  • 11. Data: 2004-01-12 22:20:35
    Temat: Re: Dwie firmy a próg do VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ > chyba, że drugą firmą będzie S.C. (z żoną, bratem czy z kim tam wygodnie)
    >+
    >+ A jest na to jakaś podstawa prawna ?

    W ustawie o VAT. "Podatnikami są osoby fizyczne, osoby prawne
    oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej".
    To tak "z głowy" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-01-12 22:23:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ Z VAT-R wynika (biorąc pod uwagę konieczność wpisania danych
    >+ związanych z rejestracją firmy), że obowiązek przejścia na VAT jest
    >+ niezależny z dwóch firm

    Obudź się.
    KTO JEST PODATNIKIEM ?
    [...]
    >+ Więc założenie drugiej firmy i rozłożenie przychodów na obie firmy
    >+ uchroni mnie od wejścia w VAT.
    >+
    >+ Dobrze kombinuję ?

    Jak założysz sp. z o.o. to się uchronisz od VATu ;) "u siebie".
    Ale chyba w zamian nie unikniesz PK :> - to ja bym już VAT wybrał :)

    [...]

    ...jeszcze o tym nie wiesz ?? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-12 23:54:03
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    Każdy podatnik musi mieć własny NIP,
    jeśli 'druga' firma miałaby ten sam,
    to znaczyłoby, że to ten sam podatnik.
    Zwolnienie z VAT przysługuje podatnikowi,
    a tu obroty z każdej 'firmy' należałyby do tego samego podatnika,
    więc i tak by się sumowały

    A tak w ogóle to czemu się tak bronisz przed tym VATem,
    skoro Twoim głównym kontrachentem jest też VATowiec?
    (no chyba, że znaczącą pozycję mają też kontrachenci nievatowcy)

  • 14. Data: 2004-01-13 00:01:58
    Temat: Sorki, źle podpiąłem posta (miał być do EMPI)
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

  • 15. Data: 2004-01-13 10:16:27
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Zwolnienie z VAT przysługuje podatnikowi,

    No właśnie o takią informację mi chodziło, czy to jest związane z
    podatnikiem,
    czy z .. hmm.... firmą jak o odrębnym podmiotem.
    To już wszystko jasne.

    > A tak w ogóle to czemu się tak bronisz przed tym VATem,
    > skoro Twoim głównym kontrachentem jest też VATowiec?

    Świadczę usługi dla jednostek budżetowych - nievatowców ...

    Poza tym VAT to jest straszny kanał, musiałbym oddać sprawy
    prowadzenia KPiR do biura rachunkowego, bo nie mam czasu
    aby się wgłębiać w zawiłości ustawy o VAT. No i byłbym
    w plecy 22%, bo podniesienie ceny u kontrachenta nie wchodzi w grę :-(

    Chyba trzeba żonkę zagonić do zarejestrowania firmy ;-)

    Dzięki wszytkim za wypowiedzi !

    Marek

  • 16. Data: 2004-01-13 10:23:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik EMPI napisał:

    > Hej !

    > No właśnie o takią informację mi chodziło, czy to jest związane z
    > podatnikiem,
    > czy z .. hmm.... firmą jak o odrębnym podmiotem.

    Nie ma firmy jako odrębnego podmiotu.
    I cos nieuwaznie czytałes te deklaracje, tak nawiasem mówiąc.
    Wydawło mi sie że fakt iz wpisuje sie na nich dane osoby a nie firmy
    będzie dośc jednoznaczny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2004-01-13 11:15:45
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > I cos nieuwaznie czytałes te deklaracje, tak nawiasem mówiąc.
    > Wydawło mi sie że fakt iz wpisuje sie na nich dane osoby a nie firmy
    > będzie dośc jednoznaczny.

    Hehe, może za uważnie - bo są tam też dane firmy (data rejestracji,
    numer wpisu do ewidencji) , więc to nie było jednoznaczne.

    Marek

  • 18. Data: 2004-01-13 11:55:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik EMPI napisał:
    > Hej !

    > Hehe, może za uważnie - bo są tam też dane firmy (data rejestracji,
    > numer wpisu do ewidencji) , więc to nie było jednoznaczne.

    Właśnie bardzi nieuważnie, bo byś przeczytał że dane firmy wpisuja tylko
    "osoby prawne i inne jednostki organizacyjne nie posiadajace osobowości
    prawnej".
    Osoby fizyczne wypełniają druki wg innego opisu, tego z dwoma gwiazdkami ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2004-01-13 17:40:23
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > prawnej".
    > Osoby fizyczne wypełniają druki wg innego opisu, tego z dwoma gwiazdkami
    ;-)

    Dobra jest .... ruda ale dobra :-)
    Faktycznie zasugerowałem się sekcją B.2 gdzie nie ma gwiazdek przy polach
    szczegółowych ale jest jedna globalnie.
    Masz rację :-)

    Marek

  • 20. Data: 2004-01-13 18:56:49
    Temat: OT: Dwie firmy a próg do VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ Chyba trzeba żonkę zagonić do zarejestrowania firmy ;-)

    No i popatrz, jak jednym prostym przepisem można o 100% podnieść
    "współczynnik aktywności gospodarczej" u obywateli ;) !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)