  • 1. Data: 2009-08-24 15:26:37
    Temat: Dochód ze spółki osobowej
    Od: Barti <b...@e...com>

    Witam.
    Jak się rozlicza podatek dochodowy jeżeli mam dochody z zagranicznej spółki
    osobowej oraz niezależnie prowadzę DG w Polsce (ryczałt ewid.). Konkretnie:
    kiedy, w jakim trybie i ile płacić podatku od dochodów z zagr. spółki?
    Czy rozliczam to w Picie rocznym czy jakoś na bieżąco?
    Jaka skala podatkowa się będzie do tego stosowała - 8,5 jak do ryczałtu,
    czy zwykła progresywna?

  • 2. Data: 2009-08-24 15:54:04
    Temat: Re: Dochód ze spółki osobowej
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Barti wrote:
> [...]
    > Czy rozliczam to w Picie rocznym czy jakoś na bieżąco?
    > Jaka skala podatkowa się będzie do tego stosowała - 8,5 jak do ryczałtu,

    Poszukaj wątku z LLC w tytule. Podałem tam namiar na interpretację.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-08-24 20:52:13
    Od: Barti <b...@e...com>

    > Poszukaj wątku z LLC w tytule. Podałem tam namiar na interpretację.

    Ten?
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc
    .prawo.podatki&tid=1113896&pid=1113896
    OK, ale ani z wątku, ani z interpretacji nie wynika w jakim trybie
    rozliczać ten dochód. Wynika tylko, że trzeba rozliczać, a tyle to się
    domyślałem.

    Także pytanie ciągle jest otwarte - czy rozliczam to na zeznaniu rocznym?
    Bo gdzieś wyczytałem, że np. gdyby ten dochód pochodził z dywidendy, to
    podlegałby opodatkowaniu w momencie wypłacenia dyw., zaś jeżeli to zwykły
    dochód w spółce osobowej, to podlega opodatkowaniu w momencie w którym się
    pojawia. I to mi się gryzie z tym zeznaniem rocznym.

    I jaki podatek do tego stosować? Progresywny 18/32%, czy z racji tego że
    mam jeszcze ryczałt powinno być 8,5%?

    A przy okazji nowy problem wymyśliłem - np. deklaruje że zarobiłem 10000 zł
    i od tego płace podatek (nieważne jaki i nieważne w jakim trybie). Czy
    kontrola może zażądać wglądu do księgowości zagranicznej spółki, żebym
    udowodnił, że faktycznie tyle zarobiłem?

    Piotrek - jak Ty te rzeczy rozwiązujesz, w przypadku spółki LLC?

  • 4. Data: 2009-08-25 06:30:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Barti wrote:
> [...]
    > udowodnił, że faktycznie tyle zarobiłem?
    >
    > Piotrek - jak Ty te rzeczy rozwiązujesz, w przypadku spółki LLC?

    Spółka LLC jest o tyle osobliwa (jak na polskie warunki), że mocno
    przypomina spółkę kapitałową. Z jednym wyjątkiem: podatki spółki LLC
    płacą wspólnicy.

    Zatem zdaniem naszego MF jest to spółka osobowa i przychody spółki są
    przychodami wspólników.

    IMHO jest to chore, ale w przypadku podatku liniowego i "przychodów" ze
    Stanów neutralne podatkowo.

    Dodatkowo warto jeszcze zauważyć, że takie przychody są traktowane jako
    przychody z DG i rozliczane zgodnie z wybranym sposobem opodatkowania.

    Tak więc odpowiadając już wprost na Twoje pytanie faktury rozliczam
    oczywiście w sposób standardowy. Spółka jest młoda tak więc dywidendy
    szczęśliwie nie ma. Przychody i podatki spółki rozliczam w Polsce na
    podstawie kwitów (K-1, form 1065, form 8805) i w tym przypadku wpisuję
    do zeznania rocznego.

    Mamy ze Stanami podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania tak
    więc stosujesz metodę proporcjonalną oraz podatki zapłacone za granicą
    odliczasz od podatku płaconego w Polsce (oczywiście uwzględniając
    wszelkie ograniczenia wynikające z ustawy).

