  • 11. Data: 2002-05-09 10:57:54
    Temat: Re: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Ależ to jest zupełnie nielogiczne! Sam mam ten sam problem - mam auto
    bedące
    > prywatną moją własnością, jako współwłaściciel spółki cywilnej rozliczam
    > koszty jego utrzymania wg ewidencji przebiegu. Jednak rozważam możliwość
    > wprowadzenia tego auta do EST po to, aby uniknąć żmudnego wpisywania tras.
    > co piszesz oznaczałoby, że wyprowadzając później auto z DG (np. celem
    > _prywatnej_ odsprzedaży) musiałbym zapłacić od niego podatek dochodowy -
    > pomimo iż samochód na firmę kupiony nie był!

    Ale wprowadzając auto do ewidencji nadajesz mu wartość początkową, którą
    potem poprzez odpisy amortyzacyjne wprowadzasz w koszty. Po pięciu (np.)
    latach sprzedajesz samochód po cenie z reguły niższej niż wartość
    początkowa.

  • 12. Data: 2002-05-09 13:12:25
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Orka wrote:

    > Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:3...@i...pl...

    > Nie do końca - musi wystawić FV wewnętrzną i wykazać obrót zwolniony z VAT
    Racja, racja, a skoro o tym mowa, i już sie, Orko, ujawniłas, to może Cie
    wykorzystam troche i poproszę o sugestiem czy w takiej sytuacji (sprzedaży
    środka trwałego) trzeba pozostały VAT naliczony w tym miesiącu odliczać
    strukturą sprzedaży?
    Bo zania były zdecydowanie podzielone...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2002-05-09 13:54:33
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > którą potem poprzez odpisy amortyzacyjne wprowadzasz w koszty. Po
    > pięciu (np.) latach sprzedajesz samochód po cenie z reguły niższej

    A to już brzmi zupełnie logicznie. Zapomniałem o amortyzacji. Przepraszam, ale
    zasugerowałem się niedawno czytanym wątkiem o nieujawnionych środkach
    trwałych... słowem, wpadłem na pomysł traktowania samochodu prywatnego tak,
    jak nieujawnionego środka trwałego w DG. Czyli ewidencji kosztów eksploatacji
    bez ewidencji przebiegu, z jednoczesnym pominięciem amortyzacji (bo przecież
    ST nie ma w ewidencji)... bo przecież można?

    Ale mam jeszcze jedno konkretne pytanie: w którym momencie należy zapłacić ten
    podatek dochodowy? W momencie wyprowadzenia ST z ewidencji? Czy w momencie
    sprzedaży? Czy ew. okres przerwy między obiema czynnościami jest jakoś
    uregulowany?

    M.

  • 14. Data: 2002-05-09 13:57:43
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > -----------
    > Takie mamy prawo podatkowe
    > ------------
    > -----------
    > Nie - nieruchomości są traktowane inaczej:-)

    Przepraszam, ale zapomniałem o czymś niezwykle istotnym.
    O amortyzacji... ;(

    M.

  • 15. Data: 2002-05-09 14:02:06
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abdsit$31b$...@n...tpi.pl...

    i już sie, Orko, ujawniłas,

    Nie chowałam sie:-)

> [...]
    > strukturą sprzedaży?
    > Bo zania były zdecydowanie podzielone...
    --------
    Może być różnie.....
    W przypadku przekazania na własne potrzeby - uważam, że nie ma obowiązku
    rozliczania strukturą.
    W przypadku sprzedaży środka trwałego (incydentalnej i nie wymagającej
    intensywnego poszukiwania nabywcy) również uważam, że nie ma takiego
    obowiązku.
    Podobnie w przypadku sprzedaży dokonywanej poza siedzibą firmy (np. za
    pośrednictwem autohandlu, itp.).
    Oczywiście VAT naliczony dot. wydatków bezpośrednio związanych z taką
    sprzedażą nie podlega odliczeniu.

    Orka

  • 16. Data: 2002-05-09 17:25:18
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Michal Kawecki <k...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@k...2com
    .pl...

    > Ale mam jeszcze jedno konkretne pytanie: w którym momencie należy zapłacić
    ten
    > podatek dochodowy? W momencie wyprowadzenia ST z ewidencji?

    Nie

    Czy w momencie
    > sprzedaży?

    Tak

    Czy ew. okres przerwy między obiema czynnościami jest jakoś
    > uregulowany?

    Jeżeli upłynie więcej niż 5 lat (od końca roku, w którym wykreślisz środek
    trwały z ewidencji) - podatku nie będzie

    Orka

  • 17. Data: 2002-05-09 20:42:25
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 09 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >pośrednictwem autohandlu, itp.).
    >Oczywiście VAT naliczony dot. wydatków bezpośrednio związanych z taką

    Bylem ostatnio na szkoleniu u Modzelewskiego odnosnie nowelizacji z marca.
    Mocno walkowal paragraf o prowadzeniu rejestru zakupow, stwierdzil iz w
    brzmieniu jakie tam wystepuje wystarczy wykazac zwiazek zakupu ze sprzed.
    opodatkowana aby dokonac odliczenia. Wobec czego, ostatnie zdanie Orki
    wyczerpuje temat.

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 18. Data: 2002-05-09 23:27:21
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    > Użytkownik Michal Kawecki <k...@2...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych
    > napisał:9...@k...2com
    .pl...

    [...]
    > Czy ew. okres przerwy między obiema czynnościami jest jakoś
    >
    > Jeżeli upłynie więcej niż 5 lat (od końca roku, w którym wykreślisz
    > środek trwały z ewidencji) - podatku nie będzie

    Dziękuję.

    M.

  • 19. Data: 2002-05-10 05:58:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > [...]

    Czy ktoś mógłby podać jakie mogą być
    przyczyny/powody wykreślania z EŚT zdatnego
    do użytku
    i sprawnego środka.

    CEZ

  • 20. Data: 2002-05-10 09:38:04
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Maxx napisał:

> [...]
    Jeżeli nie odliczałeś VATu przy zakupie ( a w Twojej sytuacji na pewno
    tak było) to w momencie "wyprowadzenia' samochodu z firmy kwestia VATu
    Gdybyś VAT przy zakupie odliczył, to musiał byś go oddać (to podpada
    pod "przekazanie na własne potrzeby podatnika", a więc faktura wewnętrzna)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl