  • 11. Data: 2009-05-13 21:27:36
    Temat: Re: Dwukrotne księgowanie tej samej faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 May 2009, Piotr NetExpert wrote:

    > A wracając do KPiR, rozszerzę trochę początkowy problem. Jak radzicie sobie z
    > wyciągami? Czy macie programy, które pozwalają na wpisanie równocześnie do
    > kolumny przychodów (odsetki) i kosztów (opłata za rachunek)?

    Mi Excel nie protestuje i robi co każą ;)
    (lata temu próbowałem walczyć z którymś programem, ktory był również
    w wersji darmowej "lite" - ale nie przeszło, na dzień dobry wyłozyłem
    się na próbie wprowadzenia remanentu początkowego - program nie
    przewidywał wprowadzenia pozycji "z ręki", dałem spokój bo stwierdziłem
    że przy mojej ilości danych prościej wziać arkusz).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-05-14 05:17:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > O czym Ty tu piszesz???

    O tym:

    "Kolumna 1 jest przeznaczona do wpisania kolejnego numer zapisów księgi.
    Tym samym numerem należy oznaczyć dowód stanowiący podstawę dokonania
    zapisu".

    Skoro wpisujemy fakturę w dwóch pozycjach, bo inaczej program nie
    potrafi, to ma dwa numery. I te dwa numery nanosimy na jeden egzemplarz
    dokumentu?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-05-14 05:45:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

    > Skoro wpisujemy fakturę w dwóch pozycjach, bo inaczej program nie
    > potrafi, to ma dwa numery. I te dwa numery nanosimy na jeden egzemplarz
    > dokumentu?

    A dlaczego by nie?

    W rozporządzeniu nie widać zakazu oznaczania dokumentu źródłowego więcej
    niż jednym numerem.

    Chodzi o łatwe identyfikowanie pozycji w KPiR na podstawie faktury i na
    odwrót.

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-05-14 09:49:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 May 2009, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Skoro wpisujemy fakturę w dwóch pozycjach, bo inaczej program nie potrafi, to

    Prawdę mówiąc, to IMVHO taki program po prostu nie spełnia wymogów danego
    prowadzącego DG ;)
    Tak jak np. rower bez dzwonka - kupić można, po polu pojeździć też, ale
    już po drodze nie bardzo.
    A że będzie to IMHO "niewielka niezgodność" to (takoż IMVHO) nie ma o co
    kruszyć kopii.
    Niemniej wersja "program nie potrafi" nijak nie pozwala dedukować, że
    zrobienie coś "pod program" ściśle spełnia wymogi prawa :D
    Taką klasyką są (trzeba przyznać że ostatnio bardzo rzadkie - widać
    programiści się naumieli) pytania jak wprowadzić dane do rejestru VAT,
    bo "program odrzuca bo się VAT nie zgadza o dwa grosze".
    To program trzeba poprawić :D

    pzdr, Gotfryd