  • 1. Data: 2003-09-01 21:37:18
    Temat: Faktura VAT na czasopisma
    Od: "Mirro" <b...@g...pl>

    Jeszcze jedno pytanko do naszych specjalistow.

    Pracuje w branzy komputerowej, wiec co miesiac kupuje rozniaste czasopisma
    komputerowe za laczna kwote 100 do 150zl. Ostatnio wpadlem na mysl, ze mozna
    brac na nie faktury VAT. I rzeczywiscie pracownik saloniku stwerdzil, ze jak
    zbiore paragony to on wystawi zbiorcza fakture na koniec miesiaca.

    Czy sa jakies ewentualne problemy zwiazane z wliczeniem zakupionych
    czasopism w koszty na podstawie zbiorczej faktury VAT?

    Mirro

  • 2. Data: 2003-09-02 06:20:15
    Temat: Re: Faktura VAT na czasopisma
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2003, Mirro wrote:
    [...]
    >+ brac na nie faktury VAT. I rzeczywiscie pracownik
    >+ saloniku stwerdzil, ze jak
    >+ zbiore paragony to on wystawi zbiorcza fakture na koniec miesiaca.

    Zdaje się że było: formalnie łamie to zasadę że fakturę
    wystawia się do 7 dni od zakupu. Ale... parę osób tu
    zeznawało że tak kupuje :)

    >+ Czy sa jakies ewentualne problemy zwiazane z wliczeniem zakupionych
    >+ czasopism w koszty na podstawie zbiorczej faktury VAT?

    Nie wiem ! :) A jakie to *mogłyby* być problemy ?
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (f-ra j.w. do odebrania :))

  • 3. Data: 2003-09-02 19:28:09
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 1 Sep 2003, Mirro wrote:
    > [...]
    >
    > Zdaje się że było: formalnie łamie to zasadę że fakturę
    > wystawia się do 7 dni od zakupu.

    A jaka kara za złamanie tej zasady ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-09-02 21:14:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ > Zdaje się że było: formalnie łamie to zasadę że fakturę
    >+ > wystawia się do 7 dni od zakupu.
    >+
    >+ A jaka kara za złamanie tej zasady ?

    Nie wiem, niejaki Karol ;) pytał zdaje się wczoraj ale
    niczyich zeznań nie widziałem :[ !

    pozdrowienia :) Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-02 23:26:45
    Od: "Mirro" <b...@g...pl>

    > Nie wiem ! :) A jakie to *mogłyby* być problemy ?

    Nigdy nie wiadomo. Pan na fakturze napisal jak nazwa pozycji: "Prasa". Tak
    podobno zawsze pisze. ALe z drugiej strony moge kupowac na f-re Playboye,
    Wampy i "Zycie na goraco". Czy US moze miec watpliowsci co do faktu, ze ta
    "prasa" to faktycznie czasopisma potrzebne w mojej dzialalnosci? Czy w
    czasie kontroli pani nie powie, ze okreslenie "prasa" jest za malo
    precyzyjne?

    Z drugiej stronie jezeli zaksieguje f-re na "prase" na kwote 500 zl, to tez
    moga byc watpiwosci co do prawdziwosci tejze. Ktos kto jest w temacie
    komputerowym to wie, ze wydatek 500 zl na czasopisma jest mozliwy.

    Mirro

  • 6. Data: 2003-10-12 22:45:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ Zdaje się że było: formalnie łamie to zasadę że fakturę
    >+ wystawia się do 7 dni od zakupu. Ale... parę osób tu

    Oczywiście też tak kupuję ;)
    A teraz kwestia legislacyjna: jakoś tak w rozporządzeniach
    nigdy nie potknąłem się o problem jak wyżej - no to
    myślałem że 7 dni obowiązuje.
    A tu przepatrując *ustawę* (przy okazji dyskusji z Bogusiem
    - "towar zwalniany" :)) patrzę i czytam:
    +++++++
    3) wystawienia faktury lub otrzymania całości lub części zapłaty z tytułu
    sprzedaży gazet, magazynów, czasopism (PKWiU 22.12 i 22.13) oraz książek
    (PKWiU ex 22.11) - z wyłączeniem książek adresowych o zasięgu krajowym,
    regionalnym i lokalnym, książek telefonicznych, teleksów i telefaksów
    (PKWiU 22.11.20-60.10), nut, map i ulotek - nie wcześniej jednak niż w
    dniu wydania i nie później niż 60 dnia od dnia wydania tych towarów;
    [...]
    -------

    Ufff... (legalistycznie :))

    pozdrowienia, Gotfryd