  • 41. Data: 2012-05-14 09:26:54
    Temat: Re: FV w PDF
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Piotrek wrote:

    > Zwłaszcza bez przeczytania powołanego rozporządzenia ;-)

    Jest prosto o tyle, że można np. powiedzieć "SMTP tego warunku
    nie spełnia".
    Problem sprowadza się do faktu, że istotna większosc użyszkodników
    zadaje pytanie o "mail", nie wnikajac w kwestie techniczne.

    To, że taki odbiorca MOŻE podpisac zobowiazanie, że będzie używał
    oprogramowania które pokazuje nagłówki i w ramach "sprawdzania
    autentycznosci i integralnosci" będzie je czytał, to inna sprawa,
    zakazu nie widac :)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-05-14 09:41:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-05-14 09:26, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > oprogramowania które pokazuje nagłówki i w ramach "sprawdzania
    > autentycznosci i integralnosci" będzie je czytał, to inna sprawa,

    Dla pierwszego lepszego kontrolera to już sam termin SMTP (albo inny,
    równie egzotyczny i tajemniczy) powinien wystarczyć.

    A jeśli trafisz na jakiegoś nawiedzonego (albo jeśli będą chcieli kogoś
    udupić) to dowód zapewnienia autentyczności i integralności trzeba
    byłoby zaczynać od analizy polityk w CA.

    Tak więc IMHO znaczenie ma wartość oczekiwana kar po *skutecznym*
    zakwestionowaniu zgodności wystawiania faktur z rozporządzeniem.

    A ta, po zmianie rozporządzenia, nie jest zbyt duża.

    Piotrek

  • 43. Data: 2012-05-14 09:44:31
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.05.2012 06:20, Rafal Lukawski pisze:
    > On 2012-05-14 02:08, Piotrek wrote:
    >
    > Flame bierze się z tego, że ludzie nie potrafią jednoznacznie i
    > *precyzyjnie* odpowiedzieć. Pytanie zadałem celowo ze względu na
    > niekończące się wywody odnośnie uwarunkowań prawnych i historycznych.
    > zaś odpowiedź powinna być prosta (jeżeli ktos ja zna).

    Odpowiedź nie jest prosta. Rozporządzenie w sprawie faktur chyba
    niewiele zmieniło w sprawie, zaś zmieniły wyroki NSA. A więc przepisy
    się nie zmieniły, tylko zmieniło się orzecznictwo. A jako że
    orzecznictwo w PL na pstrym koniu jeździ, to i prosto nie da się
    odpowiedzieć "jest tak a tak".

    p. m.

  • 44. Data: 2012-05-14 10:14:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Piotrek wrote:

    > Dla pierwszego lepszego kontrolera to już sam termin SMTP (albo inny, równie
    > egzotyczny i tajemniczy) powinien wystarczyć.

    A nie no, tego nie podważam :D

    > Tak więc IMHO znaczenie ma wartość oczekiwana kar po *skutecznym*
    > zakwestionowaniu zgodności wystawiania faktur z rozporządzeniem.

    Zgadza się, z nikłym prawdopodobieństwem z powodu dowodów o których
    wspomniałem obok (klient musiałby zapłacić "sfałszowana" kwotę
    albo jakkolwiek inaczej wyjasnic, dlaczego kwota odliczenia VAT
    ma sie nijak do rozliczenia ze sprzedawca).

    Natomiast obróciłes kota ogonem: w razie jakiejs "wtopy", to nie
    urzad Tobie ma wykazywac jak zapewniłes integralnosc, ale najpierw
    musisz urzędowi wskazać jakie srodki sa stosowane dla owego
    "zapewnienia autentycznosci".
    Wersja "no, wkleiłem do maila i kliknałem wyslij" może być uznana
    za zbytnie streszczenie :) (ale wcale nie musi, dopóki urzędowi
    nie będzie się chciało powoływać biegłego, do tego "mam internet
    w TPSA" kładzie rozważania również na tym szczeblu, bo kogos kto
    ma SMTP specjalnie na innym porcie niż 25 można spokojnie uznać
    za przypadek nie mieszczacy się w "normie", tudzież umyslne
    doprowadzenie do ułatwienia fałszowania maili).

    Co do tego, że prewencyjne podważanie ważnosci f-r można (w stanie
    na dzis) wykluczyć, wypada się zgodzić (a to własnie było poprzednio
    ryzyko, również dla odbiorcy).

    > A ta, po zmianie rozporządzenia, nie jest zbyt duża.

    Powiedziałbym tak - zarówno przed jak i po zmianie rozporzadzenia
    nie widac logicznych przypadków, dla których odbiorca miałby
    usiłowac sfałszować f-rę, tak jak Nixe pisała, bo będac swiadom że
    ew. "inne dowody" i tak będa przeciw, dane z sufitu wiele mu
    nie pomoga.
    Zmieniło się o tyle, że praktycznie teraz dopóki nic się nie stanie
    US nie ma "gotowca" który dałoby się zaatakować (a przedtem mógł
    zaczac od "pan pokaże certyfikat").

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-05-14 10:22:46
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Abstrahujac od przeszłości, czy mogę kontrahentowi *teraz* oficjalnie
    > wysłać fakture w PDF?

    Już od dawna możesz.

    N.

  • 46. Data: 2012-05-14 13:21:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Po wyroku NSA rozporządzenie jest zmienione o tyle, że nie ma wymogu
    > zapewnienia integralności *tylko* metodami preferowanymi przez fiskusa
    > (kwalifikowany podpis elektroniczny, czy EDI). Nie zmienia to jednak
    > obowiązków w zakresie zapewniania integralności, ale można teraz użyć
    > mniej kosztownych metod.

    A jakie to mogą być metody, te tańsze? Trudno mi wyobrazić
    sobie coś mniej kosztownego niż kwalifikowany podpis
    (dla takiego zwykłego podatnika)

  • 47. Data: 2012-05-14 13:22:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > Już od dawna możesz.

    Ale on chciałby normalnie mailem, tak jak wysyła np oferty w pdf

  • 48. Data: 2012-05-14 13:44:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-14, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > A jakie to mogą być metody, te tańsze? Trudno mi wyobrazić
    > sobie coś mniej kosztownego niż kwalifikowany podpis
    > (dla takiego zwykłego podatnika)

    No certyfikat zwykły. :) IMHO zapewnia integralność przecież,
    tzn. wystawca (ja) mogę stwierdzić, czy ktoś majstrował przy PDF,
    czy nie. A zapewne certyfikaty niekwalifikowane łatwiej implementować
    w automatach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2012-05-14 14:17:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > tzn. wystawca (ja) mogę stwierdzić, czy ktoś majstrował przy PDF,
    > czy nie. A zapewne certyfikaty niekwalifikowane łatwiej implementować

    Eeee, myślałem, że coś z innego gatunku zabezpieczeń.
    Jak zwał tak zwał, ale koślawe to jest. Dostałem dziś np fakturę
    mailem od Targów Poznańskich i potrzebuję ją wydrukować.
    Ale chyba ich system "zapewnienia integralności" zmusza mnie do
    przechowywania
    jedynie jako plik - odczytać się da, przesyłać też, ale nie da się drukować.
    Mnie to niepotrzebne, ale księgowa i zarząd będą chcieli drukować.
    Może jest jakiś myk na druk i tylko ja lama jakaś jestem?
    Próbowałem drukowac jako obraz, ze znacznikami itp i wychodzi tylko ramka.

  • 50. Data: 2012-05-14 14:45:37
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Ale on chciałby normalnie mailem, tak jak wysyła np oferty w pdf

    O to mi właśnie chodziło :)

    N.