  • 1. Data: 2007-12-01 20:53:02
    Temat: Re: Dwie firmy,ta sama siedziba i nazwisko
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.12.2007 alter <h...@g...pl> napisał/a:
    > Ja i mój syn mamy swoje DG.Syn jest na KPiR , ja na ryczałcie.Te same
    > nazwisko ta sama siedziba firmy.Zakres działalności ten sam.Czy moge z synem
    > zawrzec umowe jako podwykonawca ?Syn wystawia rachunek dla jakiejs firmy za
    > wykonana usluge a ja ja wykonuje jako podwykonawca i wystawiam rachunek
    > synowi ?.Nie jestesmy platnikami VAT.Co na to Urzad Skarbowy ?

    Jeśli się uweźmie, to zacznie szacować dochód (albo cenę usługi, nie
    pamiętam). Lepiej tak nie róbcie, unikniecie zbędnych potencjalnych kłopotów.

    > (chodzi o to
    > ze nie moge wykonywac działalnosci na rzecz bylego pracodawcy)

    A co to ma do rzeczy?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2007-12-01 21:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, Samotnik wrote:

    > Jeśli się uweźmie, to zacznie szacować dochód (albo cenę usługi, nie
    > pamiętam). Lepiej tak nie róbcie, unikniecie zbędnych potencjalnych kłopotów.

    Dla porządku: poszukiwane hasło to "podmioty powiązane".
    Szukać tekstu "powiąz", bo bywa w odmianie.
    A przepisy tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > A co to ma do rzeczy?

    Teza:
    Woli narazić się USowi (pewnie popełniając po drodze przestępstwo
    firmanctwa) niż podpaść pod "normalny" ZUS :>
    Ciekawe czy trafiłem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-12-02 09:26:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 01 grudzień 2007 21:53
    (autor Samotnik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@l...localdomain>):

    > A co to ma do rzeczy?

    No wyśle tam syna. Syn zawrze z nimi umowę, a następnie zleci wykonanie tego
    tatusiowi. W efekcie pracę wykona nadal tatuś, ale z ramienia DG syna.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 4. Data: 2007-12-02 09:28:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    tatusiowi. W efekcie pracę wykona nadal tatuś, ale z ramienia DG syna.

    BTW: Zastanawiam się, co się tak oba rzucili na manie takich samych DG.
    Wystarczyła by jedna i zatrudnienie drugiej osoby w niej. Po co podwójna
    papierkologia....

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 5. Data: 2007-12-02 13:29:37
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Tristan
    > BTW: Zastanawiam się, co się tak oba rzucili na manie takich samych DG.
    > Wystarczyła by jedna i zatrudnienie drugiej osoby w niej. Po co podwójna
    > papierkologia....

    Zus, mozliwosc podatku liniowego.