  • 1. Data: 2002-07-23 09:45:25
    Temat: Delegacja zagraniczna - praca na kilku etatach
    Od: "Iwona W." <r...@p...com.pl>

    Witam :-)
    Mam pytanie odnosnie delegacji, w tym przypadku zagranicznej. Pracownik,
    zatrudniony u trzech pracodawcow na 1/3 etatu u kazdego wyjezdza na targi, w
    tym samym czasie i te same. Targi sa zwiazane z dzialalnoscia wszystkich
    firm czy wiec moze on rozliczyc 3 delegacje i skorzystac z 3 ryczaltow na
    noclegi?
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona

  • 2. Data: 2002-07-23 09:51:19
    Temat: Re: Delegacja zagraniczna - praca na kilku etatach
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Iwona W. napisał:
> [...]
    > firm czy wiec moze on rozliczyc 3 delegacje i skorzystac z 3 ryczaltow na
    Teoretycznie może. Zakazu nie ma.
    Mało prawdopodobne jest też że US bedzie przeprowadzała kontrole w
    tych trzech firmach za ten sam okres i jeszcze przyjdzie mu do glowy
    sprawdzenie czy dany pracownik był na identycznej delegacji w tym
    samym czasie z innej firmy.
    Ale zawsze jest jakies ryzyko...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-23 10:11:29
    Od: "Iwona W." <r...@p...com.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych trzech firmach za ten sam okres i jeszcze przyjdzie mu do glowy
    > sprawdzenie czy dany pracownik był na identycznej delegacji w tym

    Dziekuje :-)))
    Tak sobie wlasnie myslalam ze zakazu nie ma,
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-23 10:15:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ryzyko czego? Skoro nie ma zakazu, to
    gdzie ryzyko?

    CEZ

  • 5. Data: 2002-07-23 10:41:54
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > glowy

    > Ryzyko czego? Skoro nie ma zakazu, to
    > gdzie ryzyko?

    Tego że będą sie czepiac i może ktos, gdzieś, kiedyś wywiedzie jakąs
    interpretacje z zupełnie niewinnego przepisu.
    Normalne ryzyko w tym kraju.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-23 11:01:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tego że będą sie czepiac i może ktos, gdzieś, kiedyś wywiedzie jakąs
    > interpretacje z zupełnie niewinnego przepisu.
    > Normalne ryzyko w tym kraju.
    >
    > Maddy

    Hej, hej, zaraz, zaraz
    albo wolno albo nie.
    Piszesz, że nie ma zakazu, ale jest ryzyko.
    Może chociaż napisz czego się obawiać,
    i który przepis mógłby być taki niewinny.
    Chyba, że się boisz tak irracjonalnie,
    ale to byłoby chore :-)), tyle strachu

    PS
    Ja też nie wiem.
    Zwykła uczciwość podpowiada mi,
    żeby rozliczyć jakoś po 1/3,
    ale nie wiem jak, bo skoro się należy cała...

    CEZ

  • 7. Data: 2002-07-23 13:15:40
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Iwona W." <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wszystkich
    > firm czy wiec moze on rozliczyc 3 delegacje i skorzystac z 3 ryczaltow

    Oczywiscie jest to niezgodne z przepisami. Dieta to nie jest
    *wynagrodzenie*. To jest zryczałtowana rekompensata za konieczność
    poniesienia dodatkowych kosztów: noclegu czy wyżywienia. Dlatego nie
    można brać 3 diet za to samo (a także nie mozna brać diety, gdy np.
    nocleg funduje organizator imprezy).

    BaLab

  • 8. Data: 2002-07-23 13:44:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > poniesienia dodatkowych kosztów: noclegu czy wyżywienia. Dlatego nie
    > można brać 3 diet za to samo (a także nie mozna brać diety, gdy np.

    Z jakimi przepisami?
    Też się kiedyś nad tym zastanawiałem.
    Będąc na etacie i prowadząc 1DG pojechałem
    w taką delegacje: dla pracodawcy i dla siebie.
    To był pierwszy rok, kiedy prowadzący
    DG mógł zaliczyć dietę w koszty.
    I też się zastanawiałem, czy wybrać delegację,
    że się tak wyrażę, ze stosunku pracy, czy na firmę,
    czy może i tu i tu.
    Zakazu rozliczenia obu delegacji
    nie znalazłem, ale jak już pisałem,
    uznałem to za nieuczciwe.
    Wybrałem na firmę, bo dietę
    można zaliczyć w koszt bez wydatku faktycznego.
    U pracodawcy jest gorzej, bo musi wysupłać te grosiki.
    Ale jeśli znasz przepis, który wprost zabrania wypłacić te 3 diety,
    to proszę podaj go.
    A może pracownik potrafi udokumentować, że w związku z załatwianiem
    spraw dla trzech firm, musiał trzy razy więcej
    jeść i spać :-))))

    CEZ

  • 9. Data: 2002-07-23 13:49:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>