    Na powyższe mam pisemną opinię doradcy podatkowego tak więc powiedzmy,
    że czuję się w miarę komfortowo.

    --

    Co do Twoich pozostałych pytań.

    Była kiedyś jakaś wzmianka na grupie o tym, że aparaty skarbowe
    wymieniają się danymi na temat przychodów nierezydentów.

    Tak więc raczej nie warto kombinować i wymyślać jakichś cudów na patyku.

    Kiedy masz przychód to na ogół masz też jakieś kwity na to. Użyj ich po
    prostu jako bazy do uwzględnienia przychodów zagranicznych w (rocznym)
    zeznaniu podatkowym.

    Kontrola oczywiście może zażądać dowolnej głupoty - na przykład wglądu
    do papierów zagranicznego podmiotu. Ale sukcesów to bym im raczej nie
    wróżył.

    Natomiast jeśli mamy do czynienia z podmiotami powiązanymi, to zawsze
    mogą szacować Twoje przychody i koszty w zakresie operacji gospodarczych
    z tymi podmiotami.

    ----

    Pamiętaj, że na tej grupie każdy bawi się za własne pieniądze i powyższe
    poglądy są jedynie moją prywatną opinią.

    Może warto odżałować parę złotych i zamówić poradę podatkową u
    licencjonowanego doradcy podatkowego?

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-08-26 09:52:57
    Od: Barti <b...@e...com>

    Dnia Tue, 25 Aug 2009 08:30:11 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Pamiętaj, że na tej grupie każdy bawi się za własne pieniądze i powyższe
    > poglądy są jedynie moją prywatną opinią.
    >
    > Może warto odżałować parę złotych i zamówić poradę podatkową u
    > licencjonowanego doradcy podatkowego?

    Chyba jednak tak zrobię, bo temat jest najwyraźniej dosyć trudny.
    Ale za dotychczasowe porady dziękuję!

  • 6. Data: 2009-08-26 10:09:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Barti wrote:

    > Chyba jednak tak zrobię, bo temat jest najwyraźniej dosyć trudny.
    > Ale za dotychczasowe porady dziękuję!

    Zaraz! Chwileczkę! Jakie porady?! ;-)
    Tak sobie tylko dyskutowaliśmy :-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-08-27 08:43:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Aug 2009, Piotrek wrote:

    > Była kiedyś jakaś wzmianka na grupie o tym, że aparaty skarbowe wymieniają
    > się danymi na temat przychodów nierezydentów.

    O ile nt takich "wymian" wewnątrz UE (a chyba szerzej, czyli jednolitego
    obszaru celnego czy jak mu tam) co nieco w prasie widziałem, bo i jakieś
    uregulowania prawne były przyjmowane (w "przepisach europejskich"), to
    z ciekawości spytam, czy i co wiadomo na ten temat w odniesieniu
    do innych krajów?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-08-27 09:15:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > uregulowania prawne były przyjmowane (w "przepisach europejskich"), to
    > z ciekawości spytam, czy i co wiadomo na ten temat w odniesieniu

    Sprawa dotyczyła Stanów. Nie pamiętam niestety kto o tym pisał (Witek?
    Cef? SDD?).

    Może Google by coś podpowiedziało, ale jestem nieco "zarobiony" tak więc
    nie bardzo mam czas wygooglować.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-08-28 17:27:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > uregulowania prawne były przyjmowane (w "przepisach europejskich"), to
    > z ciekawości spytam, czy i co wiadomo na ten temat w odniesieniu

    Dobrze pamiętałem.

    Witek wie coś na ten temat. Zresztą nawet Tobie wtedy odpowiadał.

    Click --> http://tinyurl.com/us-irs (ostatni post)

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-08-29 09:37:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Aug 2009, Piotrek wrote:

    > Witek wie coś na ten temat. Zresztą nawet Tobie wtedy odpowiadał.

    Thx, mi wyparowało :(

    pzdr, Gotfryd