  • 11. Data: 2002-05-11 00:27:28
    Temat: Re: Delegacja osoby prowadz. dg
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Leszek Kryński" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:abh0lg$qkk$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Anna" <a...@w...pl> napisała w wiadomości

    > Goraco polecam przeczytac
    >
    > Rozporządzenie ministra pracy i polityki spolecznej z dnia 19 grudnia 2001
    > r. w sprawie szczegolowych zasad ustalania oraz wysokosci naleznosci
    > przyslugujacych pracownikwi z tytulu podrozy sluzbowej na terenie kraju.
    (...)
    > Dieta stanowi koszt pracodawcy, a jest zwolniona przedmiotowo od podatku
    > dochodowego placonego przez pracownika (to drugie z updof art. 21 ust. 1
    pkt
    > 16).

    Pytanie bylo o koszty gdy wlasciciel jedzie w delegacje - rozp. stosuje sie
    analogicznie.

    > Ponadto, padlo pytanie o herbate w pracy
    >
    > Mala podpowiedz par. 112 rozporzadzenia min. pracy i polityki socjalnej z
    > dnia 26 wrzesnia 1997 r. w sprawie ogolnych przepisow bezpieczenstwa i
    > higieny pracy:

    Ale trzeba miec pracownikow :-(. Jak ich nie masz to koszty tylko do 0,25%
    przychodow (chyba, ze handlujesz herbata ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2002-05-11 07:54:37
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > (...)
    > pkt
    >
    > Pytanie bylo o koszty gdy wlasciciel jedzie w delegacje - rozp. stosuje
    sie
    > analogicznie.

    Dziekuje za uzupelnienie

    > Ale trzeba miec pracownikow :-(. Jak ich nie masz to koszty tylko do 0,25%
    > przychodow (chyba, ze handlujesz herbata ;-).

    Dziekuje za sprostowanie. Musze rzec, ze na nie liczylem bo sprawa wydawala
    mi sie nie do konca jasna, mimo ze ze oba rozporzadzenia sa mi znane. Wiec
    dobrze, ze ktos mnie wyprostowal.

    Ponadto jak mozna zauwazyc przy dietach - stosuje sie analogicznie,
    a przy herbacie - tylko jak masz pracownikow, bo jak nie, to...
    Na tych wlasnie analogizmach/nieanalogizmach wpadlem (dobrze ze tylko w
    teorii).

    Pozdrawiam
    Leszek K.
    lekry.malpka.poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2002-05-12 10:35:55
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > § 112. Pracodawca jest obowiązany zapewnić
    wszystkim pracownikom wodę zdatną
    > do picia lub inne napoje, a pracownikom
    zatrudnionym stale lub okresowo w
    > warunkach szczególnie uciążliwych zapewnić
    oprócz wody, inne napoje. Ilość,
    > rodzaj i temperatura tych napojów powinny być
    dostosowane do warunków
    > wykonywania pracy i potrzeb fizjologicznych
    pracowników.

    Fajnie ale pracodawca to tez pracownik i potrzeby
    fizjologiczne ma i co ten punkt go obejmuje ?

    Sark

  • 14. Data: 2002-05-12 13:02:05
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 12 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >pracowników.
    >
    >Fajnie ale pracodawca to tez pracownik i potrzeby
    >fizjologiczne ma i co ten punkt go obejmuje ?

    Pracodawca jest istota innego rodzaju i wiele go rozni od
    zwyklych smiertelnikow, dowodem na to sa ustawy ubezpieczeniowe
    prawo pracy, ustawy podatkowe i inne takie twory wysokiego intelektu.

    Powolywanie sie w tym miejscu na logike i poczucie przyzwoitosci jest
    powaznym bledem ( w swietle odrebnych przepisow).
    :>

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...