  • 1. Data: 2006-03-18 17:16:43
    Temat: Faktura korygująca - nietypowe
    Od: "Jacek" <n...@s...com>

    Jak zaksięgować fakturę korygującą w natępujących 2 przypadkach:

    Przypadek 1:

    1. Kupuję w hurtowni sprzęt za 500 zł
    2. Sprzedają go za 550 zł
    3. Sprzęt ulega po roku uszkodzeniu i hurtownia wystawia mi fakturę korygującą
    na 500 zł

    Przypadek 2:

    1. Kupuję w hurtowni sprzęt za 500 zł
    2. Jeszcze przed sprzedażą stwierdzam, że jest wadliwy i hurtownia wystawia mi
    fakturę korygującą na 500 zł

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-03-18 17:56:37
    Temat: Re: Faktura korygująca - nietypowe
    Od: Abecadłek<a...@n...pl>

    Albo problem jest niejasno przedstawiony, albo ja jestem niekumaty (ale jestem z
    tego trochę nowy, no i wicie rozumicie, mam jeszcze zielony listek na tylnej szybie
    :)

    Kwota zakupu to w obydwu przypadkach 500 zł, zarówno "pierwotna", jak i na
    domniemanej fakturze korygującej - więc co tu korygować?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-03-18 18:25:39
    Od: "Jacek" <n...@s...com>

    Użytkownik "Abecadłek" <a...@n...pl> napisał

    > Kwota zakupu to w obydwu przypadkach 500 zł, zarówno "pierwotna", jak i na
    > domniemanej fakturze korygującej - więc co tu korygować?

    Ten sprzęt z danej faktury, który był wart 500 zł.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2006-03-18 20:33:20
    Od: "Andżelika" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@s...com> napisał

    > Ten sprzęt z danej faktury, który był wart 500 zł.
    >
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    "był wart 500 zł.." o co chodzi?
    korygowany w końcu jest zakup, a kupiłeś za 500 to o co CI biega z tym 550
    ze sprzedaży?
    skoro Ty sprzedałeś, a ktoś CI oddał, ponieważ był uszkodzony, TY wystawiasz
    korektę temu komuś na 550 , oddajesz wadliwy sprzęt do hurtowni, która
    wystawia Tobie korektę na 500 zł...nie inaczej?
    zwyczajnie te 50 zł jesteś w plecy , chyba że hurtownia wymieni sprzęt na
    wolny od wad

    ;-)

  • 5. Data: 2006-03-18 22:13:28
    Od: "Jacek" <n...@s...com>

    Użytkownik "Andżelika" <a...@c...pl> napisał

> [...]
    > wystawia Tobie korektę na 500 zł...nie inaczej?
    > zwyczajnie te 50 zł jesteś w plecy , chyba że hurtownia wymieni sprzęt na

    Nie można do rejestru sprzedaży vat (za miesiąc w którym był zwrot) zmniejszyć o
    wartość faktury korygującej dla klienta ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2006-03-19 11:08:38
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Pozdrawiam
    > Jacek
    > Jeśli sprzedałes sprzęt za 550, a potem został on zwrócony to wystawiasz
    klientowi fakturę korugujacą na 550,zl i ksiegujesz ja w swoim rejestrze
    sprzedazy ze znakiem minus.I jestes na zero .Z hurtowni kupiłe s towar za
    500zl i dostałeś korektę na 500zl.Tez ją wpisyjesz do swego rejestru zakupu
    ze znakiem minus.O to chodziło?