  • 21. Data: 2009-01-27 08:59:13
    Temat: Re: Faktura na 50 tys. - jak zapłacic najmniejsdzy podatek?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Obawiam się że ekpres zostanie w razie kontroli "wywalony" z kosztów
    > (pod zarzutem że "służy celom osobistym" - masz pracowników i ilu?)
    > Rejestrator jest ciekawszy, być może ocena zależałaby od majątku

    A dlaczego ekspres miałby być dozwolony tylko przy pracownikach? A
    jeżeli ja swoich kontrahentów częstuję kawą?

    Co do służenia celom osobistym się nie wypowiadam, odpowiedzialnść
    dowodzenia leży po stronie użytkującego ekspres;> Buntuję się tylko na
    konieczność zatrudniania

  • 22. Data: 2009-01-27 09:00:01
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

    > Jesteś z tych którzy kupią 3 ksera za 5000 każde (razem 15000),
    > żeby nie zapłacić 2800 podatku :-)?

    Nie dokońca, w styczniu wystawiam fakturę na 50 tys. czyli ok. 10 tys
    podatku.
    Jezeli mozna pomniejszyć ten podatek robiąc koszty, to niby dlaczego nie
    zrobić tego?

    Bo inczej zapłacę 10 tys. podatku i co mi z tego?

    Pozdrawiam
    AF

  • 23. Data: 2009-01-27 09:06:08
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik AF napisał:

    > Witam
    >
    > Mam firmę usługową i wystawiłem fakturę na 50 tys. zł. Jest to płatność z
    > góry za 8 miesięcy. W tych 8 miesiącach będę miał małe dochody ok. 500-1000
    > zł.
    > Jak zrobić aby zapłacić najmniej podatku za tą fakturę 50 tys. zł?

    Jeżeli jest to płatność za usługi z góry, to dlaczego chcesz to
    opodatkować już?

    art.14 ust.3

    Do przychodów nie zalicza się zarachowanych należności na poczet dostaw
    i usług, które zostana wykonane w następnych okresach sprawozdawczych.

    Może wystarczyłoby opodatkowywać 1/8 w kolejnych miesiącach, w których
    usługa zostanie wykonana?

  • 24. Data: 2009-01-27 09:43:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 09:57:03 +0100, AF napisał(a):

    > Czy wystarczy jak powiem, że w celach archiwalnych przetrzymuję kopie
    > bezpieczeństwa firm obługiwanych (szpital - i wszystkie dane pacjentów,
    > firmy prywatne - wymyślające urządzenia (patenty), oraz ochrona własnych
    > danych, pierów)?

    Co do szpitala, to jeśli nie masz tego załatwione naprawdę "oficjalnie i
    legalnie" (a przypuszczam, że nie masz), to się nigdy do tego nie
    przyznawaj. Dane pacjentów - toż to wkładanie głowy pod gilotynę przepisów
    o ochronie danych osobowych. Bekniesz ty i ci, którzy pozwolili ci
    skopiować te dane.

  • 25. Data: 2009-01-27 21:12:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, jureq wrote:

    > Co do szpitala, to jeśli nie masz tego załatwione naprawdę "oficjalnie
    > i legalnie" (a przypuszczam, że nie masz), to się nigdy do tego nie
    > przyznawaj.

    Zapodam hasła do IMO obowiązkowego zapoznania się (dla AF):
    - FileDisk w odmianie CrossCrypt
    - TrueCrypt
    - FreeOTFE

    I skoro to wraźliwe dane, to również *przenosić* w tej postaci
    (i żadnego szyfrowania *zbiorów* na samym pendrive, aby nie zostały
    "odzyskiwalne" dane - akcentuję *zbiorów* w odróżnieniu od *dysków*,
    skopiowanie *już* zaszyfrowanych zbiorów powinno być również
    bezpieczne, pod warunkiem że kopiowanie robi jakiś program który
    *widać* co robi, osobno od szyfrowania)

    Jeszcze tego brakuje, żeby takiego pena (niezaszyfrowanego)
    ktoś ukradł :>

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2009-01-27 21:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, gonia wrote:

    > A dlaczego ekspres miałby być dozwolony tylko przy pracownikach? A jeżeli ja
    > swoich kontrahentów częstuję kawą?

    "przezornie będę siedział cicho" :D

    > Co do służenia celom osobistym się nie wypowiadam, odpowiedzialnść dowodzenia
    > leży po stronie użytkującego ekspres;>

    Ototo. "Każdy odpowiada za siebie" czy jakoś tak :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-01-27 21:18:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, AF wrote:
    [...komuś, BTW, jakbyś tak wrotki mógł zostawiać...]

    > Nie dokońca, w styczniu wystawiam fakturę na 50 tys. czyli ok. 10 tys
    > podatku.
    > Jezeli mozna pomniejszyć ten podatek robiąc koszty, to niby dlaczego nie
    > zrobić tego?

    Idzie o to, czy ten monitoring jest *potrzebny*.
    Jeśli jest "potrzebny w kwocie netto" to OK.
    Ale są tacy kombinatorzy, ktorzy kupią rzecz im umiarkowanie potrzebną
    lub zgoła niepotrzebną, byleby podatku nie zapłacić.

    > Bo inczej zapłacę 10 tys. podatku i co mi z tego?

    Tyle, że kwota netto z rzeczonych 3 kser w postaci 15 000 zł, po kolejnym
    opodatkowaniu PITem, jest już "osobista".
    3 ksera stojące w DG (a nawet choćby tylko figurujące w ewidencji)
    są "gospodarcze", jak nie są *bardzo* potrzebne, to po prostu mamy
    mało sensownie zamrożone 15 000 zł.
    A po opodatkowaniu można wydać na osobiste fanaberie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-01-27 21:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Jeżeli jest to płatność za usługi z góry, to dlaczego chcesz to opodatkować
    > już?

    Jak mniemam, ma na myśli składową VAT - opodatkowaną od zaliczki.
    Acz trzeba przyznać że dla KUP uwaga jest słuszna.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-01-28 10:31:50
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > Jak mniemam, ma na myśli składową VAT - opodatkowaną od zaliczki.

    ale namalowane jest wyraźnie: <w tych 8 miesiącach będę miał małe dochody>

    Czyli trudnio zakładać, że chodzi o VAT, który tak czy inaczej jest do
    oddania , a nie o dochodowy

    g.

  • 30. Data: 2009-01-29 09:08:46
    Od: "AF" <w...@i...pl.to>

> [...]
    > usług, które zostana wykonane w następnych okresach sprawozdawczych.
    >
    > Może wystarczyłoby opodatkowywać 1/8 w kolejnych miesiącach, w których

    Bardzo chętnie, tylko czy można jak działalność jest prowadzona od lipca
    2008?

    Dodam że nie jestem jeszcze na vacie, czyli ta faktura za 50 tys, i wtedy
    dopiero wchodzę w vat.

    Pozdrawiam
    AF