  • 11. Data: 2003-11-26 22:45:12
    Temat: Re: Dwa pytania dotyczace podatkow i DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Marcin Ciemny wrote:
    [...]
    >+ > Rozumiem, że chodzi o skłądki za ciebie a nie pracowników.
    >+ >
    >+ Oczywiscie, dkoladnie to za mnie i wspolnika (s.c.)

    Czekaj, czekaj.
    Sądząc z tego co już zapodałeś to możesz się rozpędzić i namieszać :)
    Gdzie chcesz wpisywać składki "za wspólnika S.C." ?
    A tak BTW - ustal jak rozliczasz koszty :) i w razie kolejnych
    pytań zapodawaj czy kasowo czy memoriałowo (i tak samo VAT) - bo
    to może czasem sprawiać różnicę.

    [...]
    >+ Teraz pytanie, jak to zaksiegowac. Jako date to rozumiem, wpisuje dzien
    >+ dokonania przelewu na konto, ale co wpisac w rubryke "numer dowodu
    >+ ksiegowego"?

    Ściśle rzecz biorąc rozp. ds. KPiR pozwala podawać "lub inne określenie"
    dowodu :), zaś wymienia "dowody opłat bankowych i pocztowych" oraz
    "inne dowody opłat" jako dopuszczalne: znaczy, "może to być określenie
    inne niż numer". Ja wpisuję numer (identyfikator) transakcji.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2003-11-26 23:00:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Jureq wrote:
    [...]
    >+ > Czy dokumenty kupna/sprzedazy musza byc wpisywane do KPiR
    >+ > chronologicznie?
    >+
    >+ Tak. Pamiętaj, że masz obowiązek wpisywać codziennie. Zwłaszca pzrey
    >+ zakupie towarów i materiałów.

    To tak dla porządku napiszę co IMHO ma miejsce:
    - niekoniecznie musi to być chronologia wystawiania dokumentów, czyli
    jest problem co Marcin miał na myśli pisząc "chronologicznie"
    (najbardziej "chronologicznoskomplikowany" jest chyba przypadek
    z opisem towarów dostarczonych przed fakturą :))
    nadto *chyba że*
    - prowadzi ewidencję sprzedaży, *jeśli* dokonuje sprzedaży nie
    dokumentowanej w całości fakturami i paragonami fiskalnymi.
    Owszem, jest paradoks z zapisem "zakupu towaru nie później niż
    przed przekazaniem" :], ale cóż poradzę... skoro tam jest
    "z zastrzeżeniem § 30", a właśnie § 30.3 pozwala wpisywać
    chronologicznie "do 20" :)
    IMHO - skoro jest VATowcem i prowadzi również "bieżącą"
    ewidencję zakupów... to chyba KPiR mógłby wpisywać "do 20" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-11-26 23:37:21
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl>

    > Czekaj, czekaj.
    > Sądząc z tego co już zapodałeś to możesz się rozpędzić i namieszać :)
    > Gdzie chcesz wpisywać składki "za wspólnika S.C." ?

    No do KPiR. Rozliczamy sie razem, wiec raczej ciezko byloby to teraz
    rozdzielac.

    > A tak BTW - ustal jak rozliczasz koszty :) i w razie kolejnych
    > pytań zapodawaj czy kasowo czy memoriałowo (i tak samo VAT) - bo
    > to może czasem sprawiać różnicę.

    Kasowo/memorialowo - chmmmm :-/ nie wiem :( Czym sie jedno od drugiego
    rozni?

  • 14. Data: 2003-11-26 23:39:46
    Od: "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl>

> [...]
    > (najbardziej "chronologicznoskomplikowany" jest chyba przypadek
    > z opisem towarów dostarczonych przed fakturą :))

    Chodzi o to, czy przelew z 15 moze byc pod transakcja z np. 31

    > - prowadzi ewidencję sprzedaży, *jeśli* dokonuje sprzedaży nie
    > dokumentowanej w całości fakturami i paragonami fiskalnymi.

    wszystko na faktury.....

  • 15. Data: 2003-11-27 08:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Marcin Ciemny wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ No do KPiR. Rozliczamy sie razem, wiec raczej ciezko byloby to teraz

    Ciężko byłoby, powiadasz ? A co zrobisz ze zdrowotnym ? :)
    [...]
    >+ Kasowo/memorialowo - chmmmm :-/ nie wiem :( Czym sie jedno od drugiego
    >+ rozni?

    To może cię z jeszcze jednym instrumentem zapoznam.

    tu:
    http://tinyurl.com/wrdc
    co się rozwinie:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=grou
    p:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as
    _minm=1&as_miny=2001&as_maxd=31&as_maxm=12&as_maxy=2
    003

    ...wpisujesz stosownie dla przykładu: "memoriał memoriałowo memoriałowe
    memorial memorialowe", dostajesz:
    http://tinyurl.com/wrdg
    co powstało z:
    http://groups.google.pl/groups?as_oq=memoria%C5%82%2
    0memorial%20memoria%C5%82owo%20memorialowo%20memoria
    %C5%82em%20memorialem%20memorialowe%20memoria%C5%82o
    we&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=*.podatki&as_drrb=b&a
    s_mind=1&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=31&as_maxm=1
    2&as_maxy=2003&lr=&num=100&hl=pl

    ...i czytasz sobie. Tak "w ogóle"... to proponuję zawsze poczytać jakieś
    dwa czy trzy tysiące postów na początek :] :) (dla jasności: sam kiedyś
    tak zrobiłem !)
    Jak będziesz umiał podać podstawę prawną :) (też znajdziesz w wątkach !
    możesz google przymusić żeby ci "podstawy" poszukał razem z "memoriałem"
    czy z "kasowym") to już będziesz dobry (z memoriału :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2003-11-27 08:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Marcin Ciemny wrote:

    >+ > >+ > Czy dokumenty kupna/sprzedazy musza byc wpisywane do KPiR
    >+ > >+ > chronologicznie?
    [...]
    >+ Chodzi o to, czy przelew z 15 moze byc pod transakcja z np. 31

    ...no to znowu IMO piłeczka po twojej stronie: stosujesz wpisy
    "na bieżąco", czy zgodnie z par.30 rozp. ds. KPiR stosujesz
    wpisywanie "do 20." ?

    >+ > - prowadzi ewidencję sprzedaży, *jeśli* dokonuje sprzedaży nie
    >+ > dokumentowanej w całości fakturami i paragonami fiskalnymi.
    >+ >
    >+ wszystko na faktury.....

    ...no to przyznam bez bicia że do rozwikłania zakupu "towarów handlowych
    i materiałów podstawowych" przydałaby się jakaś "urzędowa" wykładnia :),
    bo warunki do zwolnień z par.30 IMO spełniasz.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)