  • 1. Data: 2009-10-14 22:09:12
    Temat: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: domino773 <d...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym umieścić w internecie swoje programy i wydać je na licencji
    donationware, czyli w wielkim skrócie zezwolić użytkownikom na
    bezpłatne pobieranie i korzystanie z nich.
    Chciałbym także umieścić link do serwisu Paypal, gdzie użytkownik - wg
    własnego uznania, mógłby mi przesłać tzw. darowiznę (Paypal Donation)
    aczkolwiek wpłata taka byłaby zawsze opcjonalna, głównie w wysokości
    $5 lub $10 od osoby.

    Nie wystawiłbym żadnego rachunku cz faktury bo nie mam osobowości
    prawnej.
    Przypuszczam że wpłaty oscylowałyby gdzieś na poziomie $100
    miesięcznie.

    Ponieważ chciałbym spać spokojnie, to wolałbym się upewnić zanim
    zacznę taką działalność i zawsze regulować kwestie związane ze
    skarbowym. Wybiorę się i tak do skarbowego po szczegóły, ale chciałbym
    najpierw zapytać tutaj i ewentualnie mieć już jakieś gotowe pytania do
    kobitek z US.
    Opinie na internecie są bardzo rozbieżne - od tego, że nie muszę nic
    płacić gdy pojedyńcza darowizna nie przekracza ileś tam tysięcy, po
    konieczność założenia DG.

  • 2. Data: 2009-10-15 09:15:08
    Temat: Re: Dotacje Paypal a urząd skarbowy
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie wystawiłbym żadnego rachunku
    > cz faktury bo nie mam osobowości
    > prawnej.

    To nie ma znaczenia. 99% firm nie ma osobowości prawnej, prowadzą je osoby
    fizyczne.

> [...]
    > Opinie na internecie są bardzo rozbieżne - od tego, że nie muszę nic
    > płacić gdy pojedyńcza darowizna nie przekracza ileś tam tysięcy, po

    Skoro piszesz, że chcesz zacząć działalność, to chyba trzeba ją zarejestrować,
    co nie? Ja bym jednak myslał o niezaczynaniu działalności, a o darowiznach.

  • 3. Data: 2009-10-15 12:12:00
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 15:09:12 -0700, domino773 napisał(a):

> [...]
    > Opinie na internecie są bardzo rozbieżne - od tego, że nie muszę nic
    > płacić gdy pojedyńcza darowizna nie przekracza ileś tam tysięcy, po

    Proponuję inny zestaw pytań:

    1. Czy to jest działalność gospodarcza czy dysponowanie prawami
    autorskimi?

    2. Czy to będą darowizny czy dochód ze źródła określonego w pkt 1.?

    3. Jeśli to nie są darowizny, to czym jest udostępnienie programów tym
    którzy nie zapłacą?

    Kto odpowie?

    Ja nie odważyłbym się na coś takiego nie mając odpowiedzi na te pytania w
    postaci formalnej indywidualnej interpretacji skarbówki.

  • 4. Data: 2009-10-15 12:13:39
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

> [...]
    > Opinie na internecie są bardzo rozbieżne - od tego, że nie muszę nic
    > płacić gdy pojedyńcza darowizna nie przekracza ileś tam tysięcy, po

    Z Urzędami Skarbowym jest tak samo - w jednym mieście powiedzą Ci
    jedno, a w drugi zupełnie co innego. Nie liczy się to co "powiedzą",
    bo najlepiej gdybyś to miał na piśmie.
    Jak chcesz spać spokojnie to złóż wniosek o interpretację.

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 5. Data: 2009-10-15 13:23:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:

    > Proponuję inny zestaw pytań:
    >
    > 1. Czy to jest działalność gospodarcza czy dysponowanie prawami
    > autorskimi?

    Jedno drugiego nie wyklucza. Przy czym w sytuacji opisanej przez
    wątkotwórce przychody z MPA tak czy inaczej będą przychodami osobistymi
    (a nie z DG, nawet jeśli zostałaby zarejestrowana).
    Takie przynajmniej były interpretacje w pdoobnych sprawach i wnioski z
    dyskusji (50% w tytule).

