  • 1. Data: 2010-06-16 18:16:53
    Temat: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie.
    Mam do Was pytanie - zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie.

    Powiedzcie mi proszę - było o tym co nieco, bo przeszukałem wcześniejsze
    wątki, ale czy obecnie jest tak nadal:

    Czy pieniądze/wydatki sfinansowane dotacją z PFRON na działalność
    gospodarczą mogę wliczyć w koszty firmy? W jakie koszty jeszcze mogę
    sobie to wliczyć? Zaczynam od 1 lipca i muszę od razu być vatowcem. Nie
    mam bladego pojęcia co i jak z tym vatem, a jak czytam wywody, to
    okazuje się, że nie jest to wcale sprawa prosta i chwilami włosy mi się
    ciut na głowie jeżą :-).

    Czy w takim razie sensowne będzie udanie się od razu do biura
    rachunkowego? Zaznaczam, że działalność jest jedynie zmianą formy
    prawnej wykonywanych dotychczas zleceń, zatem przychody będą od razu.

    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, ale... błagam :-) w formie
    zrozumiałej dla zwykłego obywatela :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-06-16 19:21:08
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Czy pieniądze/wydatki sfinansowane dotacją z PFRON na działalność
    > gospodarczą mogę wliczyć w koszty firmy? W jakie koszty jeszcze mogę sobie
    > to wliczyć?

    Chcesz otrzymane pieniądze wliczyć w koszty ?
    Księgowy ze mnie żaden ale koszt to jest wtedy jak wydaję.
    Jak mi wpływają pieniądze to jest dochód.

    Z jakiej okazji PRON daje ci pieniądze na dg?

    --
    Pawełj

  • 3. Data: 2010-06-16 19:38:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    pawelj pisze:

    > Chcesz otrzymane pieniądze wliczyć w koszty ?

    Nie pieniądze, tylko sprzęt zakupiony za te pieniądze, czyli ściślej,
    wydatki na kwotę xxx, pochodzącą z dotacji.

    > Księgowy ze mnie żaden ale koszt to jest wtedy jak wydaję.
    > Jak mi wpływają pieniądze to jest dochód.

    No to widzę, że nie rozumiesz o co chodzi...
    Otrzymuję pieniądze i mam je przeznaczyć na ściśle określone zakupy -
    potrzebne do prowadzenia DG, czyli ponoszę koszty związane z tą DG - to
    chyba logiczne, że o koszty pomniejsza się dochód firmy, czy nie
    bardzo...? :-)

    Ja tych pieniędzy nie przeznaczam na wycieczkę na Hulagula, tylko na
    inwestycje i ponoszę w ten sposób koszt.

    > Z jakiej okazji PRON daje ci pieniądze na dg?

    :-).
    Czy muszę się z tego tu tłumaczyć...? Jest to prawnie usankcjonowane i
    legalne... tyle mogę powiedzieć. O resztę nie pytaj :-P

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-06-16 20:18:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-16 21:38, robercik-us pisze:

    > Ja tych pieniędzy nie przeznaczam na wycieczkę na Hulagula, tylko na
    > inwestycje i ponoszę w ten sposób koszt.

    Czyli chciałbyś dostać pieniądze raz jako dotacja i drugi raz jako
    obniżenie podatku (i/lub zwrot VAT)?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-06-16 20:24:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    robercik-us wrote:

    > Nie pieniądze, tylko sprzęt zakupiony za te pieniądze, czyli ściślej,
    > wydatki na kwotę xxx, pochodzącą z dotacji.

    Zazwyczaj albo wydatki dotacji nie są kosztem albo są kosztami
    podjakimiś tam warunkami (np że dotacja jest dochodem)
    Naprawdę wydaje mi się, jak ktos korzysta z dotacji, to dla własnego
    dobra pownien sobie na poważnie sprawdzić jak ją rozliczyć.

  • 6. Data: 2010-06-16 21:15:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > Naprawdę wydaje mi się, jak ktos korzysta z dotacji, to dla własnego
    > dobra pownien sobie na poważnie sprawdzić jak ją rozliczyć.

    No toż dlatego pytam...
    We wcześniejszych wątkach na tej grupie znalazłem info, że urzędu
    skarbowego nie interesuje pochodzenie pieniędzy i tu chciałbym się
    upewnić, ale... jak widać, na razie nie trafiłem na osoby kompetentne,
    tylko zawistne. Wyluzujcie ludzie !!! Ja poszukuję rzetelnej wiedzy a
    nie emocjonalnych komentarzy !!!

    Poproszę o opinie poparte jakimiś rzeczowymi argumentami a nie własną
    zawiścią jedynie.

    Konkretne interpretacje, wykładnie przepisów, orzeczenia/wyroki sądów
    itd, a nie dywagacje typu:
    Jak chcesz to, to już nie tamto... Nie interesują mnie na serio czyjeś
    osobiste opinie, tylko konkrety
    I za takie będę niezmiernie wdzięczny.

    Do doradcy podatkowego też pójdę jak będzie trzeba, ale chcę najpierw
    zasięgnąć języka.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-06-16 21:38:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello robercik-us,

    [...]

> [...]
    > itd, a nie dywagacje typu:
    > Jak chcesz to, to już nie tamto... Nie interesują mnie na serio czyjeś

    Nikt nie ma najmniejszego obowiązku udzielać ci jakiejkolwiek
    odpowiedzi. To grupa dyskusyjna a nie firma świadcząca usługi
    doradcze!
    Co do emocjonalnych komentarzy, to wylej sobie wiadro zimnej wody na
    łeb, ochłoń i przeczytaj, co tu sam napisałeś.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2010-06-16 21:44:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-16 23:15, robercik-us pisze:

    > Poproszę o opinie poparte jakimiś rzeczowymi argumentami a nie własną
    > zawiścią jedynie.

    Rzeczowe argumenty otrzymasz w Urzędzie Skarbowym. Zadzwoń i zapytaj.
    Numer telefonu do swojego US pewnie znasz.
    Albo się przejdż.

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-06-16 22:15:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Rzeczowe argumenty otrzymasz w Urzędzie Skarbowym. Zadzwoń i zapytaj.
    > Numer telefonu do swojego US pewnie znasz.
    > Albo się przejdż.

    ee tam,
    panie w US nie maja zielonego pojecia o tym na jakie pytania odpowiadaja.
    One są trenowane pod kątem co kliknąć, gdzie kliknąć i jakie dane wpisać
    we wzorzec pisma do petenta.

    Ich wiedza ogranicza sie do tego co same sie ewentualnie nauczyły
    siedząc przy biurku.

    Rzeczowe arugmenty uzyskasz u doradcy podatkowego, ale na pewno nie w US.

  • 10. Data: 2010-06-17 05:32:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    robercik-us wrote:

    >Ja poszukuję rzetelnej wiedzy a