  • 11. Data: 2008-01-05 23:15:12
    Temat: Re: Faktura VAT mar?a - heelp!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Niby jak, z powietrza sobie bierzesz wartość VAT, czy *może jednak*
    > wynika ona z wysokości marży i stawki? :)

    Odpowiedziałem w poprzednim poście.

    Piotrek

  • 12. Data: 2008-01-05 23:20:01
    Temat: Re: Faktura VAT marża - heelp!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    > To drugie jest prawdą, ale pierwsze (czy wpisujesz) już "to zależy".
    > Zależy, czy *w ogóle* ujmujesz zakupy zwolnione i niepodlegające.
    > Przypomnę, że w ewidencji muszą się znaleźć dane potrzebne do wyliczenia
    > deklaracji, więc zakupy zwolnione są potrzebne tylko jak na ową deklarację
    > wpływają.
    > Co najmniej jeden (rzadki) przypadek można wskazać: proporcja zakupów.

    To już mam jasność.

    Dziękuję!

    Piotrek

  • 13. Data: 2008-01-07 07:50:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > To już mam jasność.

    ...raczej ciemność.
    Gotfryd, co to za herezje w tym wątku.

    FV marża jest szczególnym rodzajem faktury. Stawka i kwota VAT nie są
    tam umieszczane, bo nie pozwala na to ustawa, cytuję

    "art. 120
    16. (157) Podatnik, o którym mowa w ust. 4 i 5 [sprzedawca towarów
    używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków], nie
    może oddzielnie wykazywać na wystawianych przez siebie fakturach podatku
    od dostawy towarów, w przypadku gdy opodatkowaniu podlega marża."

    VAT można odliczyć tylko w takiej kwocie, w jakiej został
    wyszczególniony przez sprzedawcę na fakturze.
    Ponieważ na fv marża nie ma wyszczególnionej kwoty VATu więc odliczenia
    nie ma.
    Faktura nie podlega wpisowi do ewidencji zakupów bo dla nabywcy nie ma
    ona żadnych skutków w podatku VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-01-07 09:14:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maddy wrote:
    > [...]
    > Faktura nie podlega wpisowi do ewidencji zakupów bo dla nabywcy nie ma
    > ona żadnych skutków w podatku VAT.

    OK. Dziękuję.

    Piotrek

  • 15. Data: 2008-01-08 21:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2008, Maddy wrote:

    > ...raczej ciemność.
    > Gotfryd, co to za herezje w tym wątku.

    Wyjaśniłem - nie wiedzieć dlaczego sądziłem o ewidencjonowanie
    wystawionej (a nie otrzymywanej) f-ry. Mój błąd :(

> [...]

    Nie ma.

    > Faktura nie podlega wpisowi do ewidencji zakupów bo dla nabywcy nie ma ona

    Z niezmiernie rzadkimi wyjątkami. Z góry zapowiadam, że nie widziałem
    nie tylko takiego przypadku, ale nawet opisu takiego przypadku.
    Niemniej... przepis jest.
    Powtórzę co napisałem:

> [...]

    Zgodzisz się? :)

    pzdr, Gotfryd