  • 1. Data: 2003-05-20 23:07:16
    Temat: Eksport uslug
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Hmm...
    Z tego co do tej pory wyczytalem na tej grupie eksport uslug ma miejsce, gdy
    wykonuje sie je za granica. Czyli sytuacja gdy robie na miejscu a wyniki
    pracy przesylam internetem sie nie liczy.
    Ustawa zas mowi:
    Art.4,
    6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez podatnika
    poza państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,

    Art 4 a
    1. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 4 pkt 2 lit. c)-e),
    przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej
    oraz osoby fizyczne mające siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej na rzecz:
    1) osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości
    prawnej oraz osób fizycznych mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania,

    2) osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie mających osobowości
    prawnej oraz osób fizycznych mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
    granicami Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

  • 2. Data: 2003-05-20 23:09:51
    Temat: Re: Eksport uslug
    Od: "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Arkadesh Dreadful" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    [ciach to co bylo zanim autor nacisnal ctrl+enter by przejsc do nastepnej
    linii.. a zamiast tego wyslal maila]

    czy nalezy to rozumiec jako hmm... 'wirtualizacje' zmiany miejsca wykonania
    uslugi? Czyli niby robie w kraju, ale z racji art 4a liczy sie to jako
    wykonanie uslugi za granica, czyli eksport?

    pzdr
    Arkadesh

  • 3. Data: 2003-05-21 05:30:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > uslugi? Czyli niby robie w kraju, ale z racji art 4a liczy sie to
    jako
    > wykonanie uslugi za granica, czyli eksport?

    Tak to prawda. Lepiej jednak
    dokładnie poczytać czym dokładnie
    są usługi wymienione w art 4 pkt 2 lt. c)-e)

  • 4. Data: 2003-05-21 07:01:24
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > Art 4 a
    > 1. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 4 pkt 2 lit.

    czyli dotyczyłoby to tylko:
    c) sprzedaż praw lub udzielanie licencji i sublicencji w rozumieniu
    przepisów prawa własności przemysłowej,
    d) oddanie do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku
    towarowego gwarancyjnego w rozumieniu przepisów prawa własności
    przemysłowej,
    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,

> [...]
    > granicami Rzeczypospolitej Polskiej - miejscem świadczenia usług jest
    > miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania, z

    Jak ja pytalam w US o eksport uslug, jak cos tam jest zrobione "w
    Internecie" w Polsce i umieszczone na serwerze, a korzysta z tego
    "wirtualnie" ktos z zagranicy, to nie jest to eksport uslug, ale to cos nie
    miescilo sie w punktach c-e... :(
    Kasia
    PS: za nie calkiem fachowe slownictwo przepraszam ;)