  • 11. Data: 2009-01-05 21:24:04
    Temat: Re: Dowód ubezpieczenia w NFZ dla prowadzących działalność
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > gorzej, gdy
    > będziesz miał na przykład w ręce kawał szkła, a pierwsze pytanie na
    > pogotowiu, to " legitymacja" i nieważne, że krew sie leje na prawo i
    > lewo, gość "w oczach" zielony sie robi...

    Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że dawno nie korzystałeś
    ze służby zdrowia, albo naoglądałeś się superwizjerów itp
    Przecież każdy inny ubezpieczony - nie tylko prowadzący DG- jak łapie kawal
    szkła, czy jest
    przykładowo potrącony przez samochód czy spadł na niego balkon,
    to ma przy sobie oczywiście ostemplowaną legitymację i na jej podstawie
    udzielają mu świadczeń zdrowotnych.
    Nie wiem jak to robią inni, ale ja załatwiam to oświadczeniem, albo swoim,
    że jestem ubezpieczony
    albo żądam odmowy na piśmie - zazwyczaj konsultacja tylko jeden szczebel
    wyżej wystarcza.
    Odpwiedzialność poważna sprawa - nikt nie chce mieć kłopotów.

  • 12. Data: 2009-01-05 21:26:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Nie wiem jak to robią inni, ale ja załatwiam to oświadczeniem, albo
    > swoim, że jestem ubezpieczony
    > albo żądam odmowy na piśmie

    Oczywiście w przypadkach nagłych kiedy nie mam wydruku
    opłaty składki i legitymacji ze sobą, bo to zazwyczaj wystarcza.

  • 13. Data: 2009-01-05 21:32:24
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    .

    > Zakład Ubezpieczeń Społecznych

    a to mnie teraz zaintrygowales. czytli teoretycznie powinno dostac sie taka
    legitymacje podczas rejestracji np firmy? rejestrowalem sie poltora roku
    temu ale nie moge sobie za diabla przypomniec czy wlasnie taka legitymacje
    dostalem. Znalezc tez jej nie moge:)
    pzdr
    Anax

  • 14. Data: 2009-01-05 21:50:27
    Temat: Re: Dowód ubezpieczenia w NFZ dla prowadz?cych dzia?alno??
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Anax WRC <h...@i...pl> wrote:

    > a to mnie teraz zaintrygowales. czytli teoretycznie powinno dostac sie taka
    > legitymacje podczas rejestracji np firmy? rejestrowalem sie poltora roku

    Nie.

    > temu ale nie moge sobie za diabla przypomniec czy wlasnie taka legitymacje
    > dostalem. Znalezc tez jej nie moge:)

    Nie dostaje się z automatu, tylko trzeba napisać wniosek o wydanie,
    a potem o dopisanie żony/dzieci. Nie pamiętam czy mają gotowe druki
    czy trzeba napisać podanie samodzielnie.

    a.

  • 15. Data: 2009-01-05 22:32:17
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Mon, 05 Jan 2009 22:22:10 +0100, Rafał Wawrzycki
    <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

    > Ponieważ ostatnimi czasy często bywałem u różnych lekarzy, czy to w
    > przychodniach państwowych, czy prywatnych (kontrakt z NFZ), czy w
    > szpitalu na urazówce, to zawsze wystarczał wydruk właśnie z mBanku za
    > misiąc lub dwa.
    >
    > Rada: zmień przychodnię...

    Popieram.
    Dawno nic ode mnie nie chcieli - wierzą chyba na słowo, że jestem
    ubezpieczony :) Dawniej - w różnych przychodniach -
    prosili o dowód wpłaty.

    Wydruk ostatniego potwierdzenia przelewu z mBanku w zupełności
    im zawsze wystarczał.

    Andrzej Rumin

  • 16. Data: 2009-01-05 23:59:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-05, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > ^^^^^^^^^^^^

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Czyli zdychaj ubezpieczony płatniku przez 2 tygodnie, i licz na to, że
    > ZUS nie wyda w ostatnim dniu, a poczta z trąbką akurat nie
    > zastrajkuje/nie będzie miała pika...

    No ale przepraszam, ze co? Czekasz z uzyskaniem tejże aż poważnie
    zachorujesz? Mało to poważne.

> [...]
    > pogotowiu, to " legitymacja" i nieważne, że krew sie leje na prawo i
    > lewo, gość "w oczach" zielony sie robi...

    Ale wiesz, czy zgadujesz? I po co te emocje? Ja w zeszłym roku
    do szpitala trafiłem z ostrymi bólami brzucha. O papiery to się
    upomnieli później. Tydzień operacji na tymże. I nie było problemu
    żeby potem donieść co trzeba.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-01-06 00:01:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-05, Wemif <w...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Nie.

    > Nie dostaje się z automatu, tylko trzeba napisać wniosek o wydanie,
    > a potem o dopisanie żony/dzieci. Nie pamiętam czy mają gotowe druki
    > czy trzeba napisać podanie samodzielnie.

    W Wielkopolsce mają gotowe drugi, do których załącza się kserokopie
    dokumentów rejestracyjnych ZUSu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-01-06 14:39:55
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 06 sty 2009 w liście [news:slrngm3udv.1fr.proteus@pl-test.org]
    Wojciech Bancer [p...@p...pl] napisał(a):

> [...]
    > do szpitala trafiłem z ostrymi bólami brzucha. O papiery to się
    > upomnieli później. Tydzień operacji na tymże. I nie było problemu

    I co chcieli zobaczyć? Legitymację czy dowody wpłaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 19. Data: 2009-01-06 14:50:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-06, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

    [...]

    > I co chcieli zobaczyć? Legitymację czy dowody wpłaty?

    Książeczkę + dowód.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2009-01-06 18:24:57
    Od: "szymek" <c...@p...onet.pl>

    > Legitymacja jest ważna bezterminowo!

    legitymacja może i jest ważna bezterminowo, ale sama w sobie nie stanowi
    ważnego dowodu ubezpieczenia i prawa do ubiegania się o świadczenie.
    staje się ona ważnym dowodem uprawniającym do świadczeń NFZ gdy naniesione
    jest w niej poświadczenie o prawie do tych świadczeń, czyli kiedy np.
    pracodawca podbija ją pieczęcią i wstawia datę (oswiadcza tym samym, ze
    odprowadził za delikwenta składkę zdrowotną). W tym przypadku jest ona
    dopiero dowodem uprawniającym do świadczeń NFZ, z którego można korzystać do
    końca miesiąca w którym jest podbita + cały kolejny miesiąc.

    > Wraz z nią trzeba okazać ostatnie
    > (aktualne) potwierdzenie przelewu do ZUS (zdrowotne). Wydruk z mBanku
    > wystarcza. Sprawdzone ostatnio w dwoch szpitalach i przychodni.

    dokładnie, jeśli sie płaci zdrowotne samemu za siebie, to legitymacja +
    dowód przelewu ZUS-"52" (jakiegokolwiek: płaconego na poczcie czy przez bank
    internetowy - tu nie ma różnicy, wydruk z banku bez pieczęci musi być
    akceptowany w rejestratorniach) wystarcza. Wystarcza nawet sam dowód
    (legitymacja nie jest wtedy wymagana, gdyż potwierdzenie przelewu składki
    jest samo w sobie dowodem, że delikwent zapłacił). I jak powyżej: uprawnia
    ten dowód do świadczeń NFZ do końca miesiąca w którym jest zapłacona + cały
    kolejny miesiąc.

    > Z legitymacją prowadzącego DG może też zgłosić się żona lub dzieci (jeśli
    > są do legitymacji wpisane przez ZUS).

    tak zgadza się. ale wtedy: legitymacja + wpisani członkowie rodziny + dowód
    zapłacenia składki "52"-zdrowotnej. I wtedy, analogiczne, wszyscy mogą
    korzystać ze świadczeń NFZ do końca miesiąca w którym jest zapłacona składka
    + cały kolejny miesiąc.

    --

    sz.