  • 1. Data: 2002-05-17 23:31:56
    Temat: Drogowy - zemsta po latach
    Od: "Łaszczurka" <l...@w...pl>

    Ostatnio dostałem pisemko informujące że w 1997 nie zapłaciłem podatku
    drogowego 99 zł i nakaz zapłaty + odsetki 190 zł. Czy nie powinienem dostać
    jakiegoś ponaglenia wcześniej a nie dopiero po pięciu latach przypomnieli
    sobie o mnie? Tzn. mogli sobie poczekać jeszcze 30 lat i zapłacił bym 5 tyś.
    odsetek, tak? Przecież mogłem najnormalniej w świecie zapomnieć zapłacić a
    ich zasranym obowiązkiem było mnie do zapłaty ponaglić, ale nie po 5
    latach!!!

  • 2. Data: 2002-05-18 07:29:35
    Temat: Re: Drogowy - zemsta po latach
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 May 2002, Łaszczurka wrote:

> [...]
    >+ jakiegoś ponaglenia wcześniej a nie dopiero po pięciu latach przypomnieli

    Niestety, "ten typ tak ma" :(

    >+ Tzn. mogli sobie poczekać jeszcze 30 lat i zapłacił bym 5 tyś.
    >+ odsetek, tak?

    Jak na dziś - nie grozi, bo zgodnie z Ordynacją po 5 latach
    zobowiązanie się przedawnia.
    Sądząc z komentarzy (patrz grupa) - to jak rząd zacznie "chronić
    podatnika" nowelizacja która jest w toku - dopiero będzie
    tak jak mówisz :( (nie będzie przedawnienia !).
    "Było lepiej", tak jakoś to brzmi...

    >+ Przecież mogłem najnormalniej w świecie zapomnieć zapłacić a
    >+ ich zasranym obowiązkiem było mnie do zapłaty ponaglić, ale nie po 5
    >+ latach!!!

    Akurat to to *twoim* obowiązkiem było zapłacić.
    A oni papiery przeglądali przed wyrzuceniem... :> i dopiero
    teraz zauważyli.
    To że istnieje podejrzenie, iż niekiedy płatnik (nie tylko
    podatku) może być "naciągany" (na zasadzie "a nuż zgubił
    kwitek") to inna sprawa :(

    Pozdrowienia, Gotfryd