  • 11. Data: 2009-04-15 09:06:05
    Temat: Re: FV za towar którego nie mam
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:

    > A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?

    Zgodnie z rozporządzeniem? ;-)

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-04-15 09:35:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 11:06
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs485l$5fk$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Zgodnie z rozporządzeniem? ;-)

    Którym? I co ono mówi w tym zakresie?

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2009-04-15 10:50:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Którym? I co ono mówi w tym zakresie?

    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    paragraf 16 ustęp 2

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-04-15 10:50:59
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Tristan pisze:
    > A jak ma zaksięgować towar, skoro nie ma faktury?

    Tworzy dokument (nazwijmy go sobie PZ ;-)) zawierający listę
    przyjmowanego towaru wraz z ilością i cenami. Księguje dokument. Potem,
    jeżeli ceny na fakturze są inne, koryguje.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 15. Data: 2009-04-15 10:53:18
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Piotr NetExpert pisze:

    > Tworzy dokument (nazwijmy go sobie PZ ;-)) zawierający listę
    > przyjmowanego towaru wraz z ilością i cenami. Księguje dokument. Potem,
    > jeżeli ceny na fakturze są inne, koryguje.

    Cytat z infora:
    Dokument ten powinien zawierać opis otrzymanego materiału budowlanego,
    imię i nazwisko lub nazwę dostawcy, jego adres, ilość i rodzaj, cenę
    jednostkową oraz wartość materiału. Na podstawie tego dokumentu należy
    dokonać zapisu w księdze, w kolumnie 10, tak aby data dostawy
    poprzedzała dokonanie obrotu tym towarem (materiałem budowlanym).
    Podatnik może zwolnić się z obowiązku sporządzania opisu dostawy, jeżeli
    zakup materiału jest udokumentowany specyfikacją dostawcy, a ta zawiera
    wszystkie ww. elementy wymagane dla opisu dostawy. Dopuszczalna jest
    również praktyka dotąd stosowana przez Czytelniczkę, tj. wobec braku
    faktury w momencie otrzymania towaru wystawienie dokumentu wewnętrznego
    PZ, jeśli zawiera dane wymagane dla opisu dostawy. Jeżeli okaże się, że
    w fakturze, która zostanie później podatnikowi dostarczona, zostały
    zawarte inne wartości, zapis dotyczący zakupu towaru (materiału) należy
    odpowiednio skorygować na plus albo na minus, w zależności od rodzaju
    tej różnicy.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 16. Data: 2009-04-15 11:21:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 12:50
    (autor Piotr NetExpert
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs4e96$sf0$1@news.task.gda.pl>):

    > Tworzy dokument (nazwijmy go sobie PZ ;-)) zawierający listę
    > przyjmowanego towaru wraz z ilością i cenami. Księguje dokument. Potem,
    > jeżeli ceny na fakturze są inne, koryguje.

    A jak są identyczne, to co, faktury nie księguje?

    --
    Tristan

  • 17. Data: 2009-04-15 11:48:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-04-2009 o 13:21:18 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gs4e96$sf0$1@news.task.gda.pl>):

    > A jak są identyczne, to co, faktury nie księguje?

    IIRC podpinasz pod ten PZ

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek