  • 1. Data: 2006-04-03 16:27:12
    Temat: Dochody z wypełniania ankiet itp 'dobrodziejstw'
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Witam.

    Tak sobie zacząłem przeglądać pewne serwisy oferujące 'zarobek' za
    wypełnianie ankiet, czytanie e-maili czy klikanie w banerki.
    Niektóre rodzime inne z zagranicy. I tak nasuwają mi się pytania: Jak
    płacić podatki od takiedo dochodu ?
    Dwa typowe przypadki:
    1)
    - siedziba serwisu w Polsce
    - serwis ociąga podatek (ale nie wystawia PIT, bo niby jakiś tam
    podatek grupowy czy coś)
    "-A kto płaci podatek od zarobionych u Was pieniędzy ?
    -Podatek w całości płaci FIRMA XXX."

    2)
    - siedziba za granicą
    - serwis daje informację
    " Wypełnienie jakichkolwiek osobistych zobowiązań podatkowych z tytułu
    otrzymania przez Ciebie wynagrodzenia od naszej firmy pozostaje tylko i
    wyłącznie w Twojej gestii i w żadnym wypadku nie jest zobowiązaniem
    FIRMY YYY."

    i wiele innych tego typu.

    Na jakiej podstawie płaci się podatek dochodowy (i jaki to rodzaj
    dochodów) w 1) przypadku, a na jakiej w 2) ?

    Przejrzałem archiwum grupy i nic nie znalazłem. Szukałem w ustawie o
    podatku dochodowym od osób fizycznych i nic mi nie podpasowało (może
    nie wiem czego szukać). Googlałem i tez nic. :-(

    ZauraK

  • 2. Data: 2006-04-03 17:48:05
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "ZauraK" <...@...x> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie płaci się podatek dochodowy (i jaki to rodzaj

    Aby zapłacić podatek musisz najpierw cos zarobić, więc w wypadku tych "ankiet"
    masz już na starcie problem rozwiązany :)

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 3. Data: 2006-04-03 19:14:17
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    > Aby zapłacić podatek musisz najpierw cos zarobić, więc w wypadku tych
    > "ankiet"
    > masz już na starcie problem rozwiązany :)

    Masz racje. Ale musze wam powiedziec, ze i ta dzialalnosc miała swój złoty
    czas na przełomie 1999/2000. Mowie tutaj o firmach zagranicznych. Polskie
    niestety nie zdążyły sie rozkręcić.
    Przykladowo w takiej spedii mialem zbudowana potezna piramide, ktora zreszta
    żyje i zarabia do dzisiaj. Na koncie u nich mam dziś kilka tysiecy $$. Te
    pieniazki jednak sa nie do odzyskania, poniewaz spedia daaawno temu poprostu
    przestala wysylac czeki. W dobrych czasach stawka w spedii wynosila 0,45$ za
    godzine pracy spediabara. Teraz jest to kilka centow, albo jeszcze mniej...

    Krotko mowiac. Nie ma co robic sobie ochoty na potęzne zarobki w temacie
    emaili, ankiet i innych temu podobnych.

    Jurek S.

  • 4. Data: 2006-04-04 15:39:18
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    [ciach]
    > Krotko mowiac. Nie ma co robic sobie ochoty na potęzne zarobki w
    > temacie emaili, ankiet i innych temu podobnych.
    >
    > Jurek S.
    No przecież napisałem "dobrodziejstw" ;-)
    Temat interesuje mnie czysto teoretycznie. Ostatni muszę "studiować"
    różne ustawy z tytułu wykonywanej pracy i tak padło teraz na podatki.
    Więc potrzymuję pytanie: jak wygląda rozliczenie dochodów tego typu ?

    ZauraK