  • 1. Data: 2003-10-16 08:48:34
    Temat: Faktura Vat i zwrot kosztów zakupu okularów korekcyjnych
    Od: "Oscarek" <o...@o...pl>

    Faktura Vat i zwrot kosztów zakupu
    okularów korekcyjnych do pracy z
    komputerem.

    Faktura: 244 zł. brutto w tym 22% Vatu
    wystawiona na firmę, zapłacona w całości
    gotówką przez pracownika.
    Limit zwrotu kosztów dla pracownika
    ustalony w naszej firmie za to 150 zł.
    Jak ująć taką fakturę w rejestrze zakupu
    Vat?
    Wydaje mi się, że Vat mogę odliczyć
    tylko od kwoty limitu a nie od całości
    faktury,
    czyli w rejestrze zakupu vat: 150 zł
    brutto vat 22% 27,05 zł. netto122,95 zł.
    Ale czy można odliczać vat tylko
    częściowo z faktury?
    Czy ktoś ma inne sugestie?

    Przemek

  • 2. Data: 2003-10-16 16:19:26
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

> [...]
    > faktury,
    > czyli w rejestrze zakupu vat: 150 zł
    > brutto vat 22% 27,05 zł. netto122,95 zł.

    Tak właśnie. To dobre rozwiązanie. VAT można odliczać w części (oczywiście
    części mniejszej od wykazanej w fakturze). Odliczenie jest prawem a nie
    obowiązkiem.

    Witek