  • 1. Data: 2011-03-06 11:31:55
    Temat: Egzekucja ZUS-u a nowa praca
    Od: Błażej <n...@m...com>

    Prowadziłem dg, z pewnych względów miałem problem finansowy, mam
    egzekucję ZUS-u i zajęcie na rachunku bankowym. DG zakończyłem,
    znalazłem pracę etatową.

    1. Czy podanie pracodawcy innego numeru konta bankowego, niż ten z
    zajęciem, to przestępstwo?
    2. Po jakim czasie ZUS zorientuje się, że osoba wobec której jest
    egzekucja ma już legalne dochody?

    Zamierzam spłacić, ale chciałbym z jakiś kwartał złapać oddech i
    uregulować zobowiązanie dopiero potem. Da się to jakoś legalnie odwlec?

    dziękuję

  • 2. Data: 2011-03-06 12:07:21
    Temat: Re: Egzekucja ZUS-u a nowa praca
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 06-03-2011 12:31, Błażej pisze:

    > 1. Czy podanie pracodawcy innego numeru konta bankowego, niż ten z
    > zajęciem, to przestępstwo?
    Chyba nie.

    > 2. Po jakim czasie ZUS zorientuje się, że osoba wobec której jest
    > egzekucja ma już legalne dochody?

    Pracodawca musi cie zarejestrowac do ubezpieczen w ciagu 7 dni od daty
    rozpoczecia pracy.

    > Zamierzam spłacić, ale chciałbym z jakiś kwartał złapać oddech i
    > uregulować zobowiązanie dopiero potem. Da się to jakoś legalnie odwlec?
    Nie mam pojecia.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-03-06 13:20:01
    Od: Błażej <n...@m...com>

    On 06.03.2011 13:07, elephanto wrote:
    > Pracodawca musi cie zarejestrowac do ubezpieczen w ciagu 7 dni od daty
    > rozpoczecia pracy.

    Dzięki za wskazówkę, ale bardziej mi chodziło o to pojakim czasie w
    ZUS-ie lewica dowie się co porabia prawica. Kiedy egzekucja dowie się,
    że dział trwonienia składek już je otrzymuje ode mnie. :)

    pzdr

  • 4. Data: 2011-03-06 13:53:01
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-06, o godz. 14:20:01
    Błażej <n...@m...com> napisał(a):

    > Dzięki za wskazówkę, ale bardziej mi chodziło o to pojakim czasie w
    > ZUS-ie lewica dowie się co porabia prawica. Kiedy egzekucja dowie
    > się, że dział trwonienia składek już je otrzymuje ode mnie. :)

    System pewnie wie od razu, pytanie czy egzekutor ma listę posortowaną
    rosnąco wg dat, malejąco wg dat czy nieposortowaną :-)

    W 2009r. miałem zaległości z kilku miesięcy i żadna egzekucja się nie
    rozpoczęła. Zdążyłem nawet złożyć papier o rozłożenie na raty, po czym
    dostałem ze 40 kartek do wypełnienia i stwierdziłem że wolę skupić się
    na zarabianiu niż na walce z biurokracją. A egzekucji w dalszym ciągu
    nie było.

    Przy czym wtedy ZUS nie zajmował się jeszcze egzekucją sam,
    a teraz *chyba* już ma takie uprawnienia, więc sytuacja może wyglądać
    zupełnie inaczej.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-03-06 14:33:15
    Od: Błażej <n...@m...com>

    On 06.03.2011 14:53, tomek wrote:
    > Przy czym wtedy ZUS nie zajmował się jeszcze egzekucją sam,
    > a teraz *chyba* już ma takie uprawnienia, więc sytuacja może wyglądać
    > zupełnie inaczej.

    Przy takiej skali działalności system prawdopodobnie nie jest
    monolityczny. Stąd pytanie: czy i jak szybko jak szybko automatycznie
    wykryje dochód osoby wobec której jest prowadzona egzekucja? Może nawet
    nie wykrywa automatycznie, tylko ludź musi robić to ręcznie a 3 mld.
    przeznaczone na system poszło się... ;)

    pzdr

  • 6. Data: 2011-03-09 13:34:00
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-03-06 14:53, tomek pisze:

> [...]
    >
    > Przy czym wtedy ZUS nie zajmował się jeszcze egzekucją sam,
    > a teraz *chyba* już ma takie uprawnienia, więc sytuacja może wyglądać

    po dluzszym czasie przekazuje sprawe do poborcy podatkowego