  • 1. Data: 2003-03-31 14:12:31
    Temat: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Od: "Jerzy" <o...@m...com>

    Witam!

    Koncze wlasnie czytanie KPC. Z tego co zrozumialem, w przypadku egzekucji
    naleznosci (niesplacony kredyt bankowy), po stwierdzeniu braku majatku
    (nieruchomosci, ruchomosci, majatek osobisty, srodki pieniezne, wartosci
    niematerialne) przechodzi sie do egzekucji z przyszlych wynagrodzen
    dluznika.

    Nie znalazlem jednego. Jak dlugo? Czy do momentu calkowitego rozliczenia? A
    moze przez jakis z gory okreslony czas?

    Suzin

  • 2. Data: 2003-03-31 14:30:54
    Temat: Re: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Od: "Jerzy" <o...@m...com>

    Acha, i jeszcze jednego mi brakuje: co w przypadku, gdy osoba poddana
    egzekucji mieszka wspolnie z rodzina lub kimkolwiek innym, a komornik zjawia
    sie w drzwiach. Jak ustala sie prawo wlasnosci do rzeczy znajdujacych sie w
    mieszkaniu?

    Suzin

  • 3. Data: 2003-03-31 19:15:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Jerzy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Nie znalazlem jednego. Jak dlugo? Czy do momentu calkowitego rozliczenia?
    >+ A moze przez jakis z gory okreslony czas?

    OiDP (z *.prawo) to do momentu przedawnienia się wyroku.
    Coś 10 lat.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-31 23:24:26
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

> [...]
    zjawia
    > sie w drzwiach. Jak ustala sie prawo wlasnosci do rzeczy znajdujacych sie

    Egzekucja, jeśli się już zacznie, to do skutku -
    czyli do wyegzekwowania długu wraz z odsetkami, które cały czas przybywają,
    z kosztami sądowymi, adwokackimi itp.
    No i oczywiście z kosztami komorniczymi, które również cały czas rosną.
    Na wszelkie ruchomości w mieszkaniu lepiej mieć rachunki.
    Komornik nie pyta o właściciela, tylko zajmuje.
    To właściciel lodówki, telewizora, czy komputera musi udowodnić,
    że sprzęty należą do niego a nie do dłużnika.
    :-(((
    W praktyce rzadko kiedy zajęciu ulegają zwykłe sprzęty domowe.
    Ale jeśli jest to np. kosztowne kino domowe, lub zestaw komputerowy, to już
    jest to raczej prawdopodobne.
    Kamil