> [...]
    >
    > Ja nie odważyłbym się na coś takiego nie mając odpowiedzi na te pytania w
    > postaci formalnej indywidualnej interpretacji skarbówki.

    oraz wiążacej interpretacji z ZUS.

    Ażeby się nie okazało po jakimś czasie, że zdaniem ZUS to jednak DG była
    prowadzona. W związku z czym będzie do zapłacenia co najmniej zaległe
    zdrowotne.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-10-15 14:19:51
    Od: domino773 <d...@g...com>

    > Z Urzędami Skarbowym jest tak samo - w jednym mieście powiedzą Ci
    > jedno, a w drugi zupełnie co innego. Nie liczy się to co "powiedzą",
    > bo najlepiej gdybyś to miał na piśmie.

    Nie mam działalności i nie chcę zaczynać. Programy byłyby za darmo, a
    jeśli komuś się spodobają, to żeby wyrazić tzw. thank you, to przesyła
    mi ileś tam zielonych. Według mnie to jest darowizna, czy jakieś
    podobne słowo :)
    Nie wiem czy to taki trudny temat, czy tylko u nas w polsce tak ciężko
    z interpretacją takiego działania. W internecie są tysiące takich
    projektów typu "donationware" i jakoś żyją. Prowadzone przez
    pojedyncze osoby gdzie można znaleźć tekst na stronie "If you like my
    software/photos then make a donation to buy me a beer"

    > Jak chcesz spać spokojnie to złóż wniosek o interpretację.

    Możesz napisać więcej o tym "wniosku o interpretację" ? Jakiś
    konkretny formularz muszę wypełnić ?

  • 7. Data: 2009-10-15 17:27:29
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 15 Paź, 16:19, domino773 <d...@g...com> wrote:
    > Możesz napisać więcej o tym "wniosku o interpretację" ? Jakiś
    > konkretny formularz muszę wypełnić ?

    O ile mi wiadomo to od 2007 roku interpretacje wydają nie US, ale
    Ministerstwo Finansów - właśnie po to żeby nie było 1000 różnych
    interpretacji w tej samej sprawie. Wypełniasz wniosek:
    http://tinyurl.com/yzb9hhv
    http://tinyurl.com/yzqvhzp
    płacisz chyba około 75 zł i czekasz do 3 miesięcy na interpretację i
    śpisz spokojnie :-)

  • 8. Data: 2009-10-15 18:47:06
    Od: domino773 <d...@g...com>

> [...]
    /yzqvhzp
    > płacisz chyba około 75 zł i czekasz do 3 miesięcy na interpretację i

    Widzę że pytanie ma być sformułowane na zasadzie "czy tak ma być,
    że...." oraz że ja sam mam przytoczyć jakieś paragrafy z kodeksów,
    przepisów, potwierdzające stan faktyczny czy co tam ma być....Szczerze
    to nie wiem jak miałbym sformułować pytanie, a mówicie jeszcze o
    zusie....koszty, koszty... a 3 miesiące to dla mnie wieczność...Kupię
    hosting, wydam program z informacją "Dotacje przyjmuję od Stycznia
    2009" ??!!!
    Dobra, widzę że o kant d.... taka działalność na małą skalę. Już mi
    przeszło z tym softem i donationware. Szkoda fatygi jak miałbym
    zarobić na nim 100, 200 miesięcznie albo nawet nic. Może ktoś inny się
    zdecyduje, ale ja niestety odpadam.

  • 9. Data: 2009-10-15 18:53:17
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    domino773 wrote:
> [...]
    > przeszło z tym softem i donationware. Szkoda fatygi jak miałbym
    > zarobić na nim 100, 200 miesięcznie albo nawet nic. Może ktoś inny się

    A czy masz inne zrodla dochodow?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-10-15 19:42:54
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 15 Paź, 19:27, Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    wrote:
> [...]
    /yzqvhzp
    > płacisz chyba około 75 zł i czekasz do 3 miesięcy na interpretację i

    z tego co pamietam, tylko do najblizszej nowelizacji przepisow,
    ktorych dotyczyla interpretacja. Wszystkie interpretacje wydane przed
    nia, traca swoja wiazaca moc ( http://bubleprawne.gazeta.pl/Bubleprawne/1,87291,481
    6558.html
    ).

    --