kategorię dokumentów lingwistycznie odpowiadającym
    "dowodom wewnętrznym".
    Czyli jak chcesz toto nazwać - "szerszą kategorię".
    Kropka, trzeba sie pogodzić!
    Wniosek: "nota" *również* jest "rachunkiem".

    > Ja tam nie pamietam, ale faktura proforma nie jest dowodem ksiegowym (czy
    > jakos tak) i sie jej nie ksieguje.

    Otóż to :)
    Czyli istotne są:
    - CEL dokumentu (czy ma wyrażać należny przychód, JUŻ należny)
    - TREŚĆ (czy jest zgodna z przepisem)
    Nic więcej.

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2007-02-07 15:37:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 15:11:45 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jak ktoś nie wie co to "faktura", też powinien sie doszkolić i tyle.
    > Bez względu na "powszechność"!
    > Ten adres:
    > http://sjp.pwn.pl/
    > ...wydaje się niezły :) (do doszkalania, polecam obejrzeć "kompakt",
    > ja już zakodowałem ze nie ma nic wspólnego ze "zwarty" :>)

    Ja się zgadzam z Tobą, nie wiedziałem co to znaczy, doszkoliłem się,
    natomiast kolega Cavallino
    sobie za bardzo pofolgował i tyle(co nie umniejsza jego zasługi w
    uświadomieniu znaczenia słowa faktura).

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 63. Data: 2007-02-07 16:21:23
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ano właśnie. Czyli poprzez użycie innego słowa przepis określa że mowa
    > o innym zbiorze dokumentów (być może zależnym od tego drugiego), dlatego
    > jednak "tak" :)

    Nie powiem czego mozna dostac, bo bym napisal brzydko, jak sie patrzy na
    te nieprecyzyjne zapisy. A juz widze tlumacznei sie przed urzedniekiem
    US: "bo wie pan, potocznie sie przyjelo, ze..."

    :/

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 64. Data: 2007-02-07 16:25:29
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ja też, i mogę podać Ci cały stosik takich "domagań", zupełnie słusznych

    Nie ma jakiegos Stowarzyszenia Domagajacych Sie Sprecyzowania Formalnych
    Aktow Prawnych W Celu Eliminacji Wieloznacznosci (SDSSFAPWCEW) ?? ;)

    > Tylko co z tego, skoro ustawodawca nasze "domaganie sie" ma... no
    > właśnie, gdzieś ma...

    Zrobmy cos. Jak rolnicy zablokowali drogi - to dostali co chcieli. Jak
    gornicy poszli z kamieniami - dostali co chcieli. Moze tak Wielki Strajk
    Podatnikow. Skoro mamy soliderne panstwo - to solidarnie nie zaplacmy
    podakow w lutym -- ostrzegawczo.

    > Rozumiem że zapis "rachunek stanowi dowolnie zatytułowany dokument,
    > zawierający nizej wymienione dane..." byłby OK? :>

    Tak. A najlepiej jakby bylo kilka wariantow tytulow takich dokumentow z
    jednym, preferowanym. Np. praferowany RACHUNEK, dopuszczalne FAKTURA,
    INVOICE, ... (no i co ze w wielu jezykach jest roznie, ilosc panst jest
    ograniczona)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 65. Data: 2007-02-07 16:28:24
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Problem w tym, ze grupa nie dysponuje środkami przymusu pozwalającymi
    > zażądać od ustawodawcy żeby zrobił jak chcesz, *nawet* jakbyśmy
    > jednomyślnie chcieli :) (a to wcale nie jest oczywiste *czy* byśmy
    > wszyscy chcieli).

    Nie wymagam tego od was :)

    > Musimy pogodzić się z zastanym stanem prawnym.
    > Nad tym "dlaczego" (np. "dlaczego źle") oczywiście można podyskutować :)

    No to wlasnie dyskutujemy :)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 66. Data: 2007-02-07 16:33:20
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To za mało. Brak słowa "pożyczka" na dokumencie również nie świadczy
    > iż ów "papier" nie jest umową pożyczki.

    A czemu nie wprowadzic tytulowania dokumenty zgodnie z tym czym sa.
    Czyli jak cos jest umowa pozyczki to tytul powinien byc "umowa pozyczki"
    ? :)

    Ale tytuly by pomagaly tylko :)

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 67. Data: 2007-02-07 17:06:00
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 17:25:29 Hikikomori San <h...@o...eu>
    napisał(a):

> [...]
    > jednym, preferowanym. Np. praferowany RACHUNEK, dopuszczalne FAKTURA,
    > INVOICE, ... (no i co ze w wielu jezykach jest roznie, ilosc panst jest

    IMHO to zły kierunek, bo to tak jak wzór KPiR - formalizowanie tego co nie
    powinno być
    sformalizowane. Rejestry VAT prowadzisz po swojemu i nie ma żadnych
    problemów
    z tym(nie licząc niejasności podatkowych).
    Podobinie, Art. 24c updof o różnicach kursowych - koszmarek prawny,
    minister
    kolejny raz myślał że jak zrobi wyliczankę to wszyscy będą happy.

    pozdr

  • 68. Data: 2007-02-07 20:55:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, Hikikomori San wrote:

    > Nie ma jakiegos Stowarzyszenia Domagajacych Sie Sprecyzowania Formalnych
    > Aktow Prawnych W Celu Eliminacji Wieloznacznosci (SDSSFAPWCEW) ?? ;)

    Pytanie jest nieprawidłowe - powinno być "i czy mają już status
    stowarzyszenia użyteczności publicznej do wpłacania 1% podatku"
    :)

    > Zrobmy cos. Jak rolnicy zablokowali drogi - to dostali co chcieli. Jak
    > gornicy poszli z kamieniami - dostali co chcieli. Moze tak Wielki Strajk
    > Podatnikow.

    Problem w tym, że istotna większość podatników wysługuje się
    płatnikami. A ci jak nie odprowadzą podatku to "kradną czyjeś".

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2007-02-07 21:43:19
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Problem w tym, że istotna większość podatników wysługuje się
    > płatnikami. A ci jak nie odprowadzą podatku to "kradną czyjeś".

    Jak to sie nazywa? Sprzeciw obywatelski? Nie, jakos inaczej to bylo, ze
    moge byc niegrzeczny w imieniu prawa, zeby okazac swoje niezadowolenie.

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 70. Data: 2007-02-07 22:36:01
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: eqdh18$kn5$...@n...onet.pl,
    Hikikomori San <h...@o...eu> napisal:

    > Jak to sie nazywa? Sprzeciw obywatelski? Nie, jakos inaczej to bylo,
    > ze moge byc niegrzeczny w imieniu prawa, zeby okazac swoje
    > niezadowolenie.

    Nieposluszenstwo obywatelskie. I raczej nie w imieniu prawa, tylko wprost
    przeciwnie.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc