  • 21. Data: 2009-04-17 14:47:36
    Temat: Re: Duży może więcej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Liwiusz,
    >
    > Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
    > monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?

    Tak, jestem zwolennikiem UPR, natomiast monopol jest zawsze tam,
    gdzie umożliwia to państwo. Na tak zwanym wolnym rynku lokalnie i
    chwilowo faktycznie mogą tworzyć się monopole, nie są jednak one trwałe.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-04-17 14:52:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    [...]

    > Tak, jestem zwolennikiem UPR,

    To wyjaśnia praktycznie wszystko.

    > natomiast monopol jest zawsze tam, gdzie umożliwia to państwo. Na
    > tak zwanym wolnym rynku lokalnie i chwilowo faktycznie mogą tworzyć
    > się monopole, nie są jednak one trwałe.

    Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
    się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
    ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-04-17 15:05:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 16:52:56 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
    > ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

    Ale co z tego wynika? Skoro na rynku serwisów aukcyjnych nie ma specjlanych
    barier wejścia (wymagania GIODO to raptem kilka tysięcy PLN miesięcznie)
    i ani E-Bay ani Świstak nie umieją przebić Allegro, to czy czasem nie oznacza
    to że Allegro ma najlepszą ofertę i spore pole do popisu przy zwiększaniu zysku?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-04-17 15:06:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
    > się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
    > ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

    Skoro zlekceważył, to nic dziwnego, że allegro nadal ma monopol.
    Jednakże nie patrzę na życie po demokratycznemu - w 4-letniej
    perspektywie. Za 10, 30 lat po monopolu allegro może już nie być śladu,
    Natomiast naruszanie naturalnej równowagi rynku dla wspierania interesów
    konkurentów allegro nie powinno mieć miejsca.

    I pamiętaj, że tutaj nie ma prawdziwego monopolu - konkurencyjne
    firmy mogą istnieć, a walka z monopolistą w internecie jest o wiele
    łatwiejsza.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-04-17 21:44:35
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 16:52:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Ten się trzyma juz jakieś 10 lat. I siakoś nawet światowemu gigantowi
    > się nie udało go przełamać - zlekceważył przeciwnika i ma teraz
    > ledwie 1.36% rynku. A monopolista nadal powyżej 90%

    Światowy gigant nie tyle zlekceważył, co po prostu zaoferował polskim
    klientom takiego bubla, że wszystko inne na rynku było od niego lepsze :)
    Myśleli, że u nas to taki trzeci świat i jak zobaczymy kolorową stronkę to
    się rzucimy - a tu niespodzianka ;) Zresztą podobnie wyszedł "podbój" w
    wykonaniu AOL... widzę że są postępy, potrafili stronę poprawić na tyle by
    się wyświetlała w Operze :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 26. Data: 2009-04-18 05:29:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 23:40
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <8...@p...pl>):

    > Jakie fałszowanie? Pomyłkowe wysłanie duplikatów starych faktur to nie
    > fałszowanie.

    Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłają dobre.
    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-04-18 05:31:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 22:08
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.ushwwem8l60ql1@unk>):

    > Jeden serwis aukcyjny nie wystawia faktur na niektóre wpłaty

    Mi parę lat temu Onet odmawiał faktur za rozmowy telefoniczne. Nie wiem jak
    teraz, bo po tamtym zrezygnowałem z ich usług. Trzeba by sprawdzić. Ale
    pewnie nadal prowadzą biznes na szeroką skalę bez podatków z lewymi
    pieniądzyma.

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2009-04-18 05:32:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > teraz, bo po tamtym zrezygnowałem z ich usług. Trzeba by sprawdzić. Ale
    > pewnie nadal prowadzą biznes na szeroką skalę bez podatków z lewymi

    Onet? Onet Skype?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-04-18 06:48:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tristan,

    Saturday, April 18, 2009, 7:29:25 AM, you wrote:

    > Jakich duplikatów? Przecie wysłali złe a teraz wysyłają dobre.

    Też nie widziałeś tych faktur? To po co się wypowiadasz?

    Po raz n-ty - pomyłkowo wysłano _poprawne_ faktury za marzec 2008
    roku. Teraz wyślą za marzec 2009 roku. Czy teraz już rozumiesz, czy
    trzeba jeszcze bardziej łopatologicznie?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2009-04-18 19:14:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 kwiecień 2009 07:32
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gsbonb$vqn$1@news.onet.pl>):

    > Onet? Onet Skype?

    Ano... Zakupiłem w ich sklepie ileśtam jednostek, zapłaciłem na ich konto. A
    oni kazali spierdalać, że niby tylko pośredniczą w przekazywaniu pieniędzy
    do jakiś Niderlandów czy kasik takoś i faktury nie dadzą.

    --
    Tristan