  • 1. Data: 2010-02-15 12:58:57
    Temat: Re: EŚT Na przełomie miesiąca
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2010 o 14:52:48 Adam <a...@o...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie,
    >
    > Kupiłem komputer o wartości nieco ponad 1000zł i wpisałem go do EŚT.
    > Data zakupu ( i wystawienia faktury ) to 29.01, natomiast data oddania
    > do używania do 01.02. W ten sposób wpisałem go do EŚT. Na który miesiąc
    > pownienem umieścić odpis amortyzacyjny w KPiRZe? Logika by podpowiadała,
    > że nie mogę dokonać odpisu przed przyjęciem środka do używania, ale z
    > drugiej strony data powstania kosztu (zapłaty za komputer) jest w
    > styczniu.

    updof, Art. 22f ust. 3.:
    Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się zgodnie z art. 22h-22m, gdy wartość
    początkowa środka trwałego albo wartości niematerialnej i prawnej w dniu
    przyjęcia do używania jest wyższa niż 3.500 zł. W przypadku gdy wartość
    początkowa jest równa lub niższa niż 3.500 zł, podatnicy, z zastrzeżeniem
    art. 22d ust. 1, mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art.
    22h-22m albo jednorazowo - w miesiącu oddania do używania tego środka
    trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, albo w miesiącu następnym.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-02-15 13:01:36
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 14:52:48 +0100, Adam napisał(a) w wiadomości

    To już nie mogłeś go w styczniu przyjąć do używania?

  • 3. Data: 2010-02-15 13:48:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2010 o 14:01:36 sensor <n...@p...pl> napisał(a):

    > Dnia Mon, 15 Feb 2010 14:52:48 +0100, Adam napisał(a) w wiadomości
    >
    > To już nie mogłeś go w styczniu przyjąć do używania?

    Pewnie nie jechał furgonetką razem z kurierem..

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-02-15 13:52:48
    Temat: EŚT Na przełomie miesiąca
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Witam serdecznie,

[...]

    Pozdrawiam,
    Adam Zieliński

  • 5. Data: 2010-02-15 16:06:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010, Adam wrote:

    > dokonać odpisu przed przyjęciem środka do używania, ale z drugiej strony data
    > powstania kosztu (zapłaty za komputer) jest w styczniu.

    Zakup ST nie jest kosztem (poza momentem ew. zbycia).
    Zakup ST nie jest kosztem.
    Zakup ST nie jest kosztem.

    ...przepisać jeszcze 50 razy, najlepiej piórem na marginesie
    zwykłego papieru gazetowego, będziesz pamiętał ;)

    Kosztem jest *WYŁĄCZNIE* amortyzacja.
    Również przy wyposażeniu - koszt powstaje w momencie "przyjęcia
    do używania", a nie zakupu.

    pzdr, Gotfryd