  • 11. Data: 2006-09-11 07:10:54
    Temat: Re: Dom Dziecka - przyjmowanie darów i urzędnicze pułapki.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Sep 2006, my way wrote:

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał

    Rozumiem że chodzi o sprzęt *bezpośrednio* dla Domu Dziecka.
    Dosłowne odczytanie Twojego posta (że *ty* zbierasz) IMO sprowadza
    same kłopoty :>

    No niestety. Musisz iść do doradcy podatkowego, nie ma wyjscia :|
    My tu sobie podywagujemy... (grupa jest "dyskusyjna :))

    Zauważ: *TY* czy *Dom Dziecka*? To dwa różne przypadki!
    Odnoszę się do założenia że ma być "dla domu". Wprost, a nie "ja przyjmę
    a później przekażę dla Domu Dziecka". Być może tak myślisz, ale piszesz
    zdecydowanie co innego.
    Na mój gust to jest ważne.

    > od strony podatków wygląda to tak:
    > 1. umowa darowizny z podaniem wartości darowizny i oświadczeniem
    > obdarowanego o jej przyjeciu

    A tak z ciekawości - po stronie obdarowanego?
    Mam na myśli iż to jest chyba przychód... (w odróżnieniu od osób
    fizycznych dla osób prawnych nie ma podatku od darowizn).
    IMO faktycznie "sprzedaż za 1 zł" będzie lepsza :]

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-09-11 08:26:51
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    > Rozumiem że chodzi o sprzęt *bezpośrednio* dla Domu Dziecka.
    > Dosłowne odczytanie Twojego posta (że *ty* zbierasz) IMO sprowadza
    > same kłopoty :>

    Oczywiście, że chodzi o sprzęt bezpośrednio dla Domu ( inaczej sobie tego
    nie wyobrażam :) ).

    Jest oficjalny adres Domu, i chcę by potencjalny sponsor miał możliwość
    przekazania dyrekcji Domu określone rzeczy, bez szkody dla Domu, i bez
    szkody dla siebie.

  • 13. Data: 2006-09-11 08:28:46
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    > nie sądzisz, że zaewidencjonowanie przez fundację zakupu dajmy na to 50
    > sztuk komputerów, po 1 zł każdy, będzie conajmniej dziwnie wyglądało?

    Zakładając, że będą to jakieś starsze maszyny, to chyba klarowne jest
    uzasadnienie, że złomowanie kosztowałoby firmę więcej, a tak to jeszcze ktoś
    na tym skorzysta. Jest jakiś problem z tą złotówką?

    Pozdrawiam serdecznie
    Mariusz

  • 14. Data: 2006-09-11 08:35:28
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609110904080.2364@athlon64...

    > A tak z ciekawości - po stronie obdarowanego?
    > Mam na myśli iż to jest chyba przychód... (w odróżnieniu od osób
    > fizycznych dla osób prawnych nie ma podatku od darowizn).

    przychód podatkowy
    ale dochód - zwolniony z opodatkowania (warunkowo, na cele statutowe)

    > IMO faktycznie "sprzedaż za 1 zł" będzie lepsza :]

    ja przedstawiłam wersję imho "najbezpieczniejszą", bo o taką pytajacemu
    chodziło
    nie sądzisz, że zaewidencjonowanie przez fundację zakupu dajmy na to 50
    sztuk komputerów, po 1 zł każdy, będzie conajmniej dziwnie wyglądało?

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-09-11 08:44:41
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktoś
    > na tym skorzysta. Jest jakiś problem z tą złotówką?

    Twoje argumenty są logiczne, co niestety nie oznacza, że mogą mieć
    zastosowanie w prawie podatkowym ;)
    ale wygląda na to, że wiekszośc na tej grupie nie widzi w tym rozwiazniu ze
    złotówką nic podejrzanego, więc poddaję sie:)

    pozdrawiam

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-09-11 13:07:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mariusz wrote:

    > Zakładając, że będą to jakieś starsze maszyny, to chyba klarowne jest
    > uzasadnienie, że złomowanie kosztowałoby firmę więcej, a tak to
    > jeszcze ktoś na tym skorzysta. Jest jakiś problem z tą złotówką?

    Problemem może być to, że w domu dziecka czasami zakup komputera za
    złotówkę może wymagać niewiele mniejszej biurokracji niż zakup za 3000
    zł.

  • 17. Data: 2006-09-11 13:37:11
    Od: "Mariusz" <m...@o...pl>

    > Problemem może być to, że w domu dziecka czasami zakup komputera za
    > złotówkę może wymagać niewiele mniejszej biurokracji niż zakup za 3000
    > zł.

    Jakaś sugestia, czy tylko stwierdzenie faktu?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 18. Data: 2006-09-11 14:16:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mariusz wrote:

    > Jakaś sugestia, czy tylko stwierdzenie faktu?

    Sugestia: zapytaj w tym domu dziecka co jest dla nich najwygodniejsze,
    darowizna czy sprzedaż za 1 zł, a może najłatwiej będzie przekazać nie
    im bezpośrednio a tej fundacji, która prowadzi DD.

  • 19. Data: 2006-09-11 19:34:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Sep 2006, Mariusz wrote:

    > Oczywiście, że chodzi o sprzęt bezpośrednio dla Domu ( inaczej sobie tego
    > nie wyobrażam :) ).

    Potraktuj więc poprzedni post jako "apel o ścisłość" :)
    A nuż napiszesz coś dziwnego na jakimś papierze...

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-09-11 19:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Sep 2006, my way wrote:

    > nie sądzisz, że zaewidencjonowanie przez fundację zakupu dajmy na to 50
    > sztuk komputerów, po 1 zł każdy, będzie conajmniej dziwnie wyglądało?

    Pas. Jak na to *może* zareagować US - nie wiem.
    Swojego starego kompa (K6-2) sprzedałem najpierw zbierając ceny
    transakcji z allegro (na dowód "ceny rynkowej").

    pzdr, Gotfryd