  • 1. Data: 2003-10-26 20:37:37
    Temat: Faktura VAT - koreta do korekty ?
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Natrafiłem na problem z którym nie mogę sobie sam poradzić i dlatego zwracam
    się z prośbą o pomoc do szanownych kolegów (koleżanek oczywiście też).

    WYstawiona została faktura VAT
    towar A - 10 szt
    towar B - 10 szt

    Okazało się że nastąpiła pomyłka i wystawiono fakturę korygującą do faktury
    1 o terści :

    było
    towar A - 10 szt
    towar B - 10 szt

    powinno być
    towar A - 5 szt
    towar B - 5 szt

    i po jakimś czasie okazało się że ta korekta znów nie jest prawidłowa
    ponieważ powinno być
    towar A - 3 szt
    towar B - 2 szt

    Jak teraz wystawić korektę ? Czy kotekte 2 wystawia się do faktury czy też
    do 1 korekty?

    Czy szanowni koledzy mogą podać mi kilka linków do informacj które opisują
    tematykę faktur korygujących?

    pozdrawiam i licze na pomoc

    Darek.

  • 2. Data: 2003-10-26 21:00:32
    Temat: Re: Faktura VAT - koreta do korekty ?
    Od: "Bogdan" <b...@b...polbox.com>

> [...]
    > do 1 korekty?
    >
    > Czy szanowni koledzy mogą podać mi kilka linków do informacj które opisują

    Nie ma korekty do korekty. Może być kolejna korekta do f-ry sprzedaży
    pierwotnej.
    Po pierwszej korekcie w efekcie zwrócono po 5 szt każdego towaru.
    W drugiej korekcie trzeba kolejnego zwrotu tow A 2 szt
    towB 3 szt.
    Po takich dwóch zwrotach Twoja faktyczna sprzedaż będzie:
    towA 3 szt
    towB 2 szt
    W każdej f-rze korygującej zaczynasz od było 10 itd

    Pzdr
    BogdanK

  • 3. Data: 2003-10-26 21:40:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie ma korekty do korekty. Może być kolejna korekta do f-ry
    sprzedaży
    > pierwotnej.

    Polemizowałbym.
    Co będziemy korygować w pierwotnej
    fakturze jeśli pierwsza korekta wprowadzi towar C?

  • 4. Data: 2003-10-26 21:44:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 26 Oct 2003 22:00:32 +0100, "Bogdan"
    <b...@b...polbox.com> zakodował:

    >Nie ma korekty do korekty. Może być kolejna korekta do f-ry sprzedaży
    >pierwotnej.

    A to czemu? Jak np. na fakturze pierwotnej jest stawka VAT 22%,
    korekta zmienia ją na 0%, to mam korygować fakturę podstawową z 22% na
    22%?? Koryguję korektę, bo to ona jest błędna.

    Temat kilkakrotnie wałkowany:
    http://groups.google.com/groups?q=%22korekta+do+kore
    kty%22&num=25&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&sa=N&tab=w

    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2003-10-26 23:20:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, cef wrote:
    [...Darek...Bogdan...]
> [...]
    >+ > > do faktury czy też do 1 korekty?
    >+ >
    >+ > Nie ma korekty do korekty. Może być kolejna korekta

    W zakresie braku jasności można. Formalnie i literalnie
    przepis rozporządzenia pozwala wystawić korektę do "faktury"
    ale nie rozwodzi się nad problemem czy "faktura korekta" to
    jest "faktura która może być korygowana". Oprócz problemu
    oznaczenia - jak niżej.
    IMO - zdecydowanie najlepiej oczywiście wystawiać korektę
    do korekty zawierającą komplet informacji :), co pozwoli
    w razie kontroli uniknąć części dyskusji którą prowadzimy.
    Mało, *być może* jest tp jedyna poprawna forma...
    "Faktura korygująca do faktury F2003/211 i faktury
    korygującej [tu oznaczenie]".
    Zauważ, że jeśli pozwolimy sobie na wystawianie korekt
    do korekt *nie* odwołując się do oryginału to jest problem:
    owe korekty (1. rzędu :)) musiałyby mieć unikalne oznaczenia.
    A *nakazu* żeby miały - nie ma.
    Stąd, czyli z braku wymogu istnienia unikalnego oznaczenia
    korekty IMHO można wyciągać wniosek że jednak korygowana
    powinna być "postać łączna", ale odwołująca się do oryginału.
    W związku z tym, jeśli z kolei nie ma być tak że "towar
    B" ma wartość "było" inną niż na oryginale, to pozostaje
    podać *komplet* informacji.
    Czyli:
    - przepisać treść faktury korygującej 1. rzędu
    - w tytule dopisać "i faktury korygującej [oznaczenie]"
    - w treści dopisać kolejne korekty pozycji, np:
    "towar B - było 6 sztuk, 1 korekta 8 sztuk, ma być 6 sztuk
    towar B - było cena 12 zł, ma być cena 18 zł"."

    >+ Co będziemy korygować w pierwotnej
    >+ fakturze jeśli pierwsza korekta wprowadzi towar C?

    Sprzeciw. Zresztą to zdanie jest powodem że zabrałem głos :)
    wytłumacz mi ty, gdzie w przepisie:
    +++++
    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w
    ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1, pkt 2 lit. a) i pkt 5,
    kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.
    ----

    ...a także rzeczonym .2, .2a lub § 41. widzisz zezwolenie na
    *dopisywanie* sprzedaży na fakturze korygującej ??
    IMO - zdecydowanie "towar C" musi być na osobnej f-rze !
    Zeznaję że jak dotąd wszyscy tak robili, o ile zdarzyło
    mi się np. nabyć "nie ten towar".
    Faktura korekta na "towar B" do zera i *normalna* faktura
    na "towar C". IMO - inaczej nie wolno :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-10-26 23:22:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ korekta zmienia ją na 0%, to mam korygować fakturę podstawową z 22% na
    >+ 22%?? Koryguję korektę, bo to ona jest błędna.

    Przeczytaj to co pisałem do Cezarego i skomentuj kwestię
    oznaczenia :)
    IMO:
    "towar A, stawka 22%, 1 korekta: 0%, ma być: 22%".

    >+ Temat kilkakrotnie wałkowany:
    >+ http://groups.google.com/groups?q=%22korekta+do+kore
    kty%22&num=25&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&sa=N&tab=w

    Ano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-27 00:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ że ja coś takiego twierdziłem.
    >+ Ja tylko uważam, że twierdzenie:
    >+ "nie ma korekty do korekty" jest nieuprawnione.

    Przeczytałem raz jeszcze - masz rację :)

    [...]
    >+ Sprzeciw przyjęty.
    >+ Kaizen dał lepszy przykład.
    >+ Ale wiadomo o co chodziło?

    Wiadomo :)
    Lekko znadinterpretowałem twój przeciw do sprzeciwu
    Bogusia, jak widzę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-27 07:15:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Mało, *być może* jest tp jedyna poprawna forma...
    > "Faktura korygująca do faktury F2003/211 i faktury

    A tu się zgadzam całkowicie.

    > Zauważ, że jeśli pozwolimy sobie na wystawianie korekt
    > do korekt *nie* odwołując się do oryginału to jest problem:

    Czy Ty przypadkiem nie usiłujesz udowodnić,

    Sprzeciw przyjęty.
    Kaizen dał lepszy przykład.
    Ale wiadomo o co chodziło?

  • 9. Data: 2003-10-27 10:02:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ Jednak z ciekawości zajrzałem do korekt
    >+ wystawianych przez TPSA
    >+ i tam mam wprowadzenie nowej
    >+ pozycji korektą.
    >+ Typ abonamentu: było szt 0 - powinno być szt 1
    >+ Oni mogą? :-))

    Ależ IMO (bez H) w tej fakturze nie ma "nowej" pozycji: jest
    zmiana ilości sztuk z 0 na 1, czyli jak najbardziej "słuszna"
    korekta ! Jak dla mnie nie ma różnicy czy nastąpi zmiana
    z 1 na 0 czy 0 na 1.
    Ty proponowałeś dopisanie *nowego* "towaru C", którego na
    originale zdaje się nie było, prawda ?
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (obawiający się ze Cezary zacznie wystawiać faktury z 1001 pozycji
    obejmujących wszystkie "swoje" możliwe towary i usługi w ilości
    przeważnie zero, żeby móc sobie później korygować do woli ;)!)

  • 10. Data: 2003-10-27 12:08:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>