  • 11. Data: 2009-07-09 10:11:16
    Temat: Re: Etat i otwarcie dodatkowej działalności
    Od: " " <t...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > Ukryć Ci się tego raczej nie uda, bo rejestry przedsiębiorców są
    > jawne
    > i pracodawca zawsze może sprawdzić Cię np. w GUSie używając NIP-u
    > ..

    Dzięki za rzeczową odpowiedź. Z korporacją w dłuższej perspektywie czasowej
    coraz bardziej mi nie po drodze, stąd pomysł powrotu do
    bycia "freelancerem", otwarcia własnej DG, wybadania rynku, odnowienia
    kontaktów z kontrahentami - i, dopiero jeśli zakończyło by się to sukcesem,
    zakończenie pracy na etacie. Jeśli nie, to trudno, pozostaję przy
    dotychczasowym sposobie zarabiania na życie. Dlatego poszukuję wszelkich
    pomysłów jak najdłużej ukryć fakt otwarcia działalności (jeśli sam się tym
    nie wyłoże albo "życzliwy" nie doniesie to firma z własnej inicjatywy raczej
    po rejestrach przedsiębiorców szukać mnie nie będzie).

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-07-09 10:19:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 10:11:16 +0000, napisał(a):

> [...]
    > sam się tym nie wyłoże albo "życzliwy" nie doniesie to firma z własnej
    > inicjatywy raczej po rejestrach przedsiębiorców szukać mnie nie będzie).

    To może tak jak ci podałem, wybierz taka formę opodatkowania DG, przy
    której nie musisz informować pracodawcy

  • 13. Data: 2009-07-09 10:32:40
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > nie wyłoże albo "życzliwy" nie doniesie to firma z własnej inicjatywy raczej
    > po rejestrach przedsiębiorców szukać mnie nie będzie).

    Acha, czyli chcesz wykorzystać firmę, która w Ciebie inwestuje, jako
    taką bezpieczną przystań, po czym wystawić ją do wiatru, jak tylko
    nadarzy się okazja, tak?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2009-07-09 10:51:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Patryk Włos wrote:

    > Acha, czyli chcesz wykorzystać firmę, która w Ciebie inwestuje, jako
    > taką bezpieczną przystań, po czym wystawić ją do wiatru, jak tylko
    > nadarzy się okazja, tak?

    To jest biznes, a nie działalnośc charytatywna (zarówno pracodawcy jak i
    pracownika).

    Jeśli pracodawca będzie zainteresowany długofalową współpracą, to
    stworzy takie warunki, przy których praciwnikowi nie bedzie się opłacało
    szukać alternatywy.

    Proste?

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-07-09 10:55:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > Jeśli pracodawca będzie zainteresowany długofalową współpracą, to
    > stworzy takie warunki, przy których praciwnikowi nie bedzie się opłacało
    > szukać alternatywy.
    >
    > Proste?

    Prawie.

    Co ma zrobić pracodawca to napisałeś. A pracownik?

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-07-09 10:56:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:

    > Co ma zrobić pracodawca to napisałeś. A pracownik?

    Niech zgadnę. Pracować? ;-)

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-07-09 12:07:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Patryk Włos pisze:
    > Acha, czyli chcesz wykorzystać firmę, która w Ciebie inwestuje, jako
    > taką bezpieczną przystań, po czym wystawić ją do wiatru, jak tylko
    > nadarzy się okazja, tak?

    Czemu wystawić do wiatru? Gość pracuje w tej firmie, zakładam że
    rzetelnie wywiązuje się z obowiązków, bierze za to konkretną kasę i ma
    prawo odejść w dowolnie wybranym momencie (z uwzględnieniem warunków
    wypowiedzenia). W końcu firma to tylko miejsce, gdzie się pracuje i
    zarabia, a nie jakiś twór, któremu pracownik jest oddany duszą i ciałem,
    stojący ponad rodziną i całą resztą, jak to wielu pracodawców chce
    widzieć :)
    Andrzej
    kalkulatory foto i takie tam: http://album.radom.pl/index.php?n=Foto.Index

  • 18. Data: 2009-07-09 12:38:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > Acha, czyli chcesz wykorzystać firmę, która w Ciebie inwestuje, jako taką
    > bezpieczną przystań, po czym wystawić ją do wiatru, jak tylko nadarzy się
    > okazja, tak?

    Dopoki zwiazek z firma pozostaje na zasadzie kiepsko oplacanej pracy
    najemnej to jest to chyba normalne, oczywiste i jedynie sluszne.
    Jesli firmie tak zalezy, to niech da udzialy w zyskach, zwiekszane z uplywem
    czasu - wtedy rzeczywiscie pracownik poczuje sie zaangazowany. A jak nie -
    to niech sie pan kapytalysta nie zdziwi, jak dostanie kiedys kopa w dupe.
    Oby wiecej, czesciej i mocniej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-07-09 12:57:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > A jak nie -
    > to niech sie pan kapytalysta nie zdziwi, jak dostanie kiedys kopa w dupe.
    > Oby wiecej, czesciej i mocniej.

    Dlatego pracowników trzeba trzymać krótko przy mordzie. :)

    --
    spp

  • 20. Data: 2009-07-09 13:42:40
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Dlatego pracowników trzeba trzymać krótko przy mordzie. :)

    Dokładnie. Gdybym mógł legalnie i wprost pracownika trzymać siłą w mojej
    firmie, to bym nie musiał go aż tak dusić. Tzn. dusiłbym i tak, bo takie
    są prawa ekonomii, ale nie aż do tego stopnia.

    Niestety niektórzy tego nie rozumieją...