  • 11. Data: 2010-04-23 08:06:21
    Temat: Re: FVAT korygująca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010, Adam wrote:

    > Błędnie wpisałem swój NIP na fakturze - wystawiam fakturę korygującą która
    > poprawia _tylko_ nip.
    >
    > Czy przy wystawianiu faktury korygującej musze zawrzeć w niej informację
    > o sprzedanych towarach/usługach/cenach jeśli nic w ich temacie się nie
    > zmieniło?
    > Rozporządzenie mówi:
    >
    > 3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek [...]

    Nie tylko o kwotach jest mowa.
    Powiedziano również o informacjach "nagłówkowych" - aby dało
    się określić której faktury dotyczy korekta.
    IMVHO, podawanie informacji dotyczącej treści "z tabelki"
    może mieć sens jedynie w przypadku pomyłki o której z rzadka
    bywa na grupie, a którą też już kiedyś zaliczyłem - błędnego
    numeru faktury :P (o ile w tym samym dniu wystawiono również
    inną fakturę, to nie ma jednoznacznego "punktu oparcia").

    > Czy muszę taką fakturę wpisywać do KPiR albo ewidencji VAT?

    Po co?
    Dopiąć kopię do kopii pierwotnej i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-04-23 12:15:50
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Dzięki Gotfryd!

    Zapytam o jeszcze jedną zaszłość związaną z inną fakturą. Tzn - wystawiłem
    fakturę w marcu sądząc że usługa jest wykonana, jednak klient stwierdził
    że nie jest i jej nie odbierze, za to po wykonaniu tego o co prosił
    odebrał ją w kwietniu. Z Art 14. 1c) UPDOF wynika mi że przychód powstaje
    jeśli usługa została wykonana *nawet częściowo* - 19 kwietnia wystawiłem
    korektę z odpowiednim opisem który wyjaśnia dlaczego nawet częściowe
    wykonanie nie miało miejsca. Jak sądze - KPiRa za marzec zmienić już nie
    mogłem, więc podpiąłem korektę pod orginalną fakturę i przy wyliczaniu
    podatku pomniejszyłem przychód o kwotę faktury. Czy zrobiłem dobrze, czy
    pownienem zapłacić podatek za marzec a w kwietniu wpisać kwotę faktury
    jako koszty po czym znowu wpisać ją jako przychód?

    Adam

  • 13. Data: 2010-04-23 22:00:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, Adam wrote:

> [...]
    > podpiąłem korektę pod orginalną fakturę i przy wyliczaniu podatku
    > pomniejszyłem przychód o kwotę faktury. Czy zrobiłem dobrze,

    Tą kwestię obejdę łukiem ;), ale IMVHO tak, bo przychód nie był
    należny - ew. wątpliwości wzbudza sprawa VAT i przepis o "pustych" f-rach
    (acz AFAIR przerzedzony w zastosowaniach przez NSA).

    Natomiast:

    > czy pownienem
    > zapłacić podatek za marzec a w kwietniu wpisać kwotę faktury jako koszty

    ...nie mam pojęcia skąd pomysł z *kosztem*!
    Możesz wyjaśnić?

    (tak, wiem, pewnie wydaje Ci się że przychód może być tylko dodatni ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-04-24 02:04:32
    Od: Adam <a...@o...pl>

    > Tą kwestię obejdę łukiem ;), ale IMVHO tak, bo przychód nie był
    > należny - ew. wątpliwości wzbudza sprawa VAT i przepis o "pustych" f-rach
    > (acz AFAIR przerzedzony w zastosowaniach przez NSA).

    Ok, poszukam wyroków :)

    > Natomiast:

    > ...nie mam pojęcia skąd pomysł z *kosztem*!
    > Możesz wyjaśnić?
    >
    > (tak, wiem, pewnie wydaje Ci się że przychód może być tylko dodatni ;))

    Tak właśnie mi się wydawało, uznałem że to co zmniejsza mi przychód=koszt.
    Dzięki ponownie - doczytam sobie o ujemnym :)

    Adam

  • 15. Data: 2010-04-24 07:03:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2010, Adam wrote:

    > Tak właśnie mi się wydawało, uznałem że to co zmniejsza mi przychód=koszt.

    :)
    Nie, zdecydowanie korekta zmniejszająca daną pozycję to po prostu
    wpis ze znakiem minus, przepis dopuszcza również robienie wpisu
    w kolorze czerowonym (bez znaku lub ze znakiem), art.12.2.2
    rozporządzenia o KPiR:

    +++
    § 12.
    1. Zapisy w księdze [...]
    2. Stwierdzone błędy w zapisach poprawia się przez:
    [...]
    2) wprowadzenie do księgi [...] lub dowodów zawierajšcych korekty
    błędnych zapisów. Zapisy zmniejszajšce przychody lub koszty mogš
    być dokonywane ze znakiem minus (-) lub kolorem czerwonym.
    ---

    pzdr, Gotfryd