  • 1. Data: 2005-12-03 14:30:45
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu prywatnego - KUP
    Od: "mroova" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Temat walkowany pare razy, ale pytam o szczegoly:

    Jak bardzo US czepia sie wpisow dotyczacych poszczegolnych wyjazdow? Czy moga
    na przyklad zakwestionowac cel wyjazdu jako niezwiazany z przychodami? Czy
    moga poddac w watpliwosc fakt zaistnienia wyjazdu, jesli nie ma zadnych
    dokumentow potwierdzajacych wyjazd (przyklad: jade na trasie Warszawa -
    Czestochowa, tankuje w Warszawie i robie trase na jednym baku)?

    Teraz przyklad konkretny, bo wlasny...

    Od pazdziernika tego roku prowadze DG (KPiR, VATowi mowie nie). Siedziba
    glowna w domu rodzicow w Czestochowie, jednoczesnie miejsce przechowywania
    dokumentacji podatkowej. Miejsce prowadzenia dzialalnosci teren kraju.
    Mieszkam w Warszawie, wynajmuje miejsce garazowe na cel prowadzenia DG (umowa
    wynajmu zgloszona w US przez wlasciciela).

    Mniej wiecej raz w miesiacu przewoze faktury, rachunki, podpisane umowy itp. z
    Warszawy do Czestochowy przy okazji odwiedzajac rodzicow i zapisuje taki
    wyjazd w EP. Czy US moze to zakwestionowac (oczywiscie wiem, ze wszystko moze
    zakwestionowac, ale pytam o wasza interpretacje/doswiadczenia)? US moglby
    powiedziec, ze przeciez moglem wyslac dokumenty poczta albo kurierem... Ale
    wedlug mnie jest to wtracanie w kwestie efektywnosci dzialania mojej firmy, a
    to nie ich dzialka.

    Za duzo kombinuje?? Kwestia jest taka, ze DG jest sezonowa i do wiosny bede
    mial same koszty. Poniewaz mam niezaleznie stosunek pracy, to chcialbym
    odzyskac troche podatku dochodowego. Jest szansa na kontrole

    Dzieki,
    mroova

  • 2. Data: 2005-12-05 18:41:20
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdu prywatnego - KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Dec 2005, mroova wrote:

    > Od pazdziernika tego roku prowadze DG (KPiR, VATowi mowie nie). Siedziba
    > glowna w domu rodzicow w Czestochowie,

    Hm... a miejsce zamieszkania ?
    Zmierzam do tego pod jaki US z p. widzenia PDoOF podlegasz...
    (osoba fizyczna AFAIK nie ma "siedziby", wszędzie w Kodeksie
    cywilnym jest "siedziba lub miejsce zamieszkania" - właśnie
    ze wzgledu na OF, a i ustawa o PDoOF AFAIK coś o owym "zamieszkaniu"
    wspomina).

    > jednoczesnie miejsce przechowywania
    > dokumentacji podatkowej.

    IMHO tego nie da się ruszyć - zabronić nie można :)
    Wydaje mi się że dość dawno temu (znaczy bardziej ze cztery lata niż
    cztery miesiąca) było na grupie że to dobra metoda na zniechęcanie US
    do częstych kontroli...

    > Miejsce prowadzenia dzialalnosci teren kraju.
    > Mieszkam w Warszawie,

    Ha.
    To dlaczego podatek dochodowy rozliczasz w Częstochowie ?

    > Mniej wiecej raz w miesiacu przewoze faktury, rachunki, podpisane umowy itp. z
    > Warszawy do Czestochowy przy okazji odwiedzajac rodzicow i zapisuje taki
    > wyjazd w EP. Czy US moze to zakwestionowac

    IM*H*O (zastrzegam to "H") nie widać różnicy między zaliczeniem w KUP
    zawiezenia papierów z jednej ulicy ("miejsca przechowywania") na
    drugą ulicę (US właściwy dla podatnika) a takim samym przejazdem
    jesli "papiery" są w innym mieście.
    Raczej mnie intryguje twoja interpretacja "siedziby" :)

> [...]
    > wedlug mnie jest to wtracanie w kwestie efektywnosci dzialania mojej firmy, a

    :)

    > Kwestia jest taka, ze DG jest sezonowa i do wiosny bede
    > mial same koszty. Poniewaz mam niezaleznie stosunek pracy, to chcialbym
    > odzyskac troche podatku dochodowego.

    Jedno mi wytłumacz (przepraszam, to już druga sprawa do wytłumaczenia :))
    - mianowicie JAK chcesz "odzyskać trochę podatku" ?
    Bo mam nadzieję że nie wyślisz iż stratę z DG odliczysz sobie
    od dochodów z pracy ??

    > Jest szansa na kontrole

    ...a owszem, owszem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (tegorocznie kontrolowany :))

  • 3. Data: 2005-12-06 20:56:54
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]

    > - mianowicie JAK chcesz "odzyskać trochę podatku" ?
    > Bo mam nadzieję że nie wyślisz iż stratę z DG odliczysz sobie

    Witam:)Hm....a ni emożna tak?czemu?pozdrawia ania

  • 4. Data: 2005-12-07 10:12:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, Ania wrote:

    > Witam:)Hm....a ni emożna tak?czemu?

    ...tu:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=osobno+doc
    hody+group%3A*.podatki&num=100&hl=pl&
    ...klikasz i masz:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=osobno+dochody&n
    um=100&hl=pl&as_ugroup=*.podatki
    ...może się przydać na zaś ;)

    Na deklaracji *osobno* wykazuje się dochody z poszczególnych
    źródeł, osobno zaś straty.
    I podatek płaci się od dochodów.
    A straty można odliczyć z przyszłych latach - ale wyłącznie
    *z tego samego źródła* !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)