  • 1. Data: 2006-05-01 09:19:22
    Temat: Delegacja DG i udokumnetowanie
    Od: "Aga & Marcin" <r...@i...pl>

    Witam !
    Prowadząc DG wyjechałam służbowo do UE na 10 dni , czy możecie podpowiedzieć
    1)czy bilety przejazdu kupowane na miejscu w euro przerabiać na Dowód
    wewnętrzny jeśli tak to po jakim kursie ?
    2) jak wygląda kwestia diet ?? jeśli firma zapraszająca udostępniła mi swoje
    pokoje gościnne?

    Z góry dziękuję za podpowiedź

    Pozdrawiam
    Aga

    --
    Aga i Marcin
    "there is always music in the air"

  • 2. Data: 2006-05-01 17:44:35
    Temat: Re: Delegacja DG i udokumnetowanie
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Prowadząc DG wyjechałam służbowo do UE na 10 dni , czy możecie
    podpowiedzieć
    > 1)czy bilety przejazdu kupowane na miejscu w euro przerabiać na Dowód
    > wewnętrzny jeśli tak to po jakim kursie ?

    Tak, rozliczasz sie w zlotowkach, wiec musisz przeliczyc - w przypadku
    transakcji gotowkowych liczysz po kursie srednim NBP z dnia powstania
    kosztu - jesli w tym dniu nie byl ustalany kurs, to bierzesz z kolejnego
    dnia.

    > 2) jak wygląda kwestia diet ?? jeśli firma zapraszająca udostępniła mi
    swoje
    > pokoje gościnne?

    Ryczaltu za nocleg nie mozesz liczyc w koszty, ale diety tak. Takie, jakie
    sa przyjete w odpowiednim rozporzadzeniu. Jedzenie miales we wlasnym
    zakresie?

    pozdrawiam,
    joan

  • 3. Data: 2006-05-01 17:53:02
    Od: "Aga & Marcin" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Joan" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ryczaltu za nocleg nie mozesz liczyc w koszty, ale diety tak. Takie, jakie
    > sa przyjete w odpowiednim rozporzadzeniu. Jedzenie miales we wlasnym
> [...]

    jedzenie we własnym zakresie...dodam że z firmą u której byłam wiąże mnie
    umowa na dostarczanie uslug czy to nie zmieni kwestii diet ???

    Dziękuje za wcześniejsze info.
    Aga

  • 4. Data: 2006-05-01 17:56:14
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > jedzenie we własnym zakresie...dodam że z firmą u której byłam wiąże mnie
    > umowa na dostarczanie uslug czy to nie zmieni kwestii diet ???

    Moim zdaniem oraz zdaniem niektorych ksiegowych nie. Jednak US moze roznie
    to potraktowac. Zdarza sie, ze nie kwestionuja wpuszczania diet w koszty,
    ale kwestionuja samo pojecie podrozy sluzbowej - wg US podroz, ktora jest
    istota wykonywania dzialalnosci nie moze byc uznana za podroz sluzbowa, co
    wiaze sie sie z utrata prawa do wpuszczania diet w koszty. Najbezpieczniej
    byloby chyba napisac do US wniosek o interpretacje.

    joan

  • 5. Data: 2006-05-02 19:29:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Aga & Marcin napisał(a):
> [...]
    > 1)czy bilety przejazdu kupowane na miejscu w euro przerabiać na Dowód
    > wewnętrzny jeśli tak to po jakim kursie ?

    kurs w dniu zakupu wg NBP

    Jacek