  • 21. Data: 2010-02-09 12:59:17
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 13:53, Maddy pisze:
    > Powtarzam - to jest feler programu.
    > Powinna być możliwość przebicia kwoty VAT, a najlepiej każdej kwoty,
    > byle się dodawanie zgadzało.

    No ale to mi się nigdy nie zejdzie, nawet jakbym na kartce to próbował
    zapisać. Bo towar w magazynie lata w cenach netto. Więc mam zakup towaru
    po 8,80 zł sztuka. Ale zamiast zapłacić za niego 130zł zapłaciłem
    130,05zł. Więc nawet jak doprowadzę do rozjazdu (a to się w tym
    programie da) kwot w PKPiR, to nie zejdzie mi się całość jedno z drugim.

    > Producent schrzanił sprawę.

    Albo ja czegoś nie rozumiem, bo w samej książce to owszem, można wpisać
    dowolnie, ale przyjęcie na magazyn się nie zejdzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-02-09 13:03:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-09, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 130,05zł. Więc nawet jak doprowadzę do rozjazdu (a to się w tym
    > programie da) kwot w PKPiR, to nie zejdzie mi się całość jedno z drugim.

    To kup 15 sztuk i weź fakturę osobno na każdą szt. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2010-02-09 13:11:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > To kup 15 sztuk i weź fakturę osobno na każdą szt. ;)

    no ale ja poważnie nie wiem co z tym zrobić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-02-09 13:15:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > 130,05zł. Więc nawet jak doprowadzę do rozjazdu (a to się w tym
    > programie da) kwot w PKPiR, to nie zejdzie mi się całość jedno z drugim.

    Pytanie zasadnicze. A musi?

    Magazyn jest Ci potrzebny w cenach netto.
    VAT tylko do rozliczenia tego podatku.

    To jest KPiR. Tam się nie musi zgadzać ma krzyż i podłużnie.

    Jakbyś Ty miał rozliczać prawdziwy magazyn, taki produkcyjny, z
    przyjęciami w kg a rozchodami w szt (albo przyjęcia na beczki 50l a
    rozchód na kilogramy) to byś chyba nabawił się ciężkiej nerwicy.

    > Albo ja czegoś nie rozumiem, bo w samej książce to owszem, można wpisać
    > dowolnie, ale przyjęcie na magazyn się nie zejdzie.

    To jest magazyn roboczy, jak książkowicz magazynu nie masz, masz remanenty.
    To co masz to narzędzie pomocnicze. Nie ma wymogu żeby się z rejestrem
    VAt zgadzało co do grosza.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2010-02-09 13:19:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 14:15, Maddy pisze:
    > Pytanie zasadnicze. A musi?

    Nie wiem. Jam prosty chłop ze wsi.

    > Magazyn jest Ci potrzebny w cenach netto.

    No i one się nie zgadzają. Mam 15 sztuk towaru po 8,80 netto za które
    zapłaciłem w sumie 130,05 netto, a 8,80 * 15 daje 130 równe.

> [...]
    > przyjęciami w kg a rozchodami w szt (albo przyjęcia na beczki 50l a
    > rozchód na kilogramy) to byś chyba nabawił się ciężkiej nerwicy.

    No właśnie widzę.

    > To jest magazyn roboczy, jak książkowicz magazynu nie masz, masz remanenty.

    A tak przy okazji: Czy remanent musi być robiony ręcznie? Tak mi mówią,
    że musi, bo to spis z natury, ale zastanawiam się czy opcja ,,wydrukuj
    stan i przeleć po półkach sprawdzić co jest'' to zła jest?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-02-09 13:51:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.02.2010 13:30), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale brutto to sztuczna cena składająca się z ceny i vatu. Więc bez
    > sensu jest obliczanie w sposób mieszający składniki.

    Nie, brutto to jest naturalna cena, ta którą się posługujesz na codzień.
    Jeżeli nie określasz jaką cenę podajesz, to domyślnie (naturalnie)
    przyjmuje się że to jest cena do zapłaty - czyli najczęściej brutto.

    p. m.

  • 27. Data: 2010-02-09 14:02:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-09 14:51, mvoicem pisze:
    > Nie, brutto to jest naturalna cena, ta którą się posługujesz na codzień.

    E? Posługuję się nettami. Brutta se latają gdzieś obok, jako ogon
    formalnościowy.

    > Jeżeli nie określasz jaką cenę podajesz, to domyślnie (naturalnie)
    > przyjmuje się że to jest cena do zapłaty - czyli najczęściej brutto.

    owszem, mam takich kontrahentów i bywa to wkurzające, trzeba przeliczać
    ile to naprawdę kosztuje. Ale generalnie całość odbywa się wokoło netto
    przecież. I to nawet jak szkołom podaję ceny, a ich faktycznie
    interesują ceny brutto, to księgowe są nauczone se same doliczać watę.
    Bo wiadomo, że cały obrót się analizuje cenami netto, bo to są ceny,
    jakie się płaci i jakie człowieka interesują.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-02-09 14:09:20
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 15:02:27 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) w
    wiadomości <news:hkro9q$kao$1@news.interia.pl>:

> [...]
    > Bo wiadomo, że cały obrót się analizuje cenami netto, bo to są ceny,
    > jakie się płaci i jakie człowieka interesują.

    Nigdy jeszcze żadna księgowa w szkole nie pytała mnie o cenę netto. Ich
    interesują wyłącznie brutto.

  • 29. Data: 2010-02-09 14:21:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > E? Posługuję się nettami. Brutta se latają gdzieś obok, jako ogon
    > formalnościowy.

    Ile wydałeś netto na ostatnie zakupy do domu?
    Ile kosztuje netto chleb, mleko, cukier?
    Jak kupujesz nowe buty to jaką cenę bierzesz pod uwagę?

    > Bo wiadomo, że cały obrót się analizuje cenami netto, bo to są ceny,
    > jakie się płaci i jakie człowieka interesują.

    Nie człowieka. Płatnika VAT - to podzbiór 'ludzi'
    Człowieka interesują albo obie ceny zalezie od sytuacji albo tylko brutto.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 30. Data: 2010-02-09 14:21:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.02.2010 15:02), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > E? Posługuję się nettami. Brutta se latają gdzieś obok, jako ogon
    > formalnościowy.

    Naprawdę?

    Zawsze miałem cię za człowieka silnie związanego z życiem codziennym i
    tzw. "zdrowym chłopskim rozumem", czasem nawet zbyt silnie, a tutaj taka
    niespodzianka.

    Czyli jak idziesz do sklepu kupić telewizor to patrzysz na netto? Jak
    pytasz się w sklepie po ile jest np. chleb, to podają ci ceny w netto
    czy przeliczasz sobie na bieżąco z brutto na netto?

    Jak zastanawiasz się czy kupić na prezent książkę czy jakiś wisiorek, to
    porównujesz w netto i uwzględniasz że jedno jest na 22% a drugie na 7%?

    No i wreszcie jak coś kupisz niefirmowo na allegro to bardzo jesteś
    zawiedziony jak się okaże że zamiast faktury VAT dostałeś FV marża?

    p. m.