  • 11. Data: 2011-09-14 10:32:56
    Temat: Re: Emeryt prowadzący DG - a zwolnienie ze zdrowotnego
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Sep 2011 21:20:16 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1109132116410.1124@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > a tak zupełnie najlepiej
    > gotowym linkiem do HTMLa z treścią aktu, np. na gofin?

    http://www.forum.gofin.pl/o.php?id=557131&a=on

    komentarz 2: *Peterka | 2011-08-06 14:51:51 | 193.***.***.200

    Zgodnie z art. 82 ust. 8 ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki
    zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (DzU nr 210, poz. 2135 ze zm.)
    emeryt, którego świadczenie emerytalne nie przekracza miesięcznie minimalnego
    wynagrodzenia (w tym roku jest to 1386 zł), z prowadzonej działalności jest
    zwolniony z opłacania składki zdrowotnej, jeżeli:

    - uzyskuje z tego tytułu przychody nieprzekraczające miesięcznie połowy
    najniższej emerytury

    - opłaca podatek dochodowy w formie karty podatkowej.

    Jeżeli emeryt otrzymuje emeryturę nie wyższą od 1386 zł i równocześnie spełnia
    jeden z dwóch warunków, z działalności jest zwolniony ze składki zdrowotnej.
    Oczywiście może być tak, że w niektórych miesiącach przychód będzie wyższy,
    wówczas składkę powinien opłacić.

  • 12. Data: 2011-09-14 12:32:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > (a swoją drogą, to dalej nie wiadomo co z tymi emerytami)

    Ale co to ma byc nie wiadomo?
    Przepis mowi o przychodzie i nie sa tu przeciez mozliwe jakies inne
    interpretacje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-09-16 09:12:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Sep 2011, r...@k...pl wrote:

    > Możemy, możemy. :)
    > Ale aktu prawnego nie szukałem, więc wklejam:

    ...thx!

    pzdr, Gotfryd