  • 51. Data: 2012-05-14 15:10:49
    Temat: Re: FV w PDF
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > O to mi właśnie chodziło :)

    Ale on to inaczej rozumie.
    Tzn wysyła fakturę i ma resztę w d..., a zapewnienie integralności czy
    autentyczności
    pochodzenia są mu pojęciami zapewne obcymi.
    W sumie, to wystarczy mu sama zgoda odbiorcy - a co do reszty,
    to jak widać w komentarzach US sam nie będzie wiedział jak ugryźć.

  • 52. Data: 2012-05-14 17:11:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, cef wrote:

    > A jakie to mogą być metody, te tańsze? Trudno mi wyobrazić
    > sobie coś mniej kosztownego niż kwalifikowany podpis

    Zwykłe, prymitywne logowanie do serwera.
    Identyfikator/username/cos-w-tym-stylu plus hasło.
    Ktos na to już narzekał :) (że i tak "dostaje" PDFa,
    no i dostaje, ale musi podac hasło i usera do konkretnego
    serwera, więc nie ma miejsca w którym "ktos" mógłby podmienic
    tresc, wysyłajac sfałszowana f-rę).

    Na przykład oczywiscie, bo podpisywanie dowolnym certyfikatem
    (własnym lub klienta) pozwalajacym sprawdzic "autentycznosc
    i integralnosc" też ujdzie (i wtedy nie ma przeszkód
    dla wysłania nawet zupełnie "otwartym" kanałem, IMO można
    wrzucić na alt.pl.wymiana-faktur ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2012-05-14 17:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Nixe wrote:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > O to mi właśnie chodziło :)

    Przeciętny użyszkodnik komputera "normalnie mailem" rozumie
    w wersji "bez dalszych utrudnień" :)
    A w sumie wiele nie trzeba, IMO wystarczy zwyczajnie tresc
    faktury podpisac elektronicznie kluczem niecertyfikowanym,
    zaszyfrować czy jakkolwiek inaczej "zapewnic integralnosc".
    A to już może wychodzic poza "normalnie" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2012-05-14 17:17:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, cef wrote:

    > Ale chyba ich system "zapewnienia integralności" zmusza mnie do
    > przechowywania
    > jedynie jako plik - odczytać się da, przesyłać też, ale nie da się drukować.

    IMVHO głupota.

    > Mnie to niepotrzebne, ale księgowa i zarząd będą chcieli drukować.
    > Może jest jakiś myk na druk i tylko ja lama jakaś jestem?

    Jakas przegladarka PDF, która ignoruje flagę zakazu wydruku.
    Nie mogę podac z palca żadnej nazwy, ale gugiel powinien wiedzieć ;)

    > Próbowałem drukowac jako obraz, ze znacznikami itp i wychodzi tylko ramka.

    A printscreena też próbowałes?

    pzdr, Gtofryd

  • 55. Data: 2012-05-14 17:28:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Próbowałem drukowac jako obraz, ze znacznikami itp i wychodzi tylko ramka.

    wygooglaj sobie "snagit", sciagnij, zainstaluj i zobacz czy działa.

  • 56. Data: 2012-05-14 17:44:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > wygooglaj sobie "snagit", sciagnij, zainstaluj i zobacz czy działa.

    Problem się rozwiązał. Otóż wystarczyło
    drukować na drukarce domyślnej dla danego komputera,
    a ja ze swoim laptopem biegałem od drukarki do drukarki
    (mam poinstalowane drivery od drukarek w miejscach
    gdzie bywam) A jak spróbowałem wydrukować z innego komputera
    na domyślną drukarkę, to poszło bez problemu.

  • 57. Data: 2012-05-14 22:58:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Problem się rozwiązał.

    Zaintrygował mnie ten snagit.
    Duże ikony, taki łopatologiczny program, wszystko
    pieknie, ale nie obsługuje pdf...

  • 58. Data: 2012-05-14 23:16:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, cef wrote:

    [...komus...]

    > Zaintrygował mnie ten snagit.
    > Duże ikony, taki łopatologiczny program, wszystko
    > pieknie, ale nie obsługuje pdf...

    No toż to jest screen saver, a nie łamacz PDFów :)
    Metoda w tym stylu:
    http://prawda2.info/viewtopic.php?t=5843
    Clou:
    "potrzebny jest dobry monitor" :P
    (no, bierzesz taki z 3600x2400 pikseli i od razu lepiej, z góry
    uprzedzam że od czasów Windows 98SE nie widziałem dobrego
    virtual screena, a wbudowany w drivery ATI jak na dzis jest
    badziewny i ograniczony, więc pozostaje monitor, chyba że
    istnieje jakis - dobry! - virtual screen o którym nie wiem,
    to proszę o info)

    Ad rem:

    http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&safe=off&s
    ite=&source=hp&q=drukuj+zabezpieczone+pdf&oq=drukuj+
    zabezpieczone+pdf
    Freeware PDF Unlocker
    PDF Password Remover

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2012-05-14 23:57:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ad rem:
    >
    > http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&safe=off&s
    ite=&source=hp&q=drukuj+zabezpieczone+pdf&oq=drukuj+
> [...]

    Hm... same podejrzane "downloadery" :[

    Wniosek: chyba będziesz musiał na linuksy sprawdzić :]

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2012-05-15 02:51:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Zaintrygował mnie ten snagit.
    > Duże ikony, taki łopatologiczny program, wszystko
    > pieknie, ale nie obsługuje pdf...

    co to znaczy nie obsluguje pdf?