  • 1. Data: 2007-05-21 22:05:17
    Temat: Ew. zakupow VAT dla niepodlegajacych VAT
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Witam,

    Moze ktos ma pomysl jak to ugryzc:
    Uslugi elektroniczne swiadczone dla kontrahenta w USA, nie podlegaja VAT.
    Jednoczesnie dokonuje opodatkowanych zakupow zwiazanych z ta dzialalnoscia i
    mam mozliwosc odliczenia/zwrotu VAT.
    Jak mam to wykazac w rejestrze zakupow?
    Wszystkie znane programy finansowo-ksiegowe maja formulki:
    "opodatkowane nabycie sr.trw/towaru zwiazanego wylacznie z czynnosciami
    opodatkowanymi", albo opodatkowanymi i zwolnionymi...
    A co w takim przypadku jak moj ?
    Moje czynnosci nie sa opodatkowane, ale mam mozliwosc ubiegania sie o zwrot
    VAT!

    Pozdr.

    Lobo

  • 2. Data: 2007-05-22 05:41:58
    Temat: Re: Ew. zakupow VAT dla niepodlegajacych VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Lobo wrote:
> [...]
    > A co w takim przypadku jak moj ?
    > Moje czynnosci nie sa opodatkowane, ale mam mozliwosc ubiegania sie o zwrot

    Ale w czym Ci przeszkadza ta formułka?
    Przecież w rejestrze zakupów będzie wszystko OK.

    To już większy problem jest z rejestrem sprzedaży ponieważ z powodów o
    których napisałeś na ogół nie można wybrać "stawki" "nie podlega".

    Ale - jak rozumiem - rejestrowanie tego jako sprzedaży 0% (nie mam
    żadnej innej sprzedaży opodatkowanej 0%), a następnie przekreślenie na
    wydruku stawki 0% i wpisanie "n.p." rozwiązauje sprawę.

    Swoją drogą to czy ktoś mogłby ewentualnie skomentować tezę postawioną w
    powyższym akapicie. Wszelka konstruktywna krytyka mile widziana :-)

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-05-22 06:07:09
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Ale w czym Ci przeszkadza ta formułka?
    > Przecież w rejestrze zakupów będzie wszystko OK.

    No wlasnie sek w tym czy bedzie OK: "opodatkowane nabycie sr.trw/towaru
    zwiazanego wylacznie z czynnosciami
    opodatkowanymi", skoro moje czynnosci w calosci nie podlegaja VAT ?

    > To już większy problem jest z rejestrem sprzedaży ponieważ z powodów o
    > których napisałeś na ogół nie można wybrać "stawki" "nie podlega".

    Moj program radzi sobie z tym: calosc kwot z faktur laduje w kolumne "nie
    podlega" i w kolumnie "razem brutto", natomiast "razem netto" pozostaje
    zerowe.

    > Ale - jak rozumiem - rejestrowanie tego jako sprzedaży 0% (nie mam żadnej
    > innej sprzedaży opodatkowanej 0%), a następnie przekreślenie na wydruku
    > stawki 0% i wpisanie "n.p." rozwiązauje sprawę.

    Wypelni wtedy dodatkowo kolumne "razem netto", jako ze 0% dotyczy sprzedazy
    na terytorium kraju i podlega VAT, tyle ze jest to 0%.

    L.

  • 4. Data: 2007-05-22 07:34:23

    Dnia 22-05-2007 o 08:07:09 Lobo <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zwiazanego wylacznie z czynnosciami
    > opodatkowanymi", skoro moje czynnosci w calosci nie podlegaja VAT ?

    No to dopisz 'gwiazdkę': "oraz innymi czynnościami w związku z którymi
    przysługuje odliczenie podatku naleznego"
    i tyle