  • 1. Data: 2003-08-12 20:16:36
    Temat: Faktura na prase (prenumerata) w saloniku prasowym
    Od: "Duncan" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy orientujecie sie czy w zwyklym kiosku/saloniku prasowym mozliwe jest
    dostanie faktury za otrzymywana prase (dotyczy dziennika, co najmniej dwa
    tytuly, dluzszy okres prenumeraty)?
    Konkretnie chodzi o Parkiet i Puls Biznesu - oba czasopisma mozna
    zaprenumerowac na stronie - ale jak pozniej je odbierac - najwygodniej
    byloby w jakims saloniku na "teczke", ale czy daja na to faktury?
    Z gory dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2003-08-12 21:40:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2003, Duncan wrote:

> [...]
    >+ dostanie faktury za otrzymywana prase (dotyczy dziennika, co najmniej dwa

    Na mój gust - sprzedawca jest zobowiązany wystawiać faktury
    w miesiącu sprzedaży, żeby prawidłowo wykazać VAT.
    Znaczy: faktury tak, ale nie jako prenumerata...
    Ja biorę "miesięcznie" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-13 10:41:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Na mój gust - sprzedawca jest zobowiązany wystawiać faktury
    > w miesiącu sprzedaży, żeby prawidłowo wykazać VAT.
    > Znaczy: faktury tak, ale nie jako prenumerata...
    > Ja biorę "miesięcznie" :)

    A co robisz z obowiązkiem wystawienia faktury po dokonaniu zapłaty?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-08-13 11:03:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

    > wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > A co robisz z obowiązkiem wystawienia faktury po dokonaniu zapłaty?

    Omijamy?
    Nieprawidłowe, ale dość powszechne...
    Mam taki znajomy papierniczy który mi wszystkie zakupy i każde ksero
    zapisuje "na zeszyt" a na koniec miesiąca dostaje fakturę hurtową.

    A tak wracając do tematu - czy chodzi o fakturę za prase prenumerowaną
    np. w Ruch ale odbierana w kiosku/saloniku?

    Fakturę ma wystawic sprzedawca a nie doreczyciel.
    Jeżeli idziesz do saloniku i kupujesz na miejscu gazete to fakture
    wystawia salonik. Jeżeli kupiłes prenumerate w inny sposób a potem tylko
    odbierasz gazety w saloniku to fakturę wystawia ten komu płaciłes za
    prenumeratę - np. Ruch.

    Ja mam taka prenumeratę.
    Zamawiam gazety bezpośrednio w Ruchu, przychodzi pro forma, płacę,
    przysyłaja mi fakturę. Wszystko załatwiam listownie raz do roku.
    Gazety odbieram potem przez cały rok w pobliskim kiosku Ruchu w drodze
    do pracy - w zamówieniu wskazuje się do którego kiosku ma byc
    dostarczana nasza "paczka" gazet.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-08-13 12:03:44
    Od: "Duncan" <m...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:
> [...]
    > Gazety odbieram potem przez cały rok w pobliskim kiosku Ruchu w drodze
    > do pracy - w zamówieniu wskazuje się do którego kiosku ma byc

    Aa - czyli mozna tak?
    Bo chodzi mi o np dostep do archiwum, ktory jest mozliwy po zaplacaniu
    prenumeraty Pulsu Biznesu. O ile z innym gazetami nie ma problemu, to tutaj
    juz by byl.
    Najlepiej wlasnie byloby odbierac sobie w kiosku, tyle ze prenumerata w
    redakcji daje dostep do rzezy normalnie hcyba nieosiagalnych?

  • 6. Data: 2003-08-13 21:24:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2003, BaLab wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Tue, 12 Aug 2003, Duncan wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Ja biorę "miesięcznie" :)
    >+
    >+ A co robisz z obowiązkiem wystawienia faktury po dokonaniu zapłaty?

    Chyba co najmniej źle ująłeś :)
    Faktura powinna być "do 7 dni od wydania towaru"; IMHO postępowanie
    w którym biorę paragon, wracam za dni kilka i wymieniam go na
    fakturę - jest prawidłowe.
    No i to nie ja mam obowiązek wystawienia faktury, co najwyżej
    jej odebrania ;)
    Natomiast w kwestii czy to zawsze mieści się w 7 dniach...
    Hm... trzeba by Maddy cytować: "nieprawidłowe ale powszechne" :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)