  • 1. Data: 2006-02-23 14:57:03
    Temat: Dziwna umowa
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    Dostalem z pewnej firmy umowe, w ktorej jest nastepujacy punkt:

    "Odbiorca (czyli ja) oswiadcza, ze jako podatnik podatku VAT jest
    upowazniony do otrzymywania faktur VAT."

    Ja akurat nie jestem platnikiem VAT. Czy to znaczy ze nie moge otrzymywac
    faktur VAT??? Przeciez jak VATowiec wystawia mi fakture, to musi to byc
    faktura VAT.

    Druga sprawa. W tej samej umowie jest cos tam wspomniene, ze towar jest
    przeznaczony do dalszej odsprzedazy. Czy jezeli kupie cos u nich, a na
    umowie bedzie napisane, ze "Towar do dalszej odsprzedazy", to nie moge tego
    przeznaczyc na uzytek wlasny? Czy to ma jakas moc prawna?

    Tomasz

  • 2. Data: 2006-02-23 14:59:23
    Temat: Re: Dziwna umowa
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "cbull" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dostalem z pewnej firmy umowe, w ktorej jest nastepujacy punkt:
    >
    > "Odbiorca (czyli ja) oswiadcza, ze jako podatnik podatku VAT jest
    > upowazniony do otrzymywania faktur VAT."

    Widocznie ktos jeszcze uzywa formulek z konca lat 90', gdy FV mogli
    otrzymywac tylko VATowcy - dla pozostalych byly rachunki uproszczone.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-02-25 13:29:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, cbull wrote:

    > Dostalem z pewnej firmy umowe, w ktorej jest nastepujacy punkt:
    >
    > "Odbiorca (czyli ja) oswiadcza, ze jako podatnik podatku VAT jest
    > upowazniony do otrzymywania faktur VAT."

    To już wiesz :) Zacofani są straszliwie.

> [...]
    > umowie bedzie napisane, ze "Towar do dalszej odsprzedazy", to nie moge tego
    > przeznaczyc na uzytek wlasny? Czy to ma jakas moc prawna?

    Ma moc prawną o tyle, że wyklucza wszelkie twoje prawa jako konsumenta.

    Bo ty jako ty kupując coś w sklepie na użytek osobisty (ale nie
    zawodowy! bo niektórzy dla odmiany uważają że tylko zakupy
    "na firmę" nie są konsumenckie, a to nieprawda - można coś kupić
    nie na DG a mimo to w celach zawodowych) - więc kupując dla
    celów osobistych byłbyś chroniony prawami konsumenckimi.
    A tak nawet przeznaczenie "dla siebie" nic nie zmieni.

    Po prostu przekażesz sam sobie, za pomocą faktury wewnętrzej,
    z majątku DG na cele osobiste, doliczając VAT który odliczyłeś.
    I w razie reklamacji towaru jako konsument pójdziesz do samego
    siebie z pretensją ze chcesz skorzystać z konsumenckiej
    ustawowej "niezgodności z umową" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-26 16:41:40
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > I w razie reklamacji towaru jako konsument pójdziesz do samego
    > siebie z pretensją ze chcesz skorzystać z konsumenckiej

    Dziekuje serdecznie za wyjasnienia, tylko jedna sprawa - jak pisałem
    wcześniej, nie jestem płatnikiem VAT - czy to cos zmienia?

    Tomasz

  • 5. Data: 2006-02-26 17:04:52
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > I w razie reklamacji towaru jako konsument pójdziesz do samego
    > siebie z pretensją ze chcesz skorzystać z konsumenckiej

    Zle sie wyrazilem. "Na siebie" mialem na mysli na uzytek firmy, a nie na
    cele osobiste. Po prostu nie chce go dalej sprzedawac, tylko uzywac w
    firmie.
    Poza tym, tak jak napisalem - nie jestem platnikiem VAT, czy to cos zmienia?

    Tomasz

  • 6. Data: 2006-02-28 19:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Feb 2006, cbull wrote:

    > Poza tym, tak jak napisalem - nie jestem platnikiem VAT, czy to cos zmienia?

    IMO nic. Poza bezsensownością "uprawnienia do otrzymywania", które jest
    stwierdzeniem prawdziwym ale zwrotem retorycznym.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)