  • 1. Data: 2002-05-20 14:54:10
    Temat: Ewid. sprzedazy - bez kasy.
    Od: "Tomasz Janus" <b...@k...chip.pl>

    Witam.

    Mam nastepujacy problem.
    Rozpoczynam sprzedaz na rzecz osob fizycznych, i przynajmniej na poczatku
    nie bede mial kasy fiskalnej. Sprzedaz bedzie prowadzona wg kilku stawek
    VAT.

    Jak mogę prowadzic w takiej sytuacji ewidencje sprzedazy i obliczyc VAT. Nie
    chce tego robic wg struktury zakupow, gdyz wiekszosc towarow nisko
    ovatowanych (prasa) bede mial fakturowane po rozliczeniu zwrotow, czyli z
    duzym opoznieniem. Spowoduje to ze wg struktury zakupow mam w zasadzie tylko
    22%, a realna sprzedaz jest duzo bardziej zroznicowana.

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

    pozdrawiam

    tomek janus

    P.S. Usuń "bez_spamu" z adresu.

  • 2. Data: 2002-05-20 19:36:37
    Temat: Re: Ewid. sprzedazy - bez kasy.
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "dzwonekn" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > najprościej będzie szybko kupić kasę, skorzystać z odliczenia 50%.
    Czyli
    > kasa netto 1000zł vat 220.
    > vat odliczamy 220 + dodatkowo 500zł odliczamy od podatku należnego VAT
    (ulga
    > na kasę), + 500zł w koszty a to daje min 100zł. czyli kasa kosztuje
    Cie tak
    > naprawdę zamiast 1220, tylko 400zł. pozdro Norbi

    Gdzie kupic takie kasy :-) ?

    BaLab

  • 4. Data: 2002-05-21 07:32:03
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acbjhg$8q7$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "dzwonekn" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Nie kupuj takiej taniej kasy. Siadają w nich klawiatury i drukarki. Poza tym
    zapytaj na ile wystarcza pamięci w takiej kasie (ile można zrobić raportów
    dobowych). Każda kasa ma ograniczoną pamięć, która po jakimś czasie się
    zapełni i masz cały modół do wymiany który kosztuje ok 1/2 ceny kasy.
    Najlepsze są chyba kasy Sharp z drukarkami termicznymi oczywiście....

    Co do ewidencji sprz. to nie znam innego sposobu. Może ktoś inny podpowie.
    Ja jak nie miałem kasy robiłem strukturą (tak mi kazali w US). Ale to było
    bardzo dawno.

  • 5. Data: 2002-05-21 09:46:30
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:acct8m$oe2$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > zapełni i masz cały modół do wymiany który kosztuje ok 1/2 ceny kasy.
    > Najlepsze są chyba kasy Sharp z drukarkami termicznymi oczywiście....

    Well, wszystko zależy od rodzaju działalności...

> [...]
    podpowie.
    > Ja jak nie miałem kasy robiłem strukturą (tak mi kazali w US). Ale to

    W art. 30 jest słowko "może". A "może" to nie to samo co "musi" - na mój
    rozum. Jeśli można tak, to można i inaczej. W broszurce, którą na ten
    temat przeczytałem, jest że zamiast struktury można stosować szczegółową
    ewidencję sprzedaży.

    BaLab

  • 6. Data: 2002-05-21 12:17:48
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Janus" <b...@k...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:acb2o2$mrp$1@news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > tomek janus
    >
    > P.S. Usuń "bez_spamu" z adresu.
    >
    > Jeżeli jestes w stanie okreslic, w każdym dniu jaką miałeś sprzedaż w
    danej stawce VAT to możesz prowadzić wykaz sprzedazy nieudokumentowanej wg
    stawek VAT. Rozliczenie strukturą przewidziane jest dla tych, którzy
    sprzedając w ciągu dnia dużo drobiazgów w różnych stawkach nie są w stanie
    (lub nie chcą) dokonać tego podziału samodzielnie. Iwona
    dużo drobiazgów >

  • 7. Data: 2002-05-21 20:15:35
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acde2o$qnh$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > sprzedając w ciągu dnia dużo drobiazgów w różnych stawkach nie są w stanie
    > (lub nie chcą) dokonać tego podziału samodzielnie. Iwona

    A tak, faktycznie też była taka opcja ale chyba nie możliwa do spełnienia w
    rzeczywistości. Każdą sprzedaną rzecz trzeba zapisać, a różnie w życiu bywa.
    A jak się człowiek pomyli i wpisze w 22% a to będzie 7% i akurat to kontrola
    wyłapie...

    WS

  • 8. Data: 2002-05-22 08:26:32
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał
    w wiadomości news:acea0l$73g$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    bywa.
    > A jak się człowiek pomyli i wpisze w 22% a to będzie 7% i akurat to

    Czemu? Mam program komputerowy - każda sprzedaż związana jest z
    wygenerowaniem paragonu (nie fiskalnego!). Na koniec dnia wiem czego i
    ile sprzedałem - tym bardziej, że sprzedaję kilka sztuk towarów
    dziennie. Czy to Waszym zdaniem wystarcza?

    BaLab

  • 9. Data: 2002-05-23 22:45:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acfl2b$450$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > ile sprzedałem - tym bardziej, że sprzedaję kilka sztuk towarów
    > dziennie. Czy to Waszym zdaniem wystarcza?

    Moim zdaniem wystarcza. Tylko jak rozumiem Tomasz prowdzi kiosk i chyba nie
    całkiem kalkuluje mu się kupować kasę i komputer (pomijając miejsce).

    WS

  • 10. Data: 2002-05-24 08:28:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Wojciech Suszycki (Brick B.)" [...]
    > Moim zdaniem wystarcza. Tylko jak rozumiem Tomasz prowdzi kiosk i chyba
    nie
    > całkiem kalkuluje mu się kupować kasę i komputer (pomijając miejsce).

    W kiosku kasa naprawde jest przydatna i tylko dlatego bym jej nie
    fiskalizowal,
    (gdybym niemusial), zeby sie nie tlumaczyc z kazdego bledu.

    > WS

    Boguslaw