  • 21. Data: 2009-07-13 14:22:37
    Temat: Re: Faktura dla nieVATowca z Irlandii od VATowca z Polski
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    mati pisze:

    > Patrz tytuł posta: nie jest vatowcem ;) a dostałam numer "tax income"
    > i ten sam znalazłam na stronie cro.ie, więc raczej wszystko gra :)

    Ja tylko zwracam uwagę na to, że zgodnie z par 27 rozporządzenia o
    wystawianiu faktur

    "W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3,
    4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie tych czynności powinna
    zawierać
    numer, pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby
    podatku od wartości
    dodanej na terytorium państwa członkowskiego, innym niż terytorium
    kraju, oraz
    informację, że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca
    usługi".

    Czyli może sobie nie być czynnym vatowcem, ale (przynajmniej wg
    powyższych przepisów) ma podać do faktury numer, pod którym jest do
    potrzeb vat identyfikowalny w swoim kraju :)

    pzdr

  • 22. Data: 2009-07-13 15:56:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-07-2009 o 16:22:37 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > powyższych przepisów) ma podać do faktury numer, pod którym jest do
    > potrzeb vat identyfikowalny w swoim kraju :)

    Ale to nie jest warunek na użycie stawki NP, tylko wymóg do wystawienia faktury.

    Wpisanie jej numeru podatkowego nie może zaszkodzić bo:
    1) jesli ten numer służy też do VAT - to sprawa jasna
    2) jeśli nie - a innego nie ma - to nie trzeba nic wpisywać, więc wpisanie
    numeru podatkowego jest jak najbardziej ok

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-07-13 19:55:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-07-2009 o 15:24:02 mati <k...@g...com> napisał(a):

    > Patrz tytuł posta: nie jest vatowcem ;) a dostałam numer "tax income"
    > i ten sam znalazłam na stronie cro.ie, więc raczej wszystko gra :)

    Pamiętaj jeszcze o "do zapłacenia podatek u zobowiązany jest nabywca" + powołanie
    się na odpowiedni przepis (czyli art 27.3/4 i/lub przepis z dyrekywy ue)